MTech skrev:
Tapetserar en trapp med konstiga vinklar osv:confused:
Känns sådär då jag inte satt en våd innan och frugan valt tapeter som kostar 600kr rullen:eek:
Hoppas det gick bra! Tapetsera kan vara en pest när det går dåligt, stressigt och jäkligt när det inte går som man tänkt och limmet torkar eller det skrynklar sig.
Vissa tapeter går upp snälla som lamm. Andra tjurar som attan.
Senaste omgången vi tapetserade så började vi med en där limmet skulle rollas på väggen. Den smidigaste jag någonsin jobbat med! Och man måste på någon decimeters avstånd för att se skarven.

Den andra skulle limmas på våderna. Helvetet rullade ihop sig längs långsidorna :( Det var ett elände att få fast kanterna på väggen så att skarvarna skulle se hyfsat ok ut.
 
KnockOnWood skrev:
Men då kan ju vem som helst sköta disken.
Fru och barn och...

Vem skall de då se upp till i fortsättningen :x
Ha!

Nä jag bor själv, det är lika få som ser upp till mig nu som det var igår. :cool:
 
KnockOnWood skrev:
Men då kan ju vem som helst sköta disken.
Fru och barn och...

Vem skall de då se upp till i fortsättningen :x
Ett slag för jämlikheten.
 
Crebel skrev:
Hoppas det gick bra! Tapetsera kan vara en pest när det går dåligt, stressigt och jäkligt när det inte går som man tänkt och limmet torkar eller det skrynklar sig.
Vissa tapeter går upp snälla som lamm. Andra tjurar som attan.
Senaste omgången vi tapetserade så började vi med en där limmet skulle rollas på väggen. Den smidigaste jag någonsin jobbat med! Och man måste på någon decimeters avstånd för att se skarven.

Den andra skulle limmas på våderna. Helvetet rullade ihop sig längs långsidorna :( Det var ett elände att få fast kanterna på väggen så att skarvarna skulle se hyfsat ok ut.
Det gick fint, svetten rann:D
Gjorde ett felkap i nederkant men där skall det ändå upp en liten list:rolleyes:
Den längsta våden var 4,7meter:sly:
Perfekt vägg att lära sig tapetsera på:p
uploadfromtaptalk1380475444140.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
xdigger och 3 till
  • Laddar…
Bytt ventiler och termostater på radiatorerna på övervåningen..... Tänkte att jag smyger in och tar min dotters element med, elementet lossnar och det pissar vatten över hela golvet, varpå jag med 2 fingrar i elementet ropar till min dotter att hämta en sopkorg på nedervåningen, tror det tog henne 5-7minuter innan hon förstod vad hon letade efter... :( Blött med äckelvatten över halva golvet. Bara slänga fram ett gäng handdukar och börja torka.. Gillar inte kaos.. Men nu är dom bytta i alla fall.. :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
xdigger skrev:
Bytt ventiler och termostater på radiatorerna på övervåningen..... Tänkte att jag smyger in och tar min dotters element med, elementet lossnar och det pissar vatten över hela golvet, varpå jag med 2 fingrar i elementet ropar till min dotter att hämta en sopkorg på nedervåningen, tror det tog henne 5-7minuter innan hon förstod vad hon letade efter... :( Blött med äckelvatten över halva golvet. Bara slänga fram ett gäng handdukar och börja torka.. Gillar inte kaos.. Men nu är dom bytta i alla fall.. :)
Ha ha ha stackars unge ;)

Men det är rätt, bara att skola in tösen i villalivet ;)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
MTech skrev:
Tapetserar en trapp med konstiga vinklar osv:confused:
Känns sådär då jag inte satt en våd innan och frugan valt tapeter som kostar 600kr rullen:eek:
Det scenariot känner jag så väl igen. :)
 
D09 skrev:
Ha ha ha stackars unge ;)

Men det är rätt, bara att skola in tösen i villalivet ;)
Hehe, japp, det var riktigt synd om henne, var riktigt irriterad, fick förklara för henne att jag inte var arg på henne i alla fall, inte lätt att inte vara irriterad när man har flera liter vatten på golvet.. :(
 
D09
xdigger skrev:
Hehe, japp, det var riktigt synd om henne, var riktigt irriterad, fick förklara för henne att jag inte var arg på henne i alla fall, inte lätt att inte vara irriterad när man har flera liter vatten på golvet.. :(
Ha ha hur gammal?
 
8år är hon, så hon förstår om pappa är "lite" stressad även om det var en del sura miner från oss båda, jag skulle inte ens ha gjort hennes rum när hon sov, får muta henne med strömming och potatis idag... ;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
xdigger skrev:
8år är hon, så hon förstår om pappa är "lite" stressad även om det var en del sura miner från oss båda, jag skulle inte ens ha gjort hennes rum när hon sov, får muta henne med strömming och potatis idag... ;)
Straffa menar du väl?
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Nej för tusan, hon vill ha strömming, potatis och lite skirat smör.. :) Fast det blir pizza istället, hade färdig deg i frysen såg jag.. :)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Idag så var sotaren förbi och godkände min kamin installation:) så nu sprakar det och luktar gott i huset igen!!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
uploadfromtaptalk1380554232040.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Pyromanen i mig är tillfredsställd;)
 
  • Gilla
Crebel och 2 till
  • Laddar…
MTech skrev:
[bild]
Pyromanen i mig är tillfredsställd;)
Trevlig kamin!
 
  • Gilla
MTech
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.