Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS
M mickef skrev:
Som sagt, den frågan svarade jag på i ett annat inlägg den fanns inte med i det inlägget du hänvisade till.
I vilket inlägg svarade du på frågan
All expertis anser att orsaken till att så mycket färre dog under tredje vågen, än under de två tidigare, trots ungefär lika stor smittspridning (ung. 10 % av befolkningen i var och en av de vågorna) var att de äldsta hade vaccinerats. Vad är dina alternativa förklaringar?
?

Jag tycker att jag har läst alla dina inlägg och jag kan inte minnas något svar som jag har kunnat förstå. Som jag redan har skrivit så förstår jag inte inlägg #16755 som rimligen borde varit tänkt som ett svar på min fråga eftersom frågan citerades. Så var vänligen förklara bättre vad du menar.
 
BirgitS
M mickef skrev:
Han är fri att göra som han känner för.
Det är ju inget svar på frågan.
Jag ska omformulera lite då eftersom det tydligen var svårt att först:
Varför skrev du att Klacken skulle svara på på en fråga han ställde till Blodsoppen?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det är ju inget svar på frågan.
Jag ska omformulera lite då eftersom det tydligen var svårt att först:
Varför skrev du att Klacken skulle svara på på en fråga han ställde till Blodsoppen?
Ok, jag omformulera svaret: Jag ställde en fråga till Klacken för att få veta om han har några alternativa teorier som kan ha bidragit till att dödligheten har gått ned i de senare utbrotten av epidemin. Varför engagerar du dig i den här frågan?
 
BirgitS BirgitS skrev:
I vilket inlägg svarade du på frågan ?

Jag tycker att jag har läst alla dina inlägg och jag kan inte minnas något svar som jag har kunnat förstå. Som jag redan har skrivit så förstår jag inte inlägg #16755 som rimligen borde varit tänkt som ett svar på min fråga eftersom frågan citerades. Så var vänligen förklara bättre vad du menar.
Vad exakt var det som du inte förstod?
 
Fairlane
M mickef skrev:
Ok, jag omformulera svaret: Jag ställde en fråga till Klacken för att få veta om han har några alternativa teorier som kan ha bidragit till att dödligheten har gått ned i de senare utbrotten av epidemin. Varför engagerar du dig i den här frågan?
Klart det finns alternativ som bidragit, exempelvis bättre kunskap hur man ska behandla sjuka, men det innebär ju inte att vaccinets nytta inte är extremt stor, så vad är du ute efter?
 
  • Gilla
blackarrow och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Vad exakt var det som du inte förstod?
Jag förstår inte alls vad du menar med inlägg #16755 så svaret är alltihop. Det skrev jag redan i inlägg #16756.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Jag förstår inte alls vad du menar med inlägg #16755 så svaret är alltihop. Det skrev jag redan i inlägg #16756.
Undrar du vad jag menar med epidemier eller vad? Om du ställer en rak fråga ska jag svara annars släpper vi det här larvet.
 
BirgitS
M mickef skrev:
Undrar du vad jag menar med epidemier eller vad? Om du ställer en rak fråga ska jag svara annars släpper vi det här larvet.
Jag förstår inte vad du menar med inlägget över huvud taget och det har inte bara med ett enstaka ord att göra.

På vilket sätt ställde jag inte en rak fråga?
Som jag ser det är "Vad är dina alternativa förklaringar?" en mycket rak fråga.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Jag förstår inte vad du menar med inlägget över huvud taget och det har inte bara med ett enstaka ord att göra.

På vilket sätt ställde jag inte en rak fråga?
Som jag ser det är "Vad är dina alternativa förklaringar?" en mycket rak fråga.
Jag svarade att innan vi visste magnituden av coviden och hade fått fram ett godkänt vaccin hade många utsatta redan strykit med. Det finns säkert studier i andra samhällen som inte har samma vaccineringsgrad att jämföra med och se vilken grad vaccinet har spelat roll. Jag tvekar inte en sekund på att det har varit avgörande kanske ska tilläggas.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Jag svarade att innan vi visste magnituden av coviden och hade fått fram ett godkänt vaccin hade många utsatta redan strykit med. Det finns säkert studier i andra samhällen som inte har samma vaccineringsgrad att jämföra med och se vilken grad vaccinet har spelat roll. Jag tvekar inte en sekund på att det har varit avgörande kanske ska tilläggas.
Det är väl inget svar eftersom jag redan hade skrivit i mitt inlägg att många dog under första och andra vågen..

Det är inte heller någon alternativ förklaring till varför vaccinerna gjorde att de äldsta inte dog under tredje vågen. För även om 10 000 dog sammanlagt under första och andra vågen så var bara en del av dem skröpliga eftersom det även dog medelålders som inte var skröpliga på något sätt och vis. Det var också väldigt långt ifrån alla skröpliga som dog under första och andra vågen, ett överslag är att alla är skröpliga under sitt sista levnadsår vilket innebär att det just nu finns närmare 100 000 skröpliga. (Alltså en ungefärlig beräkning eftersom alla förstås inte är skröpliga på slutet men å andra sidan är en del skröpliga i flera år innan de går bort.) Det innebär att det hela tiden blir nya personer som kommer in i gruppen skröpliga.

Så om du nu inte tvekar om att vaccinerna har varit avgörande, varför frågar du om alternativa förklaringar?
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Klart det finns alternativ som bidragit, exempelvis bättre kunskap hur man ska behandla sjuka, men det innebär ju inte att vaccinets nytta inte är extremt stor, så vad är du ute efter?
Jag är bara nyfiken om ni har något annat i huvudet än vaccin. Vad är ni ute efter?
 
  • Gilla
  • Wow
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
J
M mickef skrev:
Jag är bara nyfiken om ni har något annat i huvudet än vaccin. Vad är ni ute efter?
Han skrev kunskap. Läser du inte inläggen?
Om du tänker dig en brandman som ska gå in i ett brinnande hus, och medan han drar på sig sin dräkt mot elden så står Mickef, som vanligt i kulissen och ropar. Hallå, har ni bara rökdykarutrusting och yllekläder i huvudet? Varför smörjer ni inte in er med vasilin? Eller bygger bredare gator? Hallå hallå? Lyssna på mig! Så framstår det.
 
  • Gilla
RoAd och 5 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Han skrev kunskap. Läser du inte inläggen?
Om du tänker dig en brandman som ska gå in i ett brinnande hus, och medan han drar på sig sin dräkt mot elden så står Mickef, som vanligt i kulissen och ropar. Hallå, har ni bara rökdykarutrusting och yllekläder i huvudet? Varför smörjer ni inte in er med vasilin? Eller bygger bredare gator? Hallå hallå? Lyssna på mig! Så framstår det.
Liknelser är inte din bästa gren kan man misstänka.
 
  • Älska
Jocke Best
  • Laddar…
K
M mickef skrev:
Liknelser är inte din bästa gren kan man misstänka.
Va, fattade du ett inlägg? Det är ganska ovanligt…
 
  • Gilla
  • Haha
RoAd och 1 till
  • Laddar…
K Klacken skrev:
Va, fattade du ett inlägg? Det är ganska ovanligt…
Eller så var det väl det jag inte gjorde.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.