Alltså är det bara jag som stör mig på att spåren på skruvhuvudena inte linjerar med blecken?
 
  • Gilla
EBK89
  • Laddar…
Ledarna är tvinnad åt fel håll. Som det är nu så har magnetfältet från strömmen en tendens att dra ut kontakten ur uttaget -> risk för glapp och brand.
 
  • Haha
  • Wow
AndersOhrt och 5 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Ledarna är tvinnad åt fel håll. Som det är nu så har magnetfältet från strömmen en tendens att dra ut kontakten ur uttaget -> risk för glapp och brand.
???????????????

Nykter eller?????????????????????
 
  • Wow
Magnus E K och 1 till
  • Laddar…
Stickan56
G goerana skrev:
???????????????

Nykter eller?????????????????????
De flesta förstår nog att det är ett skämt.

Stickan
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
De flesta förstår nog att det är ett skämt.

Stickan
Vadå? Ett skämt???
Får man lov att skämta i den här tråden?

:surprised:;):rofl:
 
  • Haha
Stickan56
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Vadå? Ett skämt???
Får man lov att skämta i den här tråden?

:surprised:;):rofl:
Absolut inte. Skämt är strikt förbjudet.
Man ska inte roligt.


*varning. Detta inlägg kan innehålla spår av ironi*
 
Det där med hur man tvinnar ledarna får mig att tänka på virvlat vatten som var i ropet hos vissa (homeopater) för 10-15 år sedan.
 
  • Haha
helder
  • Laddar…
C
  • Gilla
helder
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
Det där med hur man tvinnar ledarna får mig att tänka på virvlat vatten som var i ropet hos vissa (homeopater) för 10-15 år sedan.
Menar du att det inte är så m
Bra med virvla vatten? Jag som belånade huset till max för att få dubbla virvlar :D:cool::rofl:
 
Fairlane
BRF som mitt ex bor i har anlitat en firma för att fixa till en lokal. Så här lämnade de det i trapphuset när de gick för dagen.

Jag sa till exet att anmäla det där till BRFen och att ingen elektriker gjort det där. (Jag hoppas jag har rätt i det påståendet). Nu sitter det ett lock för.

Öppet eluttag i vägg med utstickande kablar utan lock i trapphus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det spänning på någon av trådarna? Annars är det väl inget problem?
 
B Byggdjuret skrev:
Menar du att det inte är så m
Bra med virvla vatten? Jag som belånade huset till max för att få dubbla virvlar :D:cool::rofl:
Virvel i plånboken är inte alls lika bra för hälsan...
 
Panor82
Tycker att man ska sätta ett lock över dosan oavsett om det är spänning på eller inte, jag hade inte lämnat det så där ser taffligt ut i ett utrymme som trapphus där barn mm kan vistas.

Sen finns det ju klåfingriga barn (även vuxna) som inte kan låta bli att test dra i trådarna vilket bara skapar mer jobb. :thinking:
 
  • Gilla
Wheelabrator
  • Laddar…
Fairlane
Jag vet inte om det är spänning i trådarna (fick bilden skickad till mig). Tycker det är taffligt oavsett. Har man slagit av säkringen så kan någon annan slå på den etc. Om inte annat ser det illa ut.
Om det inte är spänning i trådarna är väl alla bilder här i tråden ok säkerhetsmässigt?!
 
  • Gilla
helder och 2 till
  • Laddar…
nåja som icke elektriker så sätter jag alltid en ubåt eller wago på kablar som sitter så där och beroende på höjd så sätter jag även dit ett doslock.
Men som sagt jag har ju heller inte direkt samma tidspress som en elektriker så.....
Plus att det är ju mina ungar som kan råka illa ut om jag gör fel.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.