2 869 läst · 34 svar
3k läst
34 svar
Värmeförflyttare. Vad tänka på?
Det är ett flerfamiljshus.Hos mig finns en klädkammare med dörr och där sitter frisklufts trumman och i köket har jag en köksfläkt och utluftventil och en i badrummet. Huset är 30 år.. Räcker det med att dörren har en ventil uppe och nere på dörren.Demmpa skrev:
Jag la ut en bild på väggen och öppningen till dörren och bredvid är det intill väggen en 10-15 cm öppning golv till tak och om den skulle vara öppen. Skulle det räcka för att luften ska cirkulera eller måste sitta på olika ställen på väggen eller dörren.Margrethe Isitman skrev:
Hur ligger klädkammare, kök etc i förhållande till väggen på bilden?
För att luften ska kunna cirkulera in/ut ur ett rum så måste det vara öppningar på olika ställen.
Bäst effekt är om tilluft & frånluft är diagonalt genom rummet.
För att luften ska kunna cirkulera in/ut ur ett rum så måste det vara öppningar på olika ställen.
Bäst effekt är om tilluft & frånluft är diagonalt genom rummet.
Du ser en liten öppning till vänster i bilden. Det är öppningen till vardagsrummet. Och där är hallen och mittemot till höger i hallen ligger klädkammaren och där sitter friskluft trumman. Frågan är om man måste dra ett rör och borra hål i väggarna och därefter dra in i rummet men fortfarande måste luften komma ut någonstans.Demmpa skrev:
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vad ska jag tänka på vid inhandling av rördelar till nytt badrum?
Badrum -
Vad ska man tänka på innan man byter kök
Kök -
Rookie-fråga: Knepig konstruktion - Hur skall jag tänka med ångspärr mot grunden?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur tänka med enkel dusch i gäststugan?
Badrum -
Vad tänka på vid bygge av trätrapp i slänt?
Trädgård allmänt