undrar när vi kan köpa iphone os separat och installera den på android ....troligtvis aldrig :)
 
C
Ursäkta mitt tidigare utbrott, Android verkar funka bra för de som testat, men min erfarenhet av Windows Mobile, i kombination med HTC är allt annat än njutbart. Enda sättet att få det att fungera hyfsat, märk väl, är att ladda ner hackad programvara från siter för folk som inte gör nåt annat än programmerar om mobiltelefoner, och det tycker jag inte är okej. Out of the box var den fullständigt värdelös och gick knappt att använda.

En Touch Diamond hade, eller rättare än sagt har jag, fast den ligger i en låda och samlar damm, om det var nån som undrade.
 
Men varför sa du inte den med en gång :)
Jag minns när jag hade att göra med abonnemang och htc sålde sina telefoner med windows mobile, aldrig varit med om sämre, det var verkligen usel kvalite och htc fick ta mycket skit för det.
 
resumé forts.
Nexus One tycks ha en bugg som gör att den inte alltid vill skicka mess, kräver omstart precis som en riktig PC :D har drabbat båda familjens Nexus alla fall å tydligen finns rapporter om flera.
Ska kolla med supporten i helgen om man kan göra nåt åt det?
 
Jan-Å skrev:
resumé forts.
Nexus One tycks ha en bugg som gör att den inte alltid vill skicka mess, kräver omstart precis som en riktig PC :D har drabbat båda familjens Nexus alla fall å tydligen finns rapporter om flera.
Ska kolla med supporten i helgen om man kan göra nåt åt det?
Har du Tele2?
 
Travolta76 skrev:
Har du Tele2?
Nej, telenor vilket tydligen är problematiskt även när man skicka MMS men det ska vara android som inte alltid lirar ihop med telenor enl vad vi läst på andra forum. Det kommer i så fall att visa sej när jag byter till telia, får återkomma då. Inte ens privat-supporten fick det att fungera men MMS funkar på familjens andra Nexus, då med tele-2. Däremot har den samma hyss för sej med sms ibland.
 
Är detta vad man kallar det bästa av två världar
Japp, den har jag väntat på länge!

Så fort jag har lite tid över så ska jag testa att trycka in Android på min iPhone. Helst skulle jag köra någon annan Linux, men som jag förstått det så funkar inte riktigt alla funktionerna då, så det får vänta.
 
Ursäkta mitt tidigare utbrott, Android verkar funka bra för de som testat, men min erfarenhet av Windows Mobile, i kombination med HTC är allt annat än njutbart. Enda sättet att få det att fungera hyfsat, märk väl, är att ladda ner hackad programvara från siter för folk som inte gör nåt annat än programmerar om mobiltelefoner, och det tycker jag inte är okej.
Det där är iPhones problem också. Den funkar uselt out.-of-the-box, men om man orkar hacka den så är den rätt OK.

Med ett annat OS så har dock iPhone potential.
 
Jan-Å skrev:
resumé forts.
Nexus One tycks ha en bugg som gör att den inte alltid vill skicka mess, kräver omstart precis som en riktig PC :D har drabbat båda familjens Nexus alla fall å tydligen finns rapporter om flera.
Ska kolla med supporten i helgen om man kan göra nåt åt det?
Tips: Installera och använd Handcent SMS från Market som default app på N1 för sms och mms. Vips så är problemen med ev sms som inte går iväg borta!

Ni som klagar på att X10 är slö, byt ut Sony Ericssons tangentbord mot HTCs eller Scandinavian keyboard. Det är den komplexa ordlistan i SE eget tanentbord som slöar ner. Efter att ha bytt tangentbord kan jag inte påstå att jag märker någon större skillnad i snabbhet eller respons mellan min N1 och sambons X10. Dessutom är Sambons X10 bättre i solljus, min skärm på nexusen blir väldigt mörk. Båda dessa telefoner är dock Top of the line, utan tvekan.

iPhone? Jo, visst, 2007! Men jag personligen tror att Android är framtiden. Jämför med vad som hände med den hypade användarvänliga men slutna Macintochen, när den öppna PC-standarden kom, och nu gör Apple samma sak igen!?!
 
Det har aldrig varit intresserade av att andra ska köra andra os på deras hårdvara.
men jag väljer en macintosh framför Windows men det är jag.
Dock har jag mer valfrihet på en pc.
 
>Vispen74
Tackar för tipset! fixat nu så får vi hoppas det funkar.
 
Vet ni nåt nytt om Desire?
 
Själv har jag en HTC Hero som är en android telefon. jag är mer eller mindre nöjd med telefonen. Man kan surfa vid 3G och wlan utan problem, synka sin mail. ringa och smsa!, Dela bilder på facebook och twitter är också trevliga funktioner om man gillar sådant.

Enda jag stör mig på är att man måste roota telefonen för att kunna använder den som trådlös router.

jag har telefonen som GPS i bilen, funkar kanon.

I dagsläget skulle jag inte köpt en hero utan den nya desire, som egentligen är samma telefon fast med nyare OS och blixt till kameran.

Gillar man inte att pilla med telefonen så klarar man sig ändå med en hero/desire, men det skulle kanske inte vara mitt förstahandsval för en outofthebox telefon.

Lycka till
 
kamilenski skrev:
Vet ni nåt nytt om Desire?
Nytt om vad? :)
Alltså vad funderar du över.
Vispen74 skrev:
Tips: Installera och använd Handcent SMS från Market som default app på N1 för sms och mms. Vips så är problemen med ev sms som inte går iväg borta!

Ni som klagar på att X10 är slö, byt ut Sony Ericssons tangentbord mot HTCs eller Scandinavian keyboard. Det är den komplexa ordlistan i SE eget tanentbord som slöar ner. Efter att ha bytt tangentbord kan jag inte påstå att jag märker någon större skillnad i snabbhet eller respons mellan min N1 och sambons X10. Dessutom är Sambons X10 bättre i solljus, min skärm på nexusen blir väldigt mörk. Båda dessa telefoner är dock Top of the line, utan tvekan.

iPhone? Jo, visst, 2007! Men jag personligen tror att Android är framtiden. Jämför med vad som hände med den hypade användarvänliga men slutna Macintochen, när den öppna PC-standarden kom, och nu gör Apple samma sak igen!?!
Kan rekommendera att uppgradera X10 till senast tillgängliga mjukvaruversionen (för icke operatörslåsta lurar), R1FB001, om det inte redan är gjort.
Snabbade upp telefonen en del, Timescape samt Mediascape flyter på bättre, byte mellan hemskärmar mm, samt klarare färger mm.
 
Redigerat:
FredrikR skrev:
Nytt om vad? :)
Alltså vad funderar du över.
Om ev buggar? Hur pass tålig är skärmen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.