Ulltand Ulltand skrev:
Kan du lura den med tillfllig lösning genom att ställa om klockan i pumpen....?
Ska prova det!
 
Ulltand Ulltand skrev:
Kan du lura den med tillfllig lösning genom att ställa om klockan i pumpen....?
Ska prova det!
Bernieberg Bernieberg skrev:
Det är inte någon som har installerat reglering mot timpris på elen så att det sänker när kvällstoppen kommer?
ändrat från Tim till rörligt för ca en vecka sedan så nää
 
G grundarn84 skrev:
Ska prova det!

ändrat från Tim till rörligt för ca en vecka sedan så nää
Ja men om du har en grunka som läser spotpriset och ändrar utegivarens är-värde så hjälper det inte att ändra avtal, pumpen märker inte det. Men verkar osannolikt att du har sådan utrustning utan att känna till det.
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg skrev:
Ja men om du har en grunka som läser spotpriset och ändrar utegivarens är-värde så hjälper det inte att ändra avtal, pumpen märker inte det. Men verkar osannolikt att du har sådan utrustning utan att känna till det.
Nä de har jag inte. :)
 
Vad säger pumpen att det är för temperatur ute? 🤔
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Vad säger pumpen att det är för temperatur ute? 🤔
Får återkomma efter jobbet! Men har för mig att den visar korrekt mot vad det är ute när jag kollade senast
 
Nu vet jag ju absolut inget om din anläggning men på min ctc kan jag ställa in högsta resp. lägsta tillåtna framlednig så har du den möjligheten att sätta en lägsta tillåtna framledning så kan det inte bli kallt.
 
Kan du kolla beräknad framlednings temperaturen och se om det faktiska framlednings temp stämmer? Pumpen är gammal den kanske orkar inte med längre när det blir kallt på natten eller att elpatronen fungerar inte.
 
N nissebrun skrev:
Nu vet jag ju absolut inget om din anläggning men på min ctc kan jag ställa in högsta resp. lägsta tillåtna framlednig så har du den möjligheten att sätta en lägsta tillåtna framledning så kan det inte bli kallt.
Har du en likadan pump? Isåfall bifoga gärna en bild på vilken inställning du pratar om så är du snäll! :)
 
Värmer pumpen något alls resten av tiden? Är det bara vissa tider den inte värmer?

Jag pensionerade nyss en föregångare till din, en Greenline HT-C9 (dvs utan plus), och de borde vara rätt lika.
 
G grundarn84 skrev:
Har du en likadan pump? Isåfall bifoga gärna en bild på vilken inställning du pratar om så är du snäll! :)
Nej, jag har tyvärr inte samma som du. Jag har en ctc. Men det är ju inte helt osannolikt att det kan finnas liknande inställningsmöjligheter om du går in i menyerna och letar lite. Nu är det ju inte det som är huvudproblemet men du behåller ju värmen iallafall.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Värmer pumpen något alls resten av tiden? Är det bara vissa tider den inte värmer?

Jag pensionerade nyss en föregångare till din, en Greenline HT-C9 (dvs utan plus), och de borde vara rätt lika.
Jo den värmer övrig tid från typ 06-18 ish… tror de är dags för oss också snart, vet inte när förra ägarna köpte sin
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Värmer pumpen något alls resten av tiden? Är det bara vissa tider den inte värmer?

Jag pensionerade nyss en föregångare till din, en Greenline HT-C9 (dvs utan plus), och de borde vara rätt lika.
Om du hade en liknande värmepump så kanske du vet om man kan ställa in min resp. max framledning ?
 
  • Gilla
grundarn84
  • Laddar…
N nissebrun skrev:
så har du den möjligheten att sätta en lägsta tillåtna framledning så kan det inte bli kallt.
Verkar dumt att ställa in en lägsta framledningstemp efter vilken temperatur man behöver nu. Det kommer att bli väldigt oekonomiskt och varmt när det blir lite varmare ute.
 
useless useless skrev:
Verkar dumt att ställa in en lägsta framledningstemp efter vilken temperatur man behöver nu. Det kommer att bli väldigt oekonomiskt och varmt när det blir lite varmare ute.
Tanken var mest som en högst tillfällig lösning för att slippa frysa tills grundproblemet är åtgärdat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.