R RoAd skrev:
Från artikeln: "Under hela resan bländar bilen på och av utan synbar anledning".

Älgen hade m.a.o. inget med det att göra och det kunde hänt på vilken bil som helst med halvljusautomatik. Men det ger förstås fler klick och delningar från "nippon pippon"-gänget om det handlar om en Tesla.
Mycket möjligt att det kan hända på alla bilar med halvljusautomatik... men varför försvarar ni Tesla med näbbar och klor?

Min gamla diesel är så pass gammal att den inte har automatik
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
A
skoge skoge skrev:
Mycket möjligt att det kan hända på alla bilar med halvljusautomatik... men varför försvarar ni Tesla med näbbar och klor?

Min gamla diesel är så pass gammal att den inte har automatik
av samma anledning som de inte läser inlägg bättre och sedan klagar på andra..
De begriper inte bättre än så..
 
  • Gilla
  • Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Ja, många nybakade förare blir ställda om de måste köra en bil utan lulull som backvarnare, antisladd, antispinn mm.
Om de kört fast i snön så tror man att fullgas hjälper så det visslar om däcken.
Det roligaste är att det är bättre att koppla ur antispinn då den gör så man kör fast i många lägen
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
av samma anledning som de inte läser inlägg bättre och sedan klagar på andra..
De begriper inte bättre än så..
Ja hade det stått om en dieselbil i artikeln så hade det varit ett argument mot dieselbilar
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
skoge skoge skrev:
Ja hade det stått om en dieselbil i artikeln så hade det varit ett argument mot dieselbilar
Jajemän.
vänta bara.. du har ju nämnt dem så snart kommer argumenten emot dem..
Men nämner man att elkomponenter behöver ha fungerande jord då är det visst fake News.. annars är detta väl känt och även att verkstäder vägrar att åtgärda elfel då dessa är svåra att få betalt för, alla timmar man lägger ner är det få som vill betala för..

som uttalandet om dubbdäck..
Jag hade velat se dessa åka runt i Härjedalen Jämtland där de inte saltar vägarna, knappt plogar dem.
Men det är klart.. de ligger ju inte i diket här heller när halkan slår till... Ska jag upplysa dessa personer om när de orsakat detta..

Du, enligt vissa på Byggahus så är detta omöjligt, vi har alldeles för bra vägar och däck för att detta skulle kunna ske..
Så jag går in jag.. du ligger ju ändå inte i diket.
 
Redigerat:
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
P pmd skrev:
Den isen kanske inte skulle vara ett stort problem om snön röjdes från gatorna snabbt efter ett snöfall?
Jo, men bla i Stockholm har man sen länge slutat röja vägar o gator. Det är bara cykelbanorna man röjer.
 
Maskintok skrev:
Jajemän.
vänta bara.. du har ju nämnt dem så snart kommer argumenten emot dem..
Men nämner man att elkomponenter behöver ha fungerande jord då är det visst fake News.. annars är detta väl känt och även att verkstäder vägrar att åtgärda elfel då dessa är svåra att få betalt för, alla timmar man lägger ner är det få som vill betala för..

som uttalandet om dubbdäck..
Jag hade velat se dessa åka runt i Härjedalen Jämtland där de inte saltar vägarna, knappt plogar dem.
Men det är klart.. de ligger ju inte i diket här heller när halkan slår till... Ska jag upplysa dessa personer om när de orsakat detta..

Du, enligt vissa på Byggahus så är detta omöjligt, vi har alldeles för bra vägar och däck för att detta skulle kunna ske..
Så jag går in jag.. du ligger ju ändå inte i diket.
Nä jord är bra att ha :D
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
skoge skoge skrev:
Nä jord är bra att ha :D
Ja av den är vi ju kommen ;)
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Ja av den är vi ju kommen ;)
Och av den ska vi bli
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
A
skoge skoge skrev:
Och av den ska vi bli
Jajemän.
maskmat med andra ord.
 
D
P pmd skrev:
Sverige är ju inte med i NATO så vi får väl hoppas att den som är president i USA när Ryssland anfaller oss tycker att det är värt att försvara oss. Det hade kanske varit en liten aning bättre att köpa ett europeiskt luftförsvarssystem eftersom vi är med i EU som har en gemensam säkerhets- och försvarspolitik, men bara en liten aning.
Det är ju den politiska vinkeln men tekniskt var det hästlängder mellan produkterna, den amerikanska är obsolet och dessutom för annan miljö än vår, men det är möjligt att den kommer med ett politisk skydd som uppväger detta, vi fickk ju uppgraderad NATO-status på köpet, jag vet inte riktigt vad det ger i praktiken.
 
D
P pmd skrev:
Och fjärde högsta arbetslösheten i EU (efter Grekland, Spanien och Italien).
Japp, det är ju här 80% av politikerna skelar till den grad att de kör i diket, svårt för de att ta in att ett system som uppmuntrar folk att arbeta både ger högre sysselsättningsgrad och en längre kö av folk som vill arbeta, jämfört med system som förtydligar för folk att det inte är lönt att försöka få ett jobb, dessa ger både lägre sysselsättning och en kortare kö.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
D
P pmd skrev:
Bidrag är rätt dumt, egentligen. Med en platt skatt (alla betalar exakt lika mycket) behövs varken bidrag eller avdrag.
Du tänker att låginkomsttagare (tex industriarbetare) ska betala mer än de tjänar, så behöver de inga bidrag?
 
'Platt skatt' betyder att alla betalar lika många procent i skatt. Inte samma belopp.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
R
skoge skoge skrev:
Mycket möjligt att det kan hända på alla bilar med halvljusautomatik... men varför försvarar ni Tesla med näbbar och klor?
Ni? Så formell behöver du inte vara. För du klumpade väl inte ihop mig med några andra nu va?

Jag tror att du får svårt att hitta ett enda inlägg från mig där jag försvarar Tesla. Än mindre med "näbbar och klor".

I detta fallet påpekade jag bara att det du undrade stod i artikeln som var länkad. Du verkade inte ha läst den.

skoge skoge skrev:
Min gamla diesel är så pass gammal att den inte har automatik
Ok?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.