skalman1 skrev:
Trevlig kamin!
Ja jag är enormt nöjd! Frugan hade valt ut just denna modellen och som av en slump dök det upp en på blocket i "grannbyn" för 1500kr.
Full i ytrost men en omgång med bläster och ny svärta gjorde den som ny!
 
D09
Anmält skada på kyl/frys ( tilläggsförsäkring drulle ) efter att lillgrabben kört sin bobycar rätt in i grejorna :/

Sambon sa till mig att reglera värmen i sovrummet... Klättrade in bakom all bröte, tankar och filter etc för att skruva på fördelaren men då fick man en skopa för det skulle man tydligen göra sen... Vad är det jag missat? Ha ha

Längtar till eldningen imorgon :)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Har börjat "vitvaxa" de panelbrädor som ännu inte är uppskruvade inne i huset.
(De som redan sitter uppe får vi ta senare)

P1020320 (Medium).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och redan kan jag säga att resultatet blir mycket bra med Osmo Hartwachs-öl

Osmo.jpg

Det känns banne mig som om jag är på upploppet nu :)
 
Drifttestat pelletsbrännaren i nya pannan, det funka fint.. Kanske dags att dra fram fast ström och mura fast rökröret.. ;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
MTech skrev:
Den längsta våden var 4,7meter:sly:
Perfekt vägg att lära sig tapetsera på:p
[bild]
Min längsta var 4,95, trappan bortmonterad och stegen bara 3 meter fullt utfälld, därför fick den stå och vingla med benen lite ihop. Se avataren :cool:

Maken var något skärrad eftersom han har höjdskräck och pga en hjärntumör 2003 blir sjösjuk av att titta uppåt...
 
D09
Haft hemma en röris som satt avstängningsventiler etc kring externa vvb:en.

Själv har man jobbat, tränat, nu ute med vovven och snart hemma = elda :)

Retar mig på att garaget drivs av luft luft nu... Den drar ju ström :/
 
Kopplat in termostat och kokskyddet till pelletsbrännaren, tätat skorstenshålen med rockwool, nu går pelletsbrännaren kontinuerligt. Göra allt lite mer permanent ihelgen, jobbet har en förmåga att inverka negativt på ens fritid. :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
xdigger skrev:
Kopplat in termostat och kokskyddet till pelletsbrännaren, tätat skorstenshålen med rockwool, nu går pelletsbrännaren kontinuerligt. Göra allt lite mer permanent ihelgen, jobbet har en förmåga att inverka negativt på ens fritid. :)
När sover du egentligen? ;)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Knappt alls.. ;) Detta gick snabbt, "fuskade" ihop det lite så jag kan göra det ordentligt ihelgen, var tvunget att få igång värmen, det är kallt i stenhus så här års. ;) Ikväll har jag faktiskt mest slappat.. :)
 
D09
xdigger skrev:
Knappt alls.. ;) Detta gick snabbt, "fuskade" ihop det lite så jag kan göra det ordentligt ihelgen, var tvunget att få igång värmen, det är kallt i stenhus så här års. ;) Ikväll har jag faktiskt mest slappat.. :)
Fan va lat du är ;)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Ja, jag känner mig inte speciellt effektiv.. Hinner mindre än jag borde!! :)

Glömde att jag faktiskt bogserat hem en reservdelsbil också.. ;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Målat trappen en vända, gipsat och spacklat det sista i sovrummet!
Påbörjat läggning av Platon i hallen!
Hoppas på att golvet ligger och är behandlat innan söndag kväll!
4 veckor till storken kommer och jag hoppas vi hinner flytta in i vårat sovrum och ha några veckors mental paus innan vi blir 5:cool: uploadfromtaptalk1380723760633.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Lagt marksten längs carporten. Sopat ner fogsand å gjutit en kant längs med kanten så markstenen skall hållas på plats. Idag blir det återfyllnad samt en tur till tippen för att skrapa av den sista sättsanden som inte gick åt å allt skräp som blev över.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Ändrat på kopparrören till shunten på nya pannan då jag kopplat fel i stressen och pressen.
 
  • Gilla
Noseone och 1 till
  • Laddar…
Äntligen listat ut hur vi ska göra med köksfläkten som vi slagit huvudet i sedan vi flyttade in. Bort med den stora glaskåpan och dit en mindre rostfri. I morgon bär det av till plåtslagaren! :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.