Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
harry73
BirgitS BirgitS skrev:
Jag skulle snarare säga att nackdelen är att man måste stå ut med risken för nackskott från moder natur
Den risken har man alltid, det kallas att leva.
 
  • Gilla
garvin och 1 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Den risken har man alltid, det kallas att leva.
Man kan ändå påverka risken för att så ska ske i närtid.
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
harry73
F fiskbuggaren skrev:
Man kan ändå påverka risken för att så ska ske i närtid.
Att dö är en sak, men om vi nu tar risken för långvariga men, är det viktigaste att när det inträffar ska man kunna leva med det valet man gjorde. Därför är det viktigt att man alltid funderar över sitt val och acceptera att det är det bästa valet man kunde göra då.
För vissa betyder det att vaccinera sig, för andra att inte göra det.
 
harry73 harry73 skrev:
Att dö är en sak, men om vi nu tar risken för långvariga men, är det viktigaste att när det inträffar ska man kunna leva med det valet man gjorde. Därför är det viktigt att man alltid funderar över sitt val och acceptera att det är det bästa valet man kunde göra då.
För vissa betyder det att vaccinera sig, för andra att inte göra det.
Det där är ju helt OK i beslut som bara påverkar en själv, men i en pandemi där en ovaccinerad har större risk att bli sjuk och smitta andra, än vad en vaccinerad har, så behöver man ju väga in den aspekten också.
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag skulle snarare säga att nackdelen är att man måste stå ut med risken för nackskott från moder natur eftersom man i förväg inte vet om en viss person kommer att bli allvarligt sjuk och/eller avlida pga. covidinfektion.
Tja... Jag rekomenderade inte någonting annat vaccin. Det fanns även vissa spår av ironi...
Problemet med antikropp teorin är att man aldrig vet när och om man får Corona
 
K
B b8q skrev:
Det där är ju helt OK i beslut som bara påverkar en själv, men i en pandemi där en ovaccinerad har större risk att bli sjuk och smitta andra, än vad en vaccinerad har, så behöver man ju väga in den aspekten också.
Det verkar som folk inte bryr sig ett skit om det .
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Vad menar du med "antikropp teorin"?
Jag tyckte att det lät som en rolig teori...
Trodde att ironin var tydlig
 
Jag har en pågående sars-cov2-infektion i detta nu.
De är som de påstås, som en influensa. Även en fullt vaccinerad blev smittad i samma veva sedan smittade han i sin tur ytterligare en (minst).
 
  • Ledsen
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
harry73 harry73 skrev:
Den risken har man alltid, det kallas att leva.
Ja, men man kan ju försöka hålla den nere så gott man kan t.ex. genom att använda bilbälten och cykelhjälm under färd med bil resp. cykel. I alla fall användning av bilbälte kan ju vara till nackdel och förvärra förloppet även om det är sällsynt.
 
Man undrar hur många här inne som har blivit sjuk i covid 19?På mitt jobb har flertalet blivit sjuka men inga har behövt uppsöka sjukhus men läser man en del av inläggen så verkar det som att måste få akut sjukvård.
 
harry73
Nu får jag erkänna att jag inte använder cykelhjälm alls. Skulle jag cykelträna på branta bergsvägar eller små skogstigar, skulle jag kanske göra det men inte nu.
Och mina barn vet att det finns lagar på cykelhjälm för barn under 15, men att jag inte ser det som riskfyllt att cykla ytan hjälm.
Jag föreslår alltid att fira 15årsdagen med att cykla ytan hjälm runt polishuset.
Här baserar jag mig på olycksstatistik i Holland och Sverige.
Statistiken i Holland är bättre uppdelad i åldersgrupper, och då ser man att framförallt seniorer borde bära hjälm, inte barn.

Men liksom vaccin finns det inget utrymme för diskussion i Sverige.

Jag har även synpunkter på det vanliga vaccinprogrammet. Jag tycker t ex att man ska ta hänsyn till om barnet fortfarande ammas, då kan man med fördel senarelägga vaccinationen, och man ska ta hänsyn till allergier. Även det kan vara anledning att senarelägga vaccinationen eller i alla fall göra det utanför pollensäsongen.
Och för att elda ännu mer på brasan, kan problem med tarmfloran (som är en viktig del i immunförsvaret) orsaka autismliknande symptom och då är det plötsligt inte längre så osannolikt att vaccin kan orsaka autismdiagnoser
 
Redigerat:
  • Gilla
växelventil
  • Laddar…
harry73
V växelventil skrev:
Man undrar hur många här inne som har blivit sjuk i covid 19?
Min chef blev sjuk och las in på sjukhus. Han var illa däran men återhämtade sig bra, sedan har ungefär hälften av avdelningen haft covid vid olika tillfällen.
Vad vi kan se har ingen smittats på jobbet
 
davveno1 davveno1 skrev:
Jag har en pågående sars-cov2-infektion i detta nu.
De är som de påstås, som en influensa. Även en fullt vaccinerad blev smittad i samma veva sedan smittade han i sin tur ytterligare en (minst).
Vet du om smittspårnig?När jag var sjuk fick man fylla i en formulär hur/Var man tror man blev smittad.Vet inte hur det fungerar idag.
 
harry73
När jag var sjuk blev jag uppringd av en smittspprningssjuksköterska som berättade alla karantänkrav och ville veta hur jag blev sjuk
 
BirgitS
harry73 harry73 skrev:
Nu får jag erkänna att jag inte använder cykelhjälm alls. Skulle jag cykelträna på branta bergsvägar eller små skogstigar, skulle jag kanske göra det men inte nu.
Och mina barn vet att det finns lagar på cykelhjälm för barn under 15, men att jag inte ser det som riskfyllt att cykla ytan hjälm.
Jag föreslår alltid att fira 15årsdagen med att cykla ytan hjälm runt polishuset.
Här baserar jag mig på olycksstatistik i Holland och Sverige.
Statistiken i Holland är bättre uppdelad i åldersgrupper, och då ser man att framförallt seniorer borde bära hjälm, inte barn.
Sambon har tre gånger som vuxen blivit skadad vid cykelåkning så mycket att han har behövt åka till sjukhus. Ingen gång har varit brant bergsvägg eller liten skogsstig utan det har två gånger varit på vanlig asfalterad gata och en gång på en bred iordninggjord gång- och cykelväg men inte asfalterad. Två av gångerna har hjälmen varit sprucken och bara att kasta efteråt så jag har verkligen varit mycket glad att det var hjälmen och inte huvudet som har tagit upp stöten. Första gången var han lite drygt 40 år. Sonen kom hem från högstadiet en gång med sprucken hjälm och hade han inte haft hjälm hade han inte kommit hem själv den dagen.

harry73 harry73 skrev:
å är det plötsligt inte längre så osannolikt att vaccin kan orsaka autismdiagnoser
Nu har det ju gjorts väldigt grundliga studier om det efter att den felaktiga studien fick sånt genomslag.
 
  • Gilla
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.