Alfredo, jo kanske det men nackdelen är att jag kanske når ut till en för stor kundgrupp då eftersom jag går i skolan och inte har all tid i världen. Har kanske 2 till 3 timmar efter skolan innan det börjar bli för sent.

Samt kanske inte det är världens roligaste att åka 2 mil för att byta däck hos någon. Tänkte mig mer inom en krets på 5 kilometer (si så där 100 personer)

Men du kommer med bra saker :)
 
jockewtf skrev:
nackdelen är att jag kanske når ut till en för stor kundgrupp då
Du måste vara den förste företagaren i världen som ser detta som en nackdel.:D;) Men skämt åsido, jag förstår vad du menar.
 
Har du tänkt något på försäkringar?
När lyften går rakt genom den rostiga lyftpunkten i tröskeln och skadar dörren samt krossar ditt ben t.ex...

Annars är väl tanken god och lägg lappar eller häng upp i lokala butiken.
 
Henri skrev:
Som kund skulle jag i en sådan situation ha fokus på säkerhet. Du bör på lämpligt sätt visa att du kan göra ett bra jobb. Exempelvis genom referenser, intyg eller liknande.
Nu fick man sig en sak att fundera på :) ;/
 
Patrik_N skrev:
Har du tänkt något på försäkringar?
När lyften går rakt genom den rostiga lyftpunkten i tröskeln och skadar dörren samt krossar ditt ben t.ex...

Annars är väl tanken god och lägg lappar eller häng upp i lokala butiken.
svårt...kanske är ett ganska riskfullt arbete endå ;/ ;)

Finns det något annat jag skulle kunna erbjuda tror ni?
 
En annan risk är ju att du får någon ilsken person efter dig när denne har kört av vägen pga ett hjul har lossnat.

Jag menar absolut inte att du inte kan byta hjul, men risken finns ju alltid att något händer.
 
gräsklippning o snöskottning är oxå sånt som många vill slippa och gärna betalar för.
 
skalman1 skrev:
En annan risk är ju att du får någon ilsken person efter dig när denne har kört av vägen pga ett hjul har lossnat.

Jag menar absolut inte att du inte kan byta hjul, men risken finns ju alltid att något händer.
Det är en sak som får mig att tveka lite också. Ett sätt är i så fall att se till att kunden kollar däcken noga innan man betalar mig :)

Jag tror kanske ska ägna mig åt lite lättare saker
 
daugaard skrev:
gräsklippning o snöskottning är oxå sånt som många vill slippa och gärna betalar för.
Det får man motion av också :) I alla fall om det är en handjagare haha
 
jockewtf skrev:
svårt...kanske är ett ganska riskfullt arbete endå ;/ ;)

Finns det något annat jag skulle kunna erbjuda tror ni?
Har du bra koll på bilar? Jag tänker på att det inte alltid är solklart att se vart du ska placera domkraften och det är inte bara gamla rostiga bilar som kan gå sönder utan även nya bilar som du kan trycka in trösklar på om du placerar domkraften fel. Det är inte så kul att förklara att du haft sönder någons bil :)

Jag gillar dock ditt sätt att tänka. Kul att se att du ser möjligheter överallt!
 
Jag är inte världens bästa person när det gäller bilar men jag är säker på att det finns någon där ute som kan bilar som i sin egen ficka. Som kanske läser detta :) Tror efter jag har läst alla era kommenterar att jag kanske ska fokusera på dem fysiska sakerna som till exempel skotta snö/rensa på tomten osv

Du har rätt ibland kan det vara bra att vara lite blåögd i alla fall när det gäller tex renovera. I sommar kanske jag ska hjälpa pappa bygga på en stuga som vi ska köpa :) kanske gör ett inlägg om det för, behöver mer idéer om hur jag ska hjälpa min far :) (vill överaska honom med bra idéer sen när vi åker upp)
 
Mikael_L
Putsa fönster på utsidan ..?

En 5'a per fönster

Men det gäller att finna många kunder.
 
Mikael_L skrev:
Putsa fönster på utsidan ..?

En 5'a per fönster

Men det gäller att finna många kunder.
Jo jag tänkte tvätta fönster men är inte 5 kr lite väl lite för att putsa fönster? vårt hus har ungefär 10-30 fönster och det blir alltså 100-150kr?
 
Men jag gillar att du kom med förslag mikael :)
 
Mikael_L
jockewtf skrev:
Jo jag tänkte tvätta fönster men är inte 5 kr lite väl lite för att putsa fönster? vårt hus har ungefär 10-30 fönster och det blir alltså 100-150kr?
Och vad tar det för tid då? 2 minuter/fönster?

Ja man ska kanske ta 10/fönster ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.