Vad är det som är krångligt?
 
Är det SBS så passar iPhone ;)
 
Andy78 skrev:
Vad är det som är krångligt?
Beställningen till sverige samt ev reparationer.
 
Springare skrev:
Är det SBS så passar iPhone ;)
Vad betydes SBS?
 
Skit bakom spakarna?
 
kamilenski skrev:
Jag använder N97. Ganska ok. Fast numera börjar den få kuku. Visar att den laddar utan att ens vara ansluten.
Nu letar jag efter nåt liknande funktionsmässigt fast med större skärm.

Några tips?
Har du uppdaterat programvaran? Blev en väldans skillnad på min N97 sist jag uppdaterade.. Som en ny telefon! Helt anpassad nu för touchscreen (att man kan skrolla överallt genom att dra med fingret osv)
 
C
Bezt skrev:
Skit bakom spakarna?
I datornörderivärlden brukar vi kalla det för "Felkod 22", vilket betyder "User error". :D

Skämt åsido, jag skulle iallafall föreslå att du undviker mobiler med Windows Mobile, typ HTC's allra flesta om inte alla telefoner. Där är telefonen "kuku" out of the box, och när man försöker fixa det genom att ändra inställningar blir det ännu värre.
 
Rrrrr skrev:
Har du uppdaterat programvaran? Blev en väldans skillnad på min N97 sist jag uppdaterade.. Som en ny telefon! Helt anpassad nu för touchscreen (att man kan skrolla överallt genom att dra med fingret osv)
Oj. Inte nyligen. Tack för tipser!
 
Andy78 skrev:
Det är just därför jag backar på den, den är för ny och jag tror inte det finns någon som servar den i sverige.


Fast service på mobiltelefoner finns inte längre enligt min mening.
Garantin gäller ju i hela världen så nog kan man få service. Men visst är det ett minus att den är köpt i USA och har 2 adresser för reklamation, en i USA och en i Taiwan :O

Jag kan inte bedöma om det är krångligt när man väl har mobilen i handen, super-sonen :p visade mej hur man gör och sen är det bara att trycka på "market" så får man upp en lista att välja applikationer från som man sen väljer och laddar ner. Men trots att jag återkommande drabbas av felkod 22 så gillar jag att inte vara låst till vad iphones tillverkare behagar godkänna. Å när spotify är i gång känns det ju onödigt att det stängs av för jag ska skicka ett mess :cool:
 
cheetah1 skrev:
I datornörderivärlden brukar vi kalla det för "Felkod 22", vilket betyder "User error". :D

Skämt åsido, jag skulle iallafall föreslå att du undviker mobiler med Windows Mobile, typ HTC's allra flesta om inte alla telefoner. Där är telefonen "kuku" out of the box, och när man försöker fixa det genom att ändra inställningar blir det ännu värre.
OK. Som jag fattat så kör HTC Android i sina telefoner, såsom Desire, Legend, Hero och Tattoo. Och där Desire är den mest populära på prisjakt och Legend ligger på 3:e plats.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=103#rparams=k=s52006307

Vad menar du är problemet med HTC, och som gör att man bör undvika märket?
 
HTC har både Win Mobile och Android på Smartphones, varierar med modellen
 
Lite skrev:
Bättre att köpa den i Sverige?
[länk]

själv lägger jag 1000 lappen på ny telefon. Aldrig lämnat in någon mobil på service heller. Inte så mycket som kan gå sönder:p
Bättre? det är en definitionsfråga. Nexus finns inte i Sverige, den är alltså inte intagen hit av en generalagent/återförsäljare som säljer på Googles uppdrag utan är direktimporterad. Det är därför som den inte har svenska menyer tex. Det webhallen har gjort är samma som jag, dvs köpt den av Google som vem som helst och sen säljer den vidare här.
Fördelen är ju att man kan gå tillbaka till webhallen och bråka om nåt krånglar, det får jag lov att göra via nätet till USA.
Nackdelen är att Du får exakt sammalika telefon som jag men betalar 2000 pix mer. Min kostade 4900 levererad till dörren på 5 arbetsdagar, webhallen tog 6995 om jag såg rätt.
 
mats_o skrev:
HTC har både Win Mobile och Android på Smartphones, varierar med modellen
Vet man vad man sysslar med, så finns det inget som slår en telefon med WM eller Android, vilket man väljer är väl en smaksak. Vill man kunna synka telefonen med outlook/windows så väljer man givetvis en WM telefon, har man ingen nytta av det så kan android vara ett alternativ.

Out-of.-the-box är en WM telefon inte mycket för världen, men när man installerat nya rom och lagt dit lite 3:e partsprogram blir den oslagbar. Hade X10 kommit med WM7 hade jag redan haft en sådan, nu får jag fortsätta med min X1 med Touch-It rom istället. (Jag behöver kunna synka med Exchange)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.