Handlat en bänk som jag ska ha på framsidan vid entren. Köpte även två krukor och planterade bollkryss. Ett par liter svartavinbär plockade man i kvällssolen också :)
 
Jag blir svettig av allt ni gör så jag kompenserar genom att ta det lugnt och inte göra något hemma.

Det har jag gjort idag och igår.
 
  • Gilla
Kattvovven
  • Laddar…
Behandlat blindbottenskivor med Bor-Ex, tättat ventiler och kör nu med en kondensavluftare Woods DS15 inköpt på K-Rauta för 2 995 Kr. Ska sedan även komplettrera med åldersbeständig markplast.
 
Borrat ca 42st 27mm hål. Jätteroligt. Skall uppgradera byggstereon ikväll.
 
Kört till tippen efter gårdagens garagestädning.
 
7,5 timme med minigrävare och det börjar bli fason på ytvattenavrinningen från vägen och 2/3 av de enorma kantstenarna om c:a 450 kg stycket är kapade och flyttade till sin nya plats runt om parkeringen. I morgon åker de sista stenarna på plats och så ska vi hinna färdigställa vägdiket.
 
Larsa skrev:
Ser ut som båten är en Selco ;-)
En Ryds är det, men de flesta ser väl rätt lika ut:)
 
Målat fönster. Har jag nämnt att jag renoverar fönster denna sommar? :)
 
  • Gilla
charta77
  • Laddar…
Inte ett jota. Behöver måla men det har regnat som phän.
 
P
Kom hit efter att ha varit i storstan ett par veckor. Blev tvungen att dra igång slåttern igen. 15-20 cm högt gräs:thumbdown:, det var nyklippt när jag åkte. Har bara 800 kvm kvar att klippa när det slutar regna.
 
Jo förresten, jag har bytt en glödlampa.
 
  • Gilla
Flöjten5
  • Laddar…
Jag har tömt frysdelen inför bytet mot ett riktigt kyl/frys skåp imorgon.
Inbyggnads skåp är i mina ögon värdelöst då för mycket volym försvinner till inbyggnaden.
Ska bli skönt att efter snart 5år få ett kylskåp som rymmer en normal inhandling och slippa alla turer ner i källaren och extra skåpet vi har haft där.
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Städat ur det gamla huset som får nya ägare imorgon och målat hela lillsnäckans rum i nya huset som renoveras från grunden... (som hela huset)..
 
Ja, i går, då, och jag gjorde inget, nästan..

Skogsstyrelsen dök upp med ett arbetslag för att renovera en stenvast (stengärdsgård, för er som inte bor på södra Gotland). Staten betalar så det var bara att tacka och ta emot. (y)

Upptäckte en stund senare att elstängslet som går åt andra håller var avstängt, tänkt väl något om turister, och slog på.

Efter en stund föll polletten ner.. DJÄKLAR dom har två arbetslag här :eek:.

Tur att gubbarna fikar flitigt, stängslet är på 11 kV.
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Siliconat fogar i köket. Jag är helt talanglös när det gäller denna typ av pill, har testat tidigare på frihand i utrymmen där man slipper skämmas, men det ser ut som någon gått lös med fingerfärg.

Darrar som en asp och har noll timing med sprutan, funderade på om jag skulle ta en konjak eller börja snusa igen. Lösningen fick bli tejp och 1dl yes. 5m fog tog 3h.

Tur jag aldrig läste till kirurg.
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.