Grävisen tar bort lite grässvål och slätar ut lite - inför kommande växthus och några till odlingsbäddar.. :)

Jordyta förberedd för växthus och odlingsbäddar, med borttaget grässvål i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Alt: Arbetsområde utomhus där grässvål är borttagen och marken är utjämnad inför anläggning av växthus och odlingsbäddar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Goteborg
  • Laddar…
Han jobbade vidare på innergården också! Här ska det bli ett nytt altangolv.. (uteplats)
Planen är att den ska rymma en grill, bänk, rök och en stor picknickbänk :)(y)

Före och efter bilder av en innergård, första steget i att bygga ett altangolv, med en grävskopa i arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Han jobbade vidare på innergården också! Här ska det bli ett nytt altangolv.. (uteplats)
Planen är att den ska rymma en grill, bänk, rök och en stor picknickbänk :)(y)

[bild]
Om ni schaktar bort gräset, lägger markduk, på med grus så har ni lite medelhavskänsla.

Ut med lite citrusträd, en stor pergola, lite druvor, olivträd och små öar med örter...

Jag vill också ha någon hemma som utför önskemål.

Snyggt blir det hos er iaf....

Mvh P-A
 
P Pagno skrev:
Om ni schaktar bort gräset, lägger markduk, på med grus så har ni lite medelhavskänsla.

Ut med lite citrusträd, en stor pergola, lite druvor, olivträd och små öar med örter...

Jag vill också ha någon hemma som utför önskemål.

Snyggt blir det hos er iaf....

Mvh P-A
Vi har tagit bort gräset, jämnat till lite.. och köpte markduk igår! Ska på med grus .. och sen blir det trägolv :) Det är skuggsida.. bara sol nån timme på morgonen och nån timme på eftermiddagen.. så jag tror medelhavskänslan passar bättre på baksidan sen i solläge :)

Jag är solskygg (tyvärr lite allergisk mot solljus..) och våra uteplatser är alla mitt i solen dagtid.. så denna hörna är mitt önskemål! .. så jag kan sitta ute och lösa korsord och titta på trädgården..i skugga!

Sen är det praktiskt att ha grill o rök utanför ytterdörren (inte lika långt och springa med grejer när man lagar mat) :)

Haha.. det är väl du som utför önskemål? :cool::p:):strong:

Vi lejde ut grävjobbet vi..
 
  • Gilla
p.lundgren och 1 till
  • Laddar…
Idag kom leveransen av vårt lilla växthus!
De har haft massiva trassel med leveranserna och fifflande personal.. så vi är glada att inte även vårt är "borttappat".. men nu är den stora frågan om alla delarna är med.. får nog ta och inventera paketen innan vi åker iväg på semester (monterar inte förrän vi kommer hem igen.. men då vill vi verkligen ha upp ett.. så saknas det nått vill vi veta det nu!)

Levererade lådor med växthusdelar lutade mot en röd lada vid sidan av en grusväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Vilket skithälsoår vi verkar ha allihopa härhemma i år.. började året med knäras (ena) och ryggskott (andra).. ryggen tog lite tid på sig och en arm började dumma sig.. knäet tar tid på sig att komma tillbaka, men kunde iaf gå utan kryckor där ett tag..:cool:

Sen så blev det diskbråck (ena).. och så rasade halvt knäet tillbaka till "dåligt" igen (blev överansträngt när det fick jobba dubbelt upp..).. :thumbdown:

.. och bara för att strö salt i såren så har jag nu lunginflammation :surprised: och maken är halvt där också..!

Men jag lovar, när det börjat regna och temperaturen sjunker.. kan ni räkna med att jag troligen är tillräckligt pigg för att ta mig ut i trädgården!
 
Redigerat:
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
richardtenggren
Flickvännen gjorde sin fjärde knäoperation av samma knä i fredags förra veckan, den första gjorde hon förra våren (N)
Så hoppas du har mindre otur :)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Flickvännen gjorde sin fjärde knäoperation av samma knä i fredags förra veckan, den första gjorde hon förra våren (N)
Så hoppas du har mindre otur :)
Ajaj.. hoppas det blir bra för henne nu då! Surt och hålla på med 4:a på samma knä... :surprised:

På gott och ont gör lunginflammationen att jag inte kan röra mig så mycket.. så knäet börjar hämta sig lite! Jag har fullt sjå att kunna andas.. måste pausa längs vägen till toa (och så stort hus har vi inte ;) )

Tack och lov börjar alla mediciner (peppar peppar) göra lite verkan nu.. hoppas det fortsätter så!

Känns ovanligt hårt att inte kunna göra ett skit, varken på hus eller trädgård (odlingar/växthus) när solen strålar och det är 25 grader varmt utanför fönstret..
 
Ja det är frustrerande att inte kunna göra något. Själv fick jag en förkylning som gick över till balansnerven (virus på balansnerven) och i 3 veckor nu har jag vinglat omkring och verkat lite lätt berusad. Yr, illamående, dålig balans och suddig syn. Man tröttnar rätt snabbt. Sen blir man låst då man inte bör köra bil, trots att man ibland måste.

För övrigt ska jag på bröllop idag där brudgummen har oppererat det ena knät 7 ggr och det andra 4. Korsband/ledband om vartannat, sen ger det andra knät upp till sist pga överbelastning. Nu verkar han tillsist fått ordning på det (efter 8-9 år)
 
Hemmakatten
Krya på dig, Snigla!
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ja det är frustrerande att inte kunna göra något. Själv fick jag en förkylning som gick över till balansnerven (virus på balansnerven) och i 3 veckor nu har jag vinglat omkring och verkat lite lätt berusad. Yr, illamående, dålig balans och suddig syn. Man tröttnar rätt snabbt. Sen blir man låst då man inte bör köra bil, trots att man ibland måste.

För övrigt ska jag på bröllop idag där brudgummen har oppererat det ena knät 7 ggr och det andra 4. Korsband/ledband om vartannat, sen ger det andra knät upp till sist pga överbelastning. Nu verkar han tillsist fått ordning på det (efter 8-9 år)
Balansnerven är inte rolig.. man kan skämta om billig fylla men.. den är ganska otäck och man känner sig ju närapå åk/sjösjuk bara av att gå från punkt a till b.. :(

Har det blivit bättre nu då?
 
Snigla Snigla skrev:
Balansnerven är inte rolig.. man kan skämta om billig fylla men.. den är ganska otäck och man känner sig ju närapå åk/sjösjuk bara av att gå från punkt a till b.. :(

Har det blivit bättre nu då?
Ja det har blivit bättre, men det är inte kul när det inte finns några mediciner utan man ska vila sig frisk. Det har väll tagit 3 veckor nu :(
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ja det har blivit bättre, men det är inte kul när det inte finns några mediciner utan man ska vila sig frisk. Det har väll tagit 3 veckor nu :(
.. och man vet inte hur lång tid det tar? (känns som det är en sådan sak som är helt individuellt hur lång tid det kan ta att läka ut..)

Hoppas det snabbar på sig, så du blir frisk och kry till "riktiga" sommaren iaf (y)
 
Snigla Snigla skrev:
.. och man vet inte hur lång tid det tar? (känns som det är en sådan sak som är helt individuellt hur lång tid det kan ta att läka ut..)

Hoppas det snabbar på sig, så du blir frisk och kry till "riktiga" sommaren iaf (y)
Vi var på bröllop igår så då var det extra vingligt kan jag lova ;). Men det är inte lika jobbigt för huvudet längre. Yrseln var värst :)
 
Våra har inte hunnit bli röda än, kommer nog vara klara framåt midsommar.. men i övrigt har vädret varit gynnsamt härnere och våra "aktörer" har överskott.. denna helg hade båda lite rea så jag passade på..

Låda full av mogna, röda jordgubbar redo för att göras till sylt och marmelad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har köpt 15 l jordgubbar för 200 kr :)
Nu ska göras sylt, marmelad, kräm och ätas "gubbar" så de kommer ut ur öronen.. :heart:
 
  • Gilla
Pagno och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.