HOBBY ARCHITECT
S seniorkonsult skrev:
Utrymning?
Vad menar du?
 
HOBBY ARCHITECT
S seniorkonsult skrev:
Bra att ha 5 matplatser och gott om sällskapsutrymmen.
Tre är det.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Inte jag heller.
Samsyn!
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[länk]
Tror du behöver vässa argumenten lite, att skicka en bild på någon som också gjort fel upphäver inte säker vattens regler.
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Jag tycker ni påminner om oppositionen, är kritiska men kan inte göra något bättre.
[länk]
Jag tycker din argumentation här påminner om hur Anna som gör en audition för idol argumenterar:
Picture+4.png

Passande att du råkade glömma att besvara min kommentar om placeringen av skafferiet, möjligheten till större middagar samt sovrum vägg i vägg. Men jag antar att smaken är som baken även där?
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Rediboo och 4 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
jonmo jonmo skrev:
Samsyn!

Tror du behöver vässa argumenten lite, att skicka en bild på någon som också gjort fel upphäver inte säker vattens regler.

Jag tycker din argumentation här påminner om hur Anna som gör en audition för idol argumenterar:
[media][bild]

Passande att du råkade glömma att besvara min kommentar om placeringen av skafferiet, möjligheten till större middagar samt sovrum vägg i vägg. Men jag antar att smaken är som baken även där?
Visa vilka fantastiska hus du har ritat då? Visa gärna upp. Det börjar likna dagisnivå här nu.

Men visst, jag ska förklara, det är inte så farligt att sovrum ligger vägg i vägg, det finns massvis med hus som är så. Sen skafferiet går man inte till jämt, det är mer som ett förråd dit man går för att hämta det som man inte använder oftast, det finns ju skafferi-skåp i köket också. Sen har jag själv fönster ovanför mitt badkar som jag duschar i. En lägenhet som jag inte har ritat själv. Går så bra så.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Visa vilka fantastiska hus du har ritat då? Visa gärna upp. Det börjar likna dagisnivå här nu.

Men visst, jag ska förklara, det är inte så farligt att sovrum ligger vägg i vägg, det finns massvis med hus som är så. Sen skafferiet går man inte till jämt, det är mer som ett förråd dit man går för att hämta det som man inte använder oftast, det finns ju skafferi-skåp i köket också. Sen har jag själv fönster ovanför mitt badkar som jag duschar i. En lägenhet som jag inte har ritat själv. Går så bra så.
Det finns inget krav på mig att presentera ett bättre hus bara för att jag påpekar uppenbara tokigheter i dina kreationer. Jag vet att det finns massa hus med sovrum vägg i vägg, jag har givetvis inte sagt motsatsen. Det jag däremot säger är att det inte är premium. Varför skulle någon med deg nog att bygga dina kreationer vilja ha annat än premium?

Din lägenhet har säkert ett fönster i duschen, det har många äldre hus. Det hindrar inte att normerna för nybyggen säger att den konstruktionen är ytterst olämplig. Fuktskador osv.
 
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
jonmo jonmo skrev:
Det finns inget krav på mig att presentera ett bättre hus bara för att jag påpekar uppenbara tokigheter i dina kreationer. Jag vet att det finns massa hus med sovrum vägg i vägg, jag har givetvis inte sagt motsatsen. Det jag däremot säger är att det inte är premium. Varför skulle någon med deg nog att bygga dina kreationer vilja ha annat än premium?

Din lägenhet har säkert ett fönster i duschen, det har många äldre hus. Det hindrar inte att normerna för nybyggen säger att den konstruktionen är ytterst olämplig. Fuktskador osv.
Min poäng är att man kan inte få allt, det är därför det är en utmaning att rita ett hus.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Min poäng är att man kan inte få allt, det är därför det är en utmaning att rita ett hus.
Visst finns det utmaningar:
- hålla sig till budget
- planera huset efter de som kommer bo där och deras behov
- uppfylla gällande byggnormer (säker vatten, svensk standard osv)
- planera huset efter tomten
- hålla sig till detaljplanen
- tänka på ljusinsläpp och möjligheten att undvika detsamma (mörkläggning)
- tänka på värmen och kylan (svala sovrum, inte genom AC utan läget, är bra)

Men du verkar inte riktigt vilja kännas vid särskilt många av ovanstående utmaningar.
 
  • Gilla
MetteKson och 2 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Man får inte tro man är nåt.
 
HOBBY ARCHITECT
N NoOne2k skrev:
Fundera igenom köksplaceringen, enligt byggreglerna så måste det finnas utslagsvask i samma bänkyta som spisen pga skållningsrisken.
Nu hade jag ju tänk att det här huset skulle ligga i sydeuropa, men man hade inte fått ha sånt kök i Sverige alltså? :surprised::( (diskho och spis mittemot varandra)
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Säger kvinnan som vill ha källarfönster i sovrummen. :rolleyes:
Säger kvinnan som överhuvudtaget VILL ha fönster i sovrummet som vetter UT (och inte bara in i ett gigantiskt, asfuktigt växthus)

Det är inte jag som placerat sovrummet i källaren..
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Min poäng är att man kan inte få allt, det är därför det är en utmaning att rita ett hus.
Fast i ett lyxhus (på typ 700 kvm) så SKA man få ALLT och i överflöd (dessutom)
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Apropå dörrar som slår i varandra. Om du är i ditt sovrum och ska in i din klädkammare vill du nog inte ha din dörr öppen ändå när du byter om. Så det är en bra ursäkt att du måste stänga din dörr för att slippa att folk ser in när du fixar med dina kläder.
Om en arkitekt, som ska rita ett premiumhus till mig, sagt så hade jag valt någon annan direkt.
 
Eftersom TS ritar huset åt sig själv så får han det såklart precis som han vill. Ingen idé för oss andra att lägga oss i!

Tillgänglighetskrav och Säker vatten måste man dock ta hänsyn till.
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Konstigt att det finns massvis med husföretag som gör typhus då!
Jovisst, men då väljer man hus efter tomt och läge och gör ev små anpassningsändringar Till verkligheten!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.