Min spontana känsla är att det inte är några större problem att putta lite snö med en 4x4 kubota.
 
Var ut och testade min cylinderklippare idag. Mest för att se hur den klarar backarna och det gick väl sådär... trots de nya däcken.
Sabbar man gräsmattan helt med kedjor tror ni?
 
Murkla1949 skrev:
... Sabbar man gräsmattan helt med kedjor tror ni?
Nja... jag körde kedjor med piggar på min lilla LT151 i flera år. Det gick alltid bra tills det väl var ett däck som tappade fäste - då började det gräva ganska. Jag gissar att marktrycket är väsentligt lägre på din maskin, så eventuellt kan ju det fenomenet bli ett ännu större problem då.

Kan du inte låna hem kompisens Kubota och provköra lite?
 
Hur har det gått här då ;)
 
Oooops, sorry.

Jo konstaterade att cylinderklipparen inte klarade terrängen här så det var bara att ta förlusten och fortsätta jaga.

Det blev en Kubota 2560 med 150 cm klippdäck och 4x4. Inte gratis men här får den ju leva pensionärsliv i jämförelse med hur den gått tidigare så förhoppningsvis håller den ett tag.
Lite lustigt också så är det hytt och värme i den så nu ser jag riktigt viktig ut när jag puttrar runt med saftblandaren igång

Nu ska jag försöka få tag i en plog till den också. Fick med något slags fäste till den. Någon som vet om det är någon slags standard på såna plogar och fästen?
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.