Igen Igen skrev:
Det kanske är Heisenberg?
Han ser faktiskt lite grann ut som en äldre variant av Walter fast med mycket längre skägg (och grått) :crysmile:
 
  • Haha
Igen
  • Laddar…
R
H hjulia skrev:
Ja, precis det jag också tycker. Men tydligen är det inte alla män som har fattat det. Har de kanske så bråttom ut från toaletten att det tar för mycket tid att först sätta sig och sen ställa sig upp igen? :thinking:
det är väl bara att kolla på hur mycket tid vi faktiskt sparar på att stå upp...

Gå till ett normalt uteställe en helg så ser du köerna till damtoaletten kontra herrtoaletten.

verkar ta väldigt lång tid att sätta sig ner och sen ställa sig upp igen:crysmile:
 
R RalleB skrev:
det är väl bara att kolla på hur mycket tid vi faktiskt sparar på att stå upp...

Gå till ett normalt uteställe en helg så ser du köerna till damtoaletten kontra herrtoaletten.

verkar ta väldigt lång tid att sätta sig ner och sen ställa sig upp igen:crysmile:
Kan det bero på att damerna också tvättar händerna?
 
  • Gilla
Helena Gunnarsson och 6 till
  • Laddar…
D Daniel_82 skrev:
Haft flera störande grannar som nämnts i tråden.
Men nog ingen som nämnt om barnvagn framför ytterdörren.
Hade idiot granne som tyckte ok sätta barnvagn framför min ytterdörr så man inte kunde öppna ordentligt.
Hade ett liknande exempel till granne. Men min ställde vagnen i trappen. Slutade med att jag efter ett nattskift körde ner vagnen i källaren, gömde den under trappen, tog kraftiga buntband och låste hjulen.
 
H hjulia skrev:
Ja, precis det jag också tycker. Men tydligen är det inte alla män som har fattat det. Har de kanske så bråttom ut från toaletten att det tar för mycket tid att först sätta sig och sen ställa sig upp igen? :thinking:
Det finns en scen runt det där i komediserien Solsidan där Fredrik Schiller säger att det handlar om dominans :)
 
D dicliff skrev:
Kan det bero på att damerna också tvättar händerna?
Snarare så lägger de tid framför spegeln för att se så vackra ut som möjligt. :)
 
P pepparsalt skrev:
Det finns en scen runt det där i komediserien Solsidan där Fredrik Schiller säger att det handlar om dominans :)
Jag kan ju avslöja att jag sitter alltid, förutom på skitiga offentliga toaletter.
Dels så är det helt enkelt skönare.
Men främst grundar det sig på att det är fräschare. Det stänker helt enkelt inte ut något om man sitter ned, så då blir det mindre att städa.
När jag bodde i en lägenhet för många år sedan så var det ett element precis bredvid toaletten. Det var totalt rostangripet precis där toalettstolen stod.
Så eftersom jag är lat så sitter jag ned, för då slipper jag dels att stå o dels att städa.:cool:
 
  • Gilla
TowaTei och 1 till
  • Laddar…
K knipo skrev:
Jag kan ju avslöja att jag sitter alltid, förutom på skitiga offentliga toaletter.
Dels så är det helt enkelt skönare.
Men främst grundar det sig på att det är fräschare. Det stänker helt enkelt inte ut något om man sitter ned, så då blir det mindre att städa.
När jag bodde i en lägenhet för många år sedan så var det ett element precis bredvid toaletten. Det var totalt rostangripet precis där toalettstolen stod.
Så eftersom jag är lat så sitter jag ned, för då slipper jag dels att stå o dels att städa.:cool:
Historians största lögn? Män kan sikta när vi kissar
Står upp och kissar gör man i skogen och om det är som du säger skitiga toaletter.
 
Lögn?
Oavsett hur man siktar stänker det utanför.
 
Niklasloow Niklasloow skrev:
Historians största lögn? Män kan sikta när vi kissar
Står upp och kissar gör man i skogen och om det är som du säger skitiga toaletter.
En släkting blev irriterad på sin man och son för att de stod upp, men de tyckte att det inte gjorde något eftersom de siktade. Tillslut la hon ut tidningar runt toaletten för att visa på att det faktiskt stänker även om man siktar och efter det sitter alla i familjen ner samt spolar med locket nerfällt. Så det hjälper inte att sikta för att det inte ska hamna utanför toastolen
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Niklasloow Niklasloow skrev:
Historians största lögn? Män kan sikta när vi kissar
Står upp och kissar gör man i skogen och om det är som du säger skitiga toaletter.
Varför kissar ni män inte i handfatet i stället?
Mycket lättare att träffa rätt där, då det är större och högre upp.
Men kör en spolning på toastolen för säkerhets skull.
Så det låter som ni har gjort rätt :crysmile:
(Och så slipper man kvinnliga gliringar för att man glömt fälla ner sittringen :geek: ).
 
G
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Varför kissar ni män inte i handfatet i stället?
Mycket lättare att träffa rätt där, då det är större och högre upp.
Men kör en spolning på toastolen för säkerhets skull.
Så det låter som ni har gjort rätt :crysmile:
(Och så slipper man kvinnliga gliringar för att man glömt fälla ner sittringen :geek: ).
Om kvinnor tycker det att det är jättelätt att fälla ner ringen, så kan de fälla ner den själv, det var ju lätt..
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
Om kvinnor tycker det att det är jättelätt att fälla ner ringen, så kan de fälla ner den själv, det var ju lätt..
Det är ganska vanligt att de glömmer fälla upp den efter sig.
 
  • Gilla
useless och 2 till
  • Laddar…
Efter att ha läst här om alla möjliga och omöjliga granndispyter så skall jag vara glad över mina grannar.
Men jag tör mig lite på en sak med en granne som alltid skall ha hjälp med småsaker, kan vara att jag skall komma och hjälpa till att bära något, flytta någon möbel, hålla i något medan grannen skruvar fast.... Och varenda gång tänker jag... " varför behöver han hjälp med detta? Detta hade jag klarat själv...
Kanske en gång av 10 som jag anser att han verkligen behöver hjälp...
Nu är detta inget ansträngande eller tidsödande så det är något jag står ut med.

Kan tillägga att jag drar mig in i det sista för att be andra om hjälp, för ett tagsedan lyckades jag själv att få in ett tungt skåp på 150 kg ner i källaren helt på egen hand, visserligen tog jag hjälp av traktorn för att hissa ner den och en säckkärra för att förflytta den i källaren, men det gick bra själv...
Fast skulle jag ha in skåpet i huset så jag skulle vara rädd om golv och skåp hade jag ju förstås behövt hjälp...
 
Zixten Zixten skrev:
Men jag tör mig lite på en sak med en granne som alltid skall ha hjälp med småsaker, kan vara att jag skall komma och hjälpa till att bära något, flytta någon möbel, hålla i något medan grannen skruvar fast.... Och varenda gång tänker jag... " varför behöver han hjälp med detta? Detta hade jag klarat själv...
Kanske en gång av 10 som jag anser att han verkligen behöver hjälp...
Det är nog helt enkelt så att grannen behöver ha lite kontakt med medmänniskor, och tar hjälpen med ditten eller datten som ett svepsjäl.

Förslag:
Nästa gång han kommer och ber om hjälp med något, så säg
"OK, jag kommer om en kvart, du kan väl sätta på lite kaffe under tiden".
Så får du se att han kanske behöver prata av sig lite, och gärna sitter en stund på verandan när "jobbet" är gjort.
Det borde du väl ha tid till?

Har förresten grannen någon familj, fru, barn osv, eller bor han helt ensam.

(Jag känner igen mig en hel del. Bor ute på bonnvischan,
träffar inte många människor dagligdags, utom min kära hustru förstås,
och går gärna långa promenader och stannar och pratar med folk som är ute och grejar i trädgården.)
 
  • Gilla
Vildparti och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.