D09
Pagno skrev:
D09 skrev:
[bild]

Skumt

Händer inget händer inget händer inget

Lika kul som att slicka på en lyktstolpe när det är smällkallt, prova......;)
Ha ha den går jag inte på igen.. Kom precis loss 😁😁😁
 
  • Gilla
Chrissofsweden och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
D09 skrev:
[bild]

Skumt

Händer inget händer inget händer inget

Poff ✌️

Nästan så jag har lust att trampa lite på det 😎
Ja det är verkligen fascinerande. :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Gjort en överraskande arkeologisk utgrävning av ytskiktet i vardagsrummet! Vi hittade oväntat nog en timmervägg, fler lager tapet än väntat och en märklig dörr som kan ha lett till Narnia. Sammantaget undrar vi nu hur gammalt huset egentligen är...

Trippelpanel som visar lager av gamla tapeter från yttre till inre skikt på en timmervägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Renoverat vardagsrum med bortrivna väggytskikt avslöjar äldre mönstrade tapeter och trästruktur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
småstuga och 16 till
  • Laddar…
Jumos skrev:
Gjort en överraskande arkeologisk utgrävning av ytskiktet i vardagsrummet! Vi hittade oväntat nog en timmervägg, fler lager tapet än väntat och en märklig dörr som kan ha lett till Narnia. Sammantaget undrar vi nu hur gammalt huset egentligen är...
Jag har samma funderingar kring vårt hus, när vi köpte det fick vi höra att det var byggt 1929, men senare talade vi med en person som växt upp i huset som hävdade att hennes far var född i huset nån gång vid sekelskiftet...och sedan har vi hittat kartor från laga skifte där huset är utritat...så ett tips är att logga in på lantmäteriets hemsida och se om det finns några gamla kartor där.

Intressanta utgrävningar hursomhelst!
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
E
Renoveringsarbete i källare med synliga rör och öppen golvbrunn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grävd grop i betonggolv med installerad avloppsrör och verktyg runtomkring i en källare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ny gjuten betongplatta med avloppsrör i hörn av källarrum, verktyg och hink syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Senaste tre dagarna har spenderats på följande sätt.
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
scim skrev:
...så ett tips är att logga in på lantmäteriets hemsida och se om det finns några gamla kartor där.

Intressanta utgrävningar hursomhelst!
Visst är det spännande när huset liksom visar att det har en historia?

Det tråkiga är att huset är avstyckat från stamfastigheten, så jag kommer inte åt några dokument äldre än 1982 när avstyckningen gjordes. Dock kanske Lantmäteriet lämnar ut det om man hör av sig och frågar snällt?
 
Så var fallet med min fastighet också, men det gick att söka efter stamfastigheten under historiska kartor.
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Äntligen fixat belysningen i källartrappan.
Slaktade en gammal skyltdocka i en butik jag jobbade i för 15 år sedan. Tänkte att en hand vore coolt att ha till nått i framtiden.
Unik vägglampa gjord av en skyltdockas hand som håller en lysande glödlampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
magda136 och 14 till
  • Laddar…
D09
Rivit ut diskmaskinen som började läcka

Som tur var så vabbar jag idag och i golvtjänst för den lille sjuklingen så jag upptäckte det omgående

Tätningslisten på en snart 5 år gammal ikeadiskmaskin som gav upp.. Gick sönder bara jag petade på den så har ni samma maskin ( renlig ) så kolla den listen.
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
..min är två år och diskar inte rent alls.. grr.. (ska håll koll på listen sen)
Letar mig tokig efter kvittot.. (som jag vet att jag sett i år!)

5 års garanti jö
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Hemmakatten
Jag har slutat att handla på IKEA sedan 10 år tillbaka av olika anledningar. Men en anledning är att de har så erbarmligt dålig kvalitet på sina varor.
 
  • Gilla
Storstadsbo och 1 till
  • Laddar…
D09
Snigla skrev:
..min är två år och diskar inte rent alls.. grr.. (ska håll koll på listen sen)
Letar mig tokig efter kvittot.. (som jag vet att jag sett i år!)

5 års garanti jö
Ha ha för en gång skull hittade jag kvittot fint i en pärm och 1 månad kvar till garantin går ut typ

Men dom hade en handläggning på 5 dagar 😳

Beställde från elektronik shop direkt för nån hundring och det skickas omgående.

Upplever också att maskinen har svårt för att få rent så jag kör alltid på högsta värme.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
D09 skrev:
Ha ha för en gång skull hittade jag kvittot fint i en pärm och 1 månad kvar till garantin går ut typ

Men dom hade en handläggning på 5 dagar ��

Beställde från elektronik shop direkt för nån hundring och det skickas omgående.

Upplever också att maskinen har svårt för att få rent så jag kör alltid på högsta värme.
Sist jag ringde (beställde ett halvt nytt monteringskit) hade jag grejerna hemma inom 24 Tim :wow:
 
Hemmakatten skrev:
Jag har slutat att handla på IKEA sedan 10 år tillbaka av olika anledningar. Men en anledning är att de har så erbarmligt dålig kvalitet på sina varor.
Nu ska vi inte vara såna ;) jag är ikeafanatiker haha..
Däremot är jag ingen Electrolux fan längre.. (I vårt förra kök shoppade vi diskmaskin från ikea och var supernöjda, då var det whirpool.. nu när vi bytte kök ville vi ha samma, visade sig numer vara elektrolux.. :( )
 
Snigla skrev:
Nu ska vi inte vara såna ;) jag är ikeafanatiker haha..
Däremot är jag ingen Electrolux fan längre.. (I vårt förra kök shoppade vi diskmaskin från ikea och var supernöjda, då var det whirpool.. nu när vi bytte kök ville vi ha samma, visade sig numer vara elektrolux.. :( )
Förutom vårt kassa kylskåp så älskar jag Electrolux. Vi har det på allt utom spisen i köket. Den nya kylen är samma märke men mindre lull-lull som kan gå sönder. Varför gillar du dem inte?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.