Jag tror också att Folksam vet vad som gäller, jag tror däremot inte att du vet. Detta baserar jag på dina inlägg om bruten väjningsplikt, fejkade bilder, antal sekunder stillastående etc.

Folksam skriver även att de försöker döma så korrekt som möjligt, det öppnar ju för möjligheten att döma fel och då är vi tillbaka på det du citerar mig på... " Det är i SLUTÄNDAN inte din eller bolagets sak att bedömma, att använda mallar KAN bli dyrt.
 
jimmy s skrev:
Han har inte gjort någon skiss bara skrivit hur det gick till. Han skickade in sin skadeanmälan på nätet vet inte hur det fungerar med att göra en skiss då.
Hoppas att du har bifogat dina fina bilder i alla fall, med övertydlig förklarande text. Det tror jag är till stor hjälp.
 
klonk skrev:
Hoppas att du har bifogat dina fina bilder i alla fall, med övertydlig förklarande text. Det tror jag är till stor hjälp.
Jag har skickat in de bilderna som jag har och med hjälp av er här försökt förklara så tydligt jag bara kan.
 
Redigerat:
  • Gilla
thomas33 och 2 till
  • Laddar…
KoK skrev:
Folksam säger att de hanterar 500 olyckor om dagen, jag vill hävda att de vet vad som gäller. Likaså de flesta andra bolag i branschen.
Och Ryan air flyger väldigt många mer än 500 passagerare om dagen, och vet säkert vad som gäller, ändå är de en av värstingarna på Konsumentverkets svarta lista ... ...

Att någon "vet" vad som gäller betyder inte att de följer det som gäller, och inte gör vad de kan för maximera sin egen vinst istället.
 
  • Gilla
DeesL och 1 till
  • Laddar…
Jag tror tyvärr inte att det är någon ide längre... KoK har bestämt sig för att vara obstinat som en sockerchockad 6-åring vid läggdags. Vi måste nog knyta handen i fickan och gå vidare i livet :)
 
Det som skrämmer mig lite är att det kör omkring folk på våra vägar med såna villfarelser om trafikreglerna...
 
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
Micro skrev:
KnockOnWood : om han ritar ut skylten och sedan i beskrivningen talar om hur långt från skylten han krockade så är det en bra platsangivelse tycker jag nog.;)
.
Fast skriv hellre hur långt ifrån ett objekt han blev påkörd! :p
 
Liten uppdatering.

Mitt försäkringsbolag anser att jag inte är vållande. Vet inte hur de funkar, kanske de alltid gör det...

Ska tydligen få besked från motpartens bolag inom några dagar.
 
  • Gilla
mariatherese och 1 till
  • Laddar…
jimmy s skrev:
Ska tydligen få besked från motpartens bolag inom några dagar.
Förhoppningsvis få du en snabb handläggning. Råkade ut för liknande olycka förra året, vilket jag redogjorde för i inlägg nr 20 i denna tråd. Min motpart hade försäkring i Aktsam som förhalade ärendet så att jag var utan bilen i över 3 månader och 3 veckor. Detta trots att motparten genast förklarade sig skyldig i den gemensamma skaderapporten!
Därför än en gång varning för Aktsam.
 
jimmy s skrev:
Liten uppdatering.

Mitt försäkringsbolag anser att jag inte är vållande. Vet inte hur de funkar, kanske de alltid gör det...

Ska tydligen få besked från motpartens bolag inom några dagar.
Folk som vållar olyckor genom att gena i en korsning är ingen ovanlig olycksorsak, så det är säkert inget konstigt för försäkringsbolagen med ditt fall, och bilderna du tagit talar som vi påtalat mååååånga gånger i tråden nu, sitt tydliga språk. Vi håller tummarna för dig! :)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Hur har det gått?? Inget beslut än?
 
Har inte glömt bort er.

Mitt försäkringsbolag skickade det vidare i måndags. Var lite segt kan jag tycka.

Sedan så tar det ca 2 veckor till innan jag får besked från min motparts bolag.
 
Fick ett trevlig beslut igår. Snabbt gick det också.

IMG_7285.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så nu blir nästa kamp att försöka få en slant då.
 
  • Gilla
fubar
  • Laddar…
Grattis. Vi som tyckte beslutet var självklart får väl gotta oss åtminstone lite, även om så klart de flesta av oss nog är jobbigt medvetna om hur juridik och försäkringsbolag brukar fungera .. Och så tycker jag hyrbil låter som ett aningen bättre alternativ än 25:- per dag ..
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Hur tänker de? Bilen behöver repareras och de flesta har knappast bil för att de inte behöver någon. 25Kr / dag låter som ett hån och täcker inte ens två enkelresor med buss.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.