Ramnemark skrev:
...Imorgon när typ alla går på semester åker jag och jobbar 14 dagar till :)
Hälsa gamla Nordsjön!

Det var ett tag sedan som jag seglade på Norska Vestlandet.
Hotell Hummern i Tananger hade ett hyfsat kök :)
Men det var ett jävla oväsen från supplybåtarna.

Kan ni ta med en metrev och pilka lite torsk eller skrei där ute på plattformen?
 
Det går att fiska på en del av riggarna. Nu ska jag faktiskt bara till västkusten och inte ut på havet men det är lika trevligt det :)
 
Ramnemark skrev:
Sovit gott och länge.
Sedan blev gräsmattan klippt.
Gjorde lite planer för staket mot grannen, får se när det blir av.

Annars har jag bara packat undan allt från fasadbytet. Imorgon när typ alla går på semester åker jag och jobbar 14 dagar till :)
Då kan vi hålla ihop. Två veckor kvar till semestern. Jag hade behövt den nu känner jag.
Men till hösten blir det heltidsstudier och släppa lite på den trygghet man lever i.
 
Klippt gräsmattan. För första gången sen vi flyttade in, för ett år sen. Renoveringen har tagit ganska mycket fokus :)
 
14 dagar går snabbt ;)
 
  • Gilla
fgo
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
14 dagar går snabbt ;)
Det hoppas jag verkligen inte för det är ju det jag har kvar på min semester. ;)
 
Y
Klippt gräsmattan, och en brytpinne gick av igen... Synd man inte har en svart och kunde gjort egna då dom kostar massor och gårsönder hela tiden.

Samt fortsatt renovera framvagnen på bilen.
 
S
Idag kom grävarn tillbaks med lastbil o körde iväg 8 ton betongskrot och sen fixa han hit fylle, börjar fan ta sig nu!
13gF0x4.jpg

Marken intill huset lär dock höjas en bit för att täcka markröret och få lutning från huset.
 
Yrrol skrev:
Klippt gräsmattan, och en brytpinne gick av igen... Synd man inte har en svart och kunde gjort egna då dom kostar massor och gårsönder hela tiden.
Gå till en maskinaffär typ momentum, eller nåt sånt, släng fram pinnen och säg att du vill ha en påse såna.
 
Uttag i lusthuset - check...nu blir det belysning som kan styras innefrån huset med lampknapp :) myspysigt i höstmörkret sen !

Staketpinnarna på balkongen är oxå på plats..
..och uttag till min vattensten är på g :D (eller ja..till pumpen och belysningen iaf) kanske hinner få höra lite annat porlande än regnet i år!
 
Snigla skrev:
...
..och uttag till min vattensten är på g :D (eller ja..till pumpen och belysningen iaf) kanske hinner få höra lite annat porlande än regnet i år!
Har du visat en bild på vattenstenen?
Den har jag missat i så fall, du kan väl lägga upp en nu, snälla!

Jag är själv jäkligt sugen på en fontän av något slag kombinerad med något slags vattenspegel/damm.
 
Y
Har tittatpå när grävfolket har grävt i trädgården.
Även skyfflat lite jord. Och murat igen ett hål i vägg. Plockat skräp.
och fortsatt renovera bilen.


xdigger skrev:
Gå till en maskinaffär typ momentum, eller nåt sånt, släng fram pinnen och säg att du vill ha en påse såna.
Åh har dom sånt? Jag var hos momentum idag ju och frågade efter fett... Typiskt...
gräsklipparställena tar typ 50kr styck och jag kör av ~3 varannan vecka.
 
Redigerat:
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rivit ur en gammal matkällare i krypgrunden, o plastat o donat, då nu är den snustorr och utan organiskt material 👍
 
  • Gilla
holmberg87
  • Laddar…
Yrrol skrev:
...
Åh har dom sånt? Jag var hos momentum idag ju och frågade efter fett... Typiskt...
gräsklipparställena tar typ 50kr styck och jag kör av ~3 varannan vecka.
Klipper du i ett stenparti?
Vad är det för klippare egentligen?
Enda gånger jag kört av brytpinnar är när jag gått på grund med utombordare :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Idag har jag handlat virke och gjort ett av de minsta trädäcken hittills, men kanske ett av de viktigare?
Nu kan man ställa tofflorna utan risk att klipparen äter upp dom, och stegen står åter (rätt så bra), trots närmare 30cm nivåskillnad, och det borde kunna minimera mängden gräs på poolbotten. :rolleyes:
DSC_1727.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ny fin sponsrad snickarpenna från ABKarlHedin Borlänge, sänksågen åkte fram för renkapningen (ingen fris, jag var lat) och ur Boschradion strömmade det somrig musik från nån av reklamkanalerna.. :)
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.