Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
R
V växelventil skrev:
Vart har jag påståt det?Jag har bara nämnt om man kontrollerar om man har ett starkt eller svagt immunförsvar.




Och det här jag väl alldrig påstå heller
Ditt påstående dök ju upp i samband med din tokstolleidé att man aktivt borde smitta medborgare med covid. Du menade att det var ett sätt att avgöra om man var i "riskgruppen" eller inte. Så jo, du har påstått att man kan kolla hur sjuk man blir i covid med hjälp av dessa test.

Det är ju en sak att du inte förstår vad vi skriver, men när du inte ens fattar vad du själv skriver blir det ju dråpligt värre. Men jag förstår dig faktiskt, jag har också problem att fatta vad du försöker säga i rätt många av dina inlägg :)
 
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Rekommenderade den läkaren det där testet du har länkat till?
Nej vi talade inte om det testet.

Är det svårt att förstå att man kan ha ett starkt immunsystem och ändå hamna på IVA om man får covid 19
Vet inte vad jag ska svara på frågan men enligt studier så verkar det som att har man varit sjuk i covid 19 så har man ett bra immunförsvar mot att bli sjuk igen och risken minskar med 84% och du vet vilken artikel jag menar lika väl att har man blivit smittad så kan det ha bättre skydd en 2 doser phizer vaccin.
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
R
timmelstad timmelstad skrev:
Eftersom liknelser med trafik verkar poppis kan vi ju använda liknelsen med att bilbälte räddar liv.
Om man tar alla olyckor som inträffar i Sverige så minskar användandet av bilbälte risken för allvarliga skador med drygt 50%. Det skulle också minska antalet döda i trafiken med 30-40 pers per år.

Det är alltså tillräckligt för att vi ska införa lagar som kräver att man använder bilbälte. En 50%-ig effektivitet mot svåra skador.

Vaccinen mot Covid har 80-90% effektivitet mot svåra symptom som leder till sjukhusinläggning.

Sen kan man ju räkna dödstal på årsbasis också. Och fundera lite över det.
Shit. Det verkar som om 58% av de som dör i trafikolyckor använder säkerhetsbälte. Enligt @växelventil fantastiska logik borde vi genast sluta använda dessa.

Slutar vi helt borde det ju sänka antalet döda med bilbälte till 0% vilket borde vara en fantastiskt bra siffra. För säkerhets skull får vi nog strunta i att räkna totalt antal döda för det kanske kan ställa till det lite :)
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Ditt påstående dök ju upp i samband med din tokstolleidé att man aktivt borde smitta medborgare med covid. Du menade att det var ett sätt att avgöra om man var i "riskgruppen" eller inte. Så jo, du har påstått att man kan kolla hur sjuk man blir i covid med hjälp av dessa test.

Det är ju en sak att du inte förstår vad vi skriver, men när du inte ens fattar vad du själv skriver blir det ju dråpligt värre. Men jag förstår dig faktiskt, jag har också problem att fatta vad du försöker säga i rätt många av dina inlägg :)
Visa mig det inlägget att jag att jag påståt att man kolla hur sjuk man blir av det testet.
 
V växelventil skrev:
Vart har jag påståt det?Jag har bara nämnt om man kontrollerar om man har ett starkt eller svagt immunförsvar.
Och hur är det relevant?
 
R RoAd skrev:
Det har redan @b8q gjort några inlägg upp: [länk]
Står ingenstans att jag skriver att man kontrollera hur sjuk man blir av testet.nu ljuger du.
 
BirgitS
V växelventil skrev:
Nej vi talade inte om det testet.
Varför tror du då att testet säger något om hur sjuk man blir i covid?

V växelventil skrev:
Vet inte vad jag ska svara på frågan men enligt studier så verkar det som att har man varit sjuk i covid 19 så har man ett bra immunförsvar mot att bli sjuk igen och risken minskar med 84% och du vet vilken artikel jag menar lika väl att har man blivit smittad så kan det ha bättre skydd en 2 doser phizer vaccin.
Om har haft covid så har man oftast bildat antikroppar mot det coronaviruset och har därmed oftast ett skydd mot en ny infektion. På samma sätt som om har haft mässling, influensa osv. har man oftast ett skydd mot att få de sjukdomarna igen. Dock när det gäller influensa så är ju skyddet bara bra mot just den influensavariant man blev sjuk av.

Men det har inget att göra med att ha ett starkt eller svagt immunsystem i största allmänhet.

Vill du veta hur bra skydd du har mot covid efter att ha haft covid tar man ett antikroppstest som just kollar om man har antikroppar mot coronaviruset och i så fall hur hög/låg nivå.

Du kan inte blanda ihop antikroppar mot en viss sjukdom med immunsystemet i största allmänhet.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Vet du, @växelventil , jag tycker vi släpper din idé att använda ett trombocyttest för att utröna huruvida man är i en riskgrupp för att få allvarlig Covid-19 eller ej - det finns nämligen mycket enklare och snabbare sätt att utröna om du är i en riskgrupp: Ålder och BMI, t.ex.
Men inte heller de är helt säkra; det finns många som avlidit i Covid-19 trots att de varit relativt unga och vältränade.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Står ingenstans att jag skriver att man kontrollera hur sjuk man blir av testet.nu ljuger du.
Men vad är då syftet med testet?
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Vet du, @växelventil , jag tycker vi släpper din idé att använda ett trombocyttest för att utröna huruvida man är i en riskgrupp för att få allvarlig Covid-19 eller ej - det finns nämligen mycket enklare och snabbare sätt att utröna om du är i en riskgrupp: Ålder och BMI, t.ex.
Men inte heller de är helt säkra; det finns många som avlidit i Covid-19 trots att de varit relativt unga och vältränade.
Dåligt att du anklagar mig för något jag inte skrivit skäms på dig.
 
BirgitS
V växelventil skrev:
Står ingenstans att jag skriver att man kontrollera hur sjuk man blir av testet.nu ljuger du.
Vad menade du då med följande?
"Man skulle narturligtvis kontrollerat imunförsvaret först och se att man inte ligger i riskzonen"
#2115
Riskzon för vad?
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Dåligt att du anklagar mig för något jag inte skrivit skäms på dig.
Så du skrev inte inlägg #2115 alltså? Då bör du anmäla till moderator att någon hackat ditt konto.
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Så du skrev inte inlägg #2115 alltså? Då bör du anmäla till moderator att någon hackat ditt konto.
B b8q skrev:
Så du skrev inte inlägg #2115 alltså? Då bör du anmäla till moderator att någon hackat ditt konto.
Behövs inte för jag vet att jag inte har skrivit det och du kan inte visa mig vad du påstår jag skrivit så det är ditt samvete

A Abies koreana skrev:
Men vad är då syftet med testet?
Du måste gå upp några inlägg för att hänga med.
 
  • Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.