Idag har jag monterat bort 2st termostater till takvärmen från 70-talet i vardagsrummet.
Den har varit urkopplad sedan 2003 men termostaterna har suttit kvar ändå.
Nu är det bara att riva tapeter och spackla och tapetsera nytt igen.:)
Och som svar till krilleman_215: jag tror dom drack ännu mera öl för att bedöva sig från smärtan innan knäskydden var uppfunna.:beer:
 
  • Gilla
Krilleman och 1 till
  • Laddar…
Micro skrev:
Idag har jag monterat bort 2st termostater till takvärmen från 70-talet i vardagsrummet.
Den har varit urkopplad sedan 2003 men termostaterna har suttit kvar ändå.
Nu är det bara att riva tapeter och spackla och tapetsera nytt igen.:)
Och som svar till krilleman_215: jag tror dom drack ännu mera öl för att bedöva sig från smärtan innan knäskydden var uppfunna.:beer:
Oh en till med takvärme!
 
Igår och idag har jag påbörjat arbetet med att förvandla ett halvstort rum och ett litet oinrett förråd (17 resp 5kvm) till två lagom stora rum (14 resp 8kvm). Har velat lite då jag var rädd att den nuvarande väggen var bärande, men jag provrev lite och konstaterade att så inte var fallet. Har reglat upp och osb:at den nya väggen, blir gips och spackling i veckan.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Bytte batteri i farsans brandlarm, inte mitt hus men en viktig åtgärd :-D
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Mikael_L
Micro skrev:
Och som svar till krilleman_215: jag tror dom drack ännu mera öl för att bedöva sig från smärtan innan knäskydden var uppfunna.:beer:
Det låter som svaret på en sak som en kompis upptäckte.

Han köpte en sekelskifteslägenhet i stockholm som senast var totalrenoverad på 70-talet.
Då var det inte populärt och modernt med de dryga 3 meter takhöjd som lägenheten var begåvad med, så där på 70-talet hade dåvarande ägare satt hantverkarna på att sänka samtliga tak till trendiga 240cm.

Detta valde alltså min kompis att låta riva bort för att få fram ursprunglig takhöjd och hittade både stuckaturer och mellanölsburkar.

Ja det var åtskilliga mellanölsburkar som låg ovanpå det nedsänkta taket.
Alltså måste hantverkarna ha kastat upp tömda burkar på taket allteftersom arbetet fortskred för att bli av med burkarna (kanske gömma för förmannen?).

Men det måste varit för knäontet, för de hade väl knappast 25mm gel-knäskydd på 70-talet? :)
 
  • Gilla
Micro
  • Laddar…
stefancrs skrev:
Oh en till med takvärme!
Nja.. Före detta takvärme...Det kopplades ur 2003 och en luftvärmepump fick värma huset istället.
Men eländet ligger dock kvar på vinden och kommer så att göra i fortsättningen också då jag inte vill riva fram eländet o slänga det.
Kablarna är borta från proppskåpet och prydligt undanlagda av elektrikern som var här då o fixade allt då.
Men termostaterna och kablarna har suttit kvar då jag har varit lat och inte plockat ner dom.:surprised:
 
Till Mikael_L

Va, gick de i taket? På knä också? Inte konstigt att det behövdes nåt upplyftande. Red Bull fanns väl inte då förstås ��
 
Redigerat:
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Micro skrev:
Nja.. Före detta takvärme...Det kopplades ur 2003 och en luftvärmepump fick värma huset istället.
Men eländet ligger dock kvar på vinden och kommer så att göra i fortsättningen också då jag inte vill riva fram eländet o slänga det.
Kablarna är borta från proppskåpet och prydligt undanlagda av elektrikern som var här då o fixade allt då.
Men termostaterna och kablarna har suttit kvar då jag har varit lat och inte plockat ner dom.:surprised:
Alltså vår är också urkopplad :) vi har dock ingen vind så allt ligger i bjälklaget...
 
  • Gilla
Micro
  • Laddar…
Börjat montera trådstegar i förrådet, de har nog legat och skräpat i minst 5 år nu, men nu var det dax att få ur tummen då fibern ska ligga där också.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
Fortsatt att regla upp innertaket på vinden.
 
Börjat hänga upp skåpen

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
Fick ta tag i kattens toviga päls istället för husbestyr. Plötsligt fick vi en bonuskatt
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anna_H och 7 till
  • Laddar…
trattalask
Bredspacklade murstocken ikväll. Måste bara få till ytterhörnet så det blir snyggt. Sen ska den målas med strukturfärg.
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Fort med stativet till mitt vitrinskåp. Gör klart det i morgon hoppas ja.... Å kan limma det på onsdag .
 
Krilleman
Tobas skrev:
Bredspacklade murstocken ikväll. Måste bara få till ytterhörnet så det blir snyggt. Sen ska den målas med strukturfärg.
Spacklar du inte in en stålkant med sträckmetall? (vad den heter på fackspråk vet jag inte)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.