A
det går att ansöka om dispans när det gäller allén..

Och det skulle då jag göra..
såga omkull träden bredda ut och sätta andra träd ca 2 m från väg mitt..
 
Fast dom har kunnat tömma tidigare år…….
Haft en liknande historia hemma men efter platsbesök av en arbetsledare ströks bomkörningen och det har fungerat sedan dess

väljer dom att bomma där det tidigare gått att tömma ska man väl inte som kund drabbas av extra kostnader?
 
  • Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
A
T Taxture skrev:
Fast dom har kunnat tömma tidigare år…….
Haft en liknande historia hemma men efter platsbesök av en arbetsledare ströks bomkörningen och det har fungerat sedan dess

väljer dom att bomma där det tidigare gått att tömma ska man väl inte som kund drabbas av extra kostnader?
tjänstemän som ser till att taxor och avgifter höjs.. samt att smygavgifter mm..
Är det någon som ifrågasätter dem så viker de sig oftast..
 
B
Tja. Samhället förändras. Finns säkert skäl till förändrade regler t.ex. för att de ska ha en chans att se ett litet barn, och inte bara massa grenar i backspegeln.

Vi fick precis byta ut betonglocken till trekammarbrunnarna mot nya i plast. Var tydligen både för att minska på arbetsskador och för att göra jobbet möjligt att utföra för en liten tjej.

Det är jobbigt när det sker, men ibland får man anpassa sig när samhället ändras.
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
A
B BSOD skrev:
Tja. Samhället förändras. Finns säkert skäl till förändrade regler t.ex. för att de ska ha en chans att se ett litet barn, och inte bara massa grenar i backspegeln.

Vi fick precis byta ut betonglocken till trekammarbrunnarna mot nya i plast. Var tydligen både för att minska på arbetsskador och för att göra jobbet möjligt att utföra för en liten tjej.

Det är jobbigt när det sker, men ibland får man anpassa sig när samhället ändras.
Va säkert det skulle kännas med plast med småbarn.. :rolleyes:..
Hade nog hellre lyft av locket själv isåfall...
:thinking:
 
  • Gilla
Heidina och 5 till
  • Laddar…
B
Plastlocken är låsbara. Tänkte samma själv när jag hörde förslaget
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
B BSOD skrev:
Plastlocken är låsbara. Tänkte samma själv när jag hörde förslaget
Jo.. Men jag har plåtlock...Blev det efter att grabben stod och hoppade på locket i betong... Vad som hänt med plast vill jag inte ens tänka på...
 
B BSOD skrev:
Tja. Samhället förändras. Finns säkert skäl till förändrade regler t.ex. för att de ska ha en chans att se ett litet barn, och inte bara massa grenar i backspegeln.

Vi fick precis byta ut betonglocken till trekammarbrunnarna mot nya i plast. Var tydligen både för att minska på arbetsskador och för att göra jobbet möjligt att utföra för en liten tjej.

Det är jobbigt när det sker, men ibland får man anpassa sig när samhället ändras.
Backandet är arbetsmiljöverket. Det har inget med små barn att göra.
Men snart kommer det en ny behörighet K kommunen, där man inte får backa. Perfekt för de som är förfina för att vrida på huvudet
 
B BSOD skrev:
Plastlocken är låsbara. Tänkte samma själv när jag hörde förslaget
Låset hindrar eller försvårar att öppna plast locket. Men vad händer när någon går på det.
 
  • Gilla
AndersSt
  • Laddar…
Maskintok skrev:
tjänstemän som ser till att taxor och avgifter höjs.. samt att smygavgifter mm..
Är det någon som ifrågasätter dem så viker de sig oftast..
Ända gången en politiker viker sig det är när han får magsmärtor.... Efter att represetationslunchen var dålig. ;)
 
  • Haha
pmd och 1 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Låset hindrar eller försvårar att öppna plast locket. Men vad händer när någon går på det.
Vårt godkända plastlock på förra stället höll för mina 90 kg.
 
M
I ett rimligt land hade man beställt tömning av det företag som velat utföra tjänsten, behövs specialfordon så får man naturligtvis betala lite mer.
 
  • Gilla
splinter och 7 till
  • Laddar…
C
B BSOD skrev:
Det är jobbigt när det sker, men ibland får man anpassa sig när samhället ändras.
Liiite skillnad på att byta ett brunnslock och att anlägga ~100 m ny infartsväg kanske?
 
  • Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Karlia
Problemet du får då är att du kan hamna i situationen att ingen vill tömma ditt avlopp. Ungefär på samma sätt som i dagsläget när alla har rätt till telegoni/internet - om du inte bor för avigt till så det blir för dyrt att ordna.
 
Karlia
Vi hade problem på landet med avloppstömning, skulle tippa på att vi har två meter som smalast. Men då brunnen var 45 år gammal var det ändå dags för nytt.

Än så länge tycker jag inte om reningsverket men hoppas fortfarande att det ska gå att justera vad gäller ljud och lukt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.