Nu börjar ju tom handlarna att sätta upp skyltar och ber kunderna att handla normalt och inte bunkra i onödan! Hoppas ful-bunkrarna kan läsa!
 
  • Gilla
JuggeH
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Eller så gör man som jag, har alltid lager så man klarar sig ett tag. Just tvålar har jag väl 20-30 st som ett rullande lager och passar på att köpa när det är billigt. Sparar både pengar, slipper stressköpa och stöter mig således inte med alla filantroper som forumet verkar ha gott om just nu i pandemitider..
Du har inte funderat på att söka för det där? Väntar du på världens undergång? Genom ditt agerande hindrar du ett antal familjer att köpa tvål.
 
Immobil Immobil skrev:
Du har inte funderat på att söka för det där? Väntar du på världens undergång? Genom ditt agerande hindrar du ett antal familjer att köpa tvål.
Fast om man alltid håller ett sådant lager så är det inget problem, problemet är alla som nu bestämmer sig för att köpa 20-30 tvålar satidigt som alla andra också har samma tanke.
 
  • Gilla
khg och 2 till
  • Laddar…
J sjobergsson skrev:
Fast om man alltid håller ett sådant lager så är det inget problem, problemet är alla som nu bestämmer sig för att köpa 20-30 tvålar satidigt som alla andra också har samma tanke.
Ja, jag begriper inte vad man ska ha så mycket tvål till.
 
A
Med tanke på allt toapapper som köps lär nog tvålen gå med:)
(lite ot nu:))
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Systra mi var och veckohandlade häromdagen (på västkusten) och då var just handtvål helt slut så hon fick köpa duschtvål (samma sak eller...?)
Vad spännande! Här (Mellansverige) är det inte en enda som köper tvål, men papper är det helt omöjligt att få tag på.
Skulle gissa att det som skiljer handtvål mot duschtvål är att det nog är mer återfuktande produkter i duschtvålen, men annars borde det vara samma sak.
 
Handyman 1 skrev:
Med tanke på allt toapapper som köps lär nog tvålen gå med:)
(lite ot nu:))
Det skulle man kunna tro, men häromkring är det helt slut på alla typer av papper men både tvål, schampo och tvättmedel finns det hur mycket som helst av. Ser inte ut som att en enda har handlat det på någon vecka...:thinking:
 
Det hänger ihop. Bunkrar man med massa bönor så måste man även förbereda med mycket skithuspapper. ;)
 
C
Jedes Böhnchen gibt ein Tönchen
 
Tror de flesta börjar lugna ner sig nu, när de ser att toapapper osv fylls på eftersom. Hoppas folk håller uppe sina förråd när de här blåst över.
 
  • Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.