Hej!

vi bor i lgh och besväras av en lukt som sticker i näsan och sen försvinner som vi ej kan lokalisera. Den är vid inträde i lgh enbart.

det luktar liksom parfymerat, konstigt, träigt, kryddigt. Inte alls sommarstugelukt eller klassisk mögel eller urin eller plast. Det är inte tretex heller.

Vi har tejpat alla rum och letar och fuktmätt. Lokaliserar inte.

Nu har det gått över ett år sedan vi flyttat in och jag grips lite av panik.

Kan någon hjälpa mig med vad jag ska åka och lukta på? Eller göra för att komma vidare??
 
Hur är huset byggt , trä, betong ?
 
Satte ni igen friskluftsventilen i köket du frågade om tidigare?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hur är huset byggt , trä, betong ?
Betonghus och sedan har vi träparkett i alla rum utom hallen där det är marmor. Det är liksom i hallen det luktar när man kommer in.
 
Hep Hep skrev:
Satte ni igen friskluftsventilen i köket du frågade om tidigare?
ja, men det hade inget med detta att göra. Luktade både innan och efter… tyvärr.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hur är huset byggt , trä, betong ?
Kan tilläggas att denna doft verkar komma och gå lite i styrka , vilket gör mig väldigt förundrad.
 
  • Gilla
krill7
  • Laddar…
Tidigare ägare hade inte något djur av något slag?

Gammalt urin kan ju ha tendensen att lukta lite speciellt om det finns instängt.
 
  • Gilla
Trrttsch
  • Laddar…
När är det byggt? 1940, 1970 eller 2020? Det har betydelse.
 
  • Gilla
Igen
  • Laddar…
1940 tal.
 
A atomlab skrev:
Tidigare ägare hade inte något djur av något slag?

Gammalt urin kan ju ha tendensen att lukta lite speciellt om det finns instängt.
Nej inte vad vi vet.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
När är det byggt? 1940, 1970 eller 2020? Det har betydelse.
ikväll när jag kom hem så luktade det så surt och konstigt. Då hade jag tidigare städat badrummet med vim, så jag hade förväntat mig att det luktade gott, men instället luktade det surt och sådär konstigt när jag kom hem.
 
Har ni linoleum-mattor?
 
Har ni en kem-tvätt i närheten? Eller annan verksamhet nere på gatan som luktar annat är wienerbröd?
 
S
Lumppapp under parkettgolv kan lukta fördjävligt illa om den blir det minsta fuktig
 
Hur är det med egna mattor i exvis hall, kök, badrum. Vet av egen erfarenhet att badrumsmattan kan med tiden lukta apa- surt, sötaktigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.