Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
K
M mickef skrev:
Det finns nog många alternativa förklaringar på det, vilka är dina?
Läs inlägget igen och försök förstå.
 
Nissens
M mickef skrev:
Jag har svårt att förstå att du inte vet vad jag menar med epidemi men lätt att förstå varför du försöker slinka frågan. Hoppas du på äldre offer i väntan på nya vacciner?
Det är ju lättare om du använder definitionerna som resten av mänskligheten använder istället för att hitta på egna om du vill bli förstådd…
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Ja, ja det kommer kanske en dag du med vaknar. Men tyvärr tror jag inte det. Om du gör det är det nog allt för sent.
Du skriver här fortfarande men säger att du har annat att göra än att skriva här…

Det är precis lika märkligt som annat du påstår som inte har någon verklighetsförankring…
 
BirgitS BirgitS skrev:
Epidemi och pandemi är begrepp som har använts i årtionden så hur vore det om du använder dig av de betydelserna i stället för att hitta på någon egen.

För 20 år sen var det en pandemi där det var viktigare att skydda unga än att skydda gamla. Har du redan glömt det?

Men min fråga var:
Den handlar inte om framtiden utan om den nu pågående pandemin. Inte heller Klackens inlägg handlade om något annat än denna pandemi.

Så vad är nu ett begripligt svar på min fråga?
Du har, som sagt, en benägenhet att mästra mig och bestämma om hur jag får och inte får uttrycka mig. Jag använder epidemi i den betydelsen epidemi. Du får upprepa frågeställningen för jag tappade den.
 
Blodsoppen
Nissens Nissens skrev:
Du skriver här fortfarande men säger att du har annat att göra än att skriva här…

Det är precis lika märkligt som annat du påstår som inte har någon verklighetsförankring…
Ja ursäkta att jag satt kvar några minuter till. Det är väl bra att jag svarade, gör man inte det så är ni så snabba att påpeka det i massa inlägg efter varandra.
Nu ska jag faktiskt koppla ner för idag. Godkväll på er!
 
BirgitS
M mickef skrev:
Du får upprepa frågeställningen för jag tappade den.
Den står ju i inlägget du citerade. Jag var ju så snäll att jag upprepade den.
Är det vanligt att du inte läser hela inläggen?
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det är ju lättare om du använder definitionerna som resten av mänskligheten använder istället för att hitta på egna om du vill bli förstådd…
Vad syftar du på?
 
K
M mickef skrev:
Du har, som sagt, en benägenhet att mästra mig och bestämma om hur jag får och inte får uttrycka mig. Jag använder epidemi i den betydelsen epidemi. Du får upprepa frågeställningen för jag tappade den.
Att diskutera epidemier har väl inget med Covid-vaccinationer att göra?
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Den står ju i inlägget du citerade. Jag var ju så snäll att jag upprepade den.
Är det vanligt att du inte läser hela inläggen?
Det händer ibland, men den här gången har jag dubbelkollat och hittar inte annat än möjligtvis nån retorisk fråga.
 
K Klacken skrev:
Att diskutera epidemier har väl inget med Covid-vaccinationer att göra?
Vad vet jag, har ingen utbildning i ämnet?
 
K
M mickef skrev:
Vad vet jag, har ingen utbildning i ämnet?
Ingenting är omöjligt! Du kan kanske till o med förkovra dig om du läser på en smula! Lycka till!
 
Nissens
M mickef skrev:
Vad syftar du på?
Att du kallar pandemi för epidemi rör du till det ordentligt…
 
  • Gilla
Klacken
  • Laddar…
Nissens
M mickef skrev:
Vad vet jag, har ingen utbildning i ämnet?
Då har du inte så mycket åsikter heller? Eller?
 
Nissens Nissens skrev:
Då har du inte så mycket åsikter heller? Eller?
En del hävdar det, men jag vet inte.
 
Nissens Nissens skrev:
Att du kallar pandemi för epidemi rör du till det ordentligt…
Inte för alla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.