Andy78 skrev:
Vad är det för bra med att låsa in telefon så den omöjlig gör att installera egan program som inte finns i appstore.

Köper jag en telefon och har ett program gjort för den så ska jag kunna installera det och inte vara beronde av appstore.

Hade du velat ha en dator och fått ett program av en kompis så nekar ditt os dig att installera programmet, vad vinner användaren på det?
somsagt,, pga dålig kvalité så kan jag säga att jag undviker mycket av programen som inte finns i appstore. Sen det går att lösa så man slipper "inlåsningen" sen så kan jag säga att det är inte många program utanför appstore som är något att ha.

det jag tycker är roligt är att folk gråter över nått som inte är ett problem. Gillar man det inte, köp den inte då, hur svårt skall det vara? Finns ingen som tvingar någon att köpa en vara. men fakta kvarstår.. De som äger och använder en iphone idag är nöjda och kommer att köpa 4G också, de som inte är nöjda köper ingen eller säljer den. men fakta kvarstår 500000 sålda telefoner i sverige säger väl sitt.

Men jag kan säga att jag föredrar appstore då jag vet att programmen är funktionella och uppfyller en standard. Men somsagt jag har låst upp min, men likväl så använder jag appstore eftersom program från andra ställen till 99% snabbt sabbar telefonen. Har väl på snart ett år blåst telefonen 5 ggr pga 3:parts program som inte är tagna via appstore utan via den alternativa app-basen
 
Bricco skrev:
Jag tror aldrig du använt en iPhone. Försök ladda ner ett program med en Nokia snyggt och smidigt tex. Och försök hitta ett bra program utöver en kalkylator. Folk som anmärker på iPhone skulle jag kunna övertala över en öl på 5 minuter. Jag har själv varit i PC-träsket och haft samma onda tankar som dig. Men plötsligt händer det och man ser aldrig tillbaka när man kännr pulsen åka ner 30-40 slag d^_^b

Nämn ett program som du älskar som inte finns för iPhone?

Du tror att jag aldrig använt en iphone?

Har jag nämnt nokia? nu får du sluta hitta på saker.
Och ja jag har laddat ner en hel del med nokia och att de tinte skulle vara smidigt håller jag inte med om, det är inte lika smidigt som android men inte svårt.

Jag har onda tankar om vad?
Vad menar du med PCträsket?

Nämna ett program som inte finns för iphone?
Program man installera själv är inte så lätta att installera, sorry men apple vill styra allt vi appstore det är inte.


Är det att du ska vara utan ditt vaforitprogram som skapat din rädsla för android och öppna system?


Macintosh som dator och os har jag inget emot det är iphone jag inte gillar.
 
Andy78 skrev:
Nämna ett program som inte finns för iphone?
Program man installera själv är inte så lätta att installera, sorry men apple vill styra allt vi appstore det är inte.
Intressant.. det är ett vanligt argument.. alla sitter på egna program som man vill intstallera. Är det fd Iphone utvecklare som blivigt stoppade av apple? Annars är det ett föga dåligt argument. Eller sitter du och är förbannad på Sony PS3, Xbox, Wii mm för att du inte får installera egna saker.

Har man egna program ja antingen släpper man de via appstore, annars väljer man väl android. Vill man inte via appstore ja då är väl problemet löst, då är inte Iphone rätt platform att använda.
 
frohike skrev:
Intressant.. det är ett vanligt argument.. alla sitter på egna program som man vill intstallera. Är det fd Iphone utvecklare som blivigt stoppade av apple? Annars är det ett föga dåligt argument. Eller sitter du och är förbannad på Sony PS3, Xbox, Wii mm för att du inte får installera egna saker.


Vem sa nåt om förbannad, detta är ett forum man diskuterar...


Har man egna program ja antingen släpper man de via appstore, annars väljer man väl android. Vill man inte via appstore ja då är väl problemet löst, då är inte Iphone rätt platform att använda.


Precis vad är problemet?
 
Exakt.. vad är problemet?
 
Det är det jag menar är du nöjd med appstore så använd den, jag har inget emot det.


Det där med pcträsken hängde jag inte med alls på kan jag erkänna.
 
kamilenski, behåll och uppdatera N97an ELLER köp den smartphone som har lägst SAR-värde.
 
Desire eller Goggles Nexus?

Måste alltid nån försöka bråka?
 
Per Eskilsson skrev:
kamilenski, behåll och uppdatera N97an ELLER köp den smartphone som har lägst SAR-värde.
'

Du skrev medan jag skrev. Tackar.
 
frohike skrev:
Intressant.. det är ett vanligt argument.. alla sitter på egna program som man vill intstallera. Är det fd Iphone utvecklare som blivigt stoppade av apple? Annars är det ett föga dåligt argument. Eller sitter du och är förbannad på Sony PS3, Xbox, Wii mm för att du inte får installera egna saker.

Har man egna program ja antingen släpper man de via appstore, annars väljer man väl android. Vill man inte via appstore ja då är väl problemet löst, då är inte Iphone rätt platform att använda.
Eller så väljer man en WM telefon så att man kan fortsätta programmera i den Visual Studio miljö gentemot windows som man är van vid. :D
 
Andy78 skrev:
Det är det jag menar är du nöjd med appstore så använd den, jag har inget emot det.
Så varför spyr du galla över iphone då? om du inte har något emot det? Anlednignen till att jag spinner vidare på det är att jag är tämligen trött att det spys galla utan någon igentligen anledning med argument som är ickeargument eftersom det handar inte om funktionen utan om fixa idéer som inte rimmar med vardagslivet.

Jag kan helt ärligt erkänna att hade jag stått idag å valt telefon så kan jag inte säga vilken jag hade valt.

Desire eller Goggles Nexus?
Jag hade nog gått på Desire den är nyare. Båda är HTC.
 
jhenrikj skrev:
Eller så väljer man en WM telefon så att man kan fortsätta programmera i den Visual Studio miljö gentemot windows som man är van vid. :D
Eller tillåmed det. Man är väl fri att köra den platform som passar ens behov..
 
frohike skrev:
Eller tillåmed det. Man är väl fri att köra den platform som passar ens behov..
Se där, huvudet på spiken. Det finns ingen telefon som är bäst. iPhone är bra på mycket men är helt oduglig till annat, Android och WM likaså....hela den är debatten om att det finns någon som är bättre på allt är helt meningslös.
 
frohike skrev:
Så varför spyr du galla över iphone då? om du inte har något emot det? Anlednignen till att jag spinner vidare på det är att jag är tämligen trött att det spys galla utan någon igentligen anledning med argument som är ickeargument eftersom det handar inte om funktionen utan om fixa idéer som inte rimmar med vardagslivet.

Jag spryr inte galla jag talar varför jag inte är nöjd med iphone, vi är på ett forum man diskuterar.

Android är och förblir mer öppen.
 
Många föreslog iphone när "kaminlenski" frågade om råd vad han skulle köpa? Jag föreslog Nexus One som ett alternativ och listade ett antal skäl till varför. "Andy78" höll med, Ni som är emot och förordar iphone får gärna göra det, finns naturligtvis fördelar med den. Men redovisa dom i så fall och försök inte få oss andra att tro att appstore är samma sak som att fritt ladda ner det man själv tycker passar.
Nån av Er skrev också att det "går att lösa inlåsningen" och det är sant men inte på nåt lagligt sätt väl?
Ni kan INTE köra 3e partsprogram i bakgrunden på iphone idag så låtsas inte som att det går, kanske fungerar det i OS 4.0 men det vet vi inte, att det fungerar på Nexus One vet vi däremot.

Det är självklart större risk att man får in program med buggar som strular till det i en Nexus, de är ju en av fördelarna med appstore, men friheten är värd risken som jag ser det och än så länge funkar min alla fall.
Min förra htc är den bästa mobil jag haft så jag hoppas på samma kvalitet igen :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.