Börjat måla första vändan på de väggar i makens mancave som INTE ska ha träsk-tapet. :crysmile: Blev kanske lite tvättstuge-grönt, men det blir förhoppningsvis snyggt ihop med tapeten och det mörkbruna golvet som ska in så småningom. :p
Nymålad ljusgrön vägg i rum med stege och fönster, under renovering för mancave.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Funderat på solskydd till inglasade altanen eller om jag nöjer mig med att skaffa en digital termometer utan spritkula istället.

Analog termometer som visar temperatur på en grå yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
fremax och 7 till
  • Laddar…
OestlundJ OestlundJ skrev:
ja det är möjligt att det är så. Har inte tänkt tanken ens faktiskt. Men antar att funktionen är detsamma ändå. Lite mer jobb bara men nu är det klart runt hela. Ska dock bygga en till så tackar för tipset (y)
Såklart skadar det inte med fler spik i brädan, men man slipper ju spika så många spikar. Spar några kronor gör man ju också, dom kan man lägga på byggöl. :rofl:
 
Börjat med att fixa vardagsrummet, och rivit lite tapet.

Rulle av bortriven tapet från en vägg i ett vardagsrumsrenoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vägg i vardagsrum med delvis avriven tapet och tapetrester på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vardagsrum med delvis bortriven tapet, synligt träarbete och parkettgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Börjat med att fixa vardagsrummet, och rivit lite tapet.

[bild] [bild] [bild]
Är det träpanel på hela väggen till vänster i bild? Ska du göra något med dina fina glasdörrar? Jag har själv glasdörrar i samma träslag mellan vardagsrum och sovrum men är nog inne på att ha kvar de som de är även när vi tar tag i våra vardagsrumsväggar (målad strukturtapet, suck).
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Är det träpanel på hela väggen till vänster i bild? Ska du göra något med dina fina glasdörrar? Jag har själv glasdörrar i samma träslag mellan vardagsrum och sovrum men är nog inne på att ha kvar de som de är även när vi tar tag i våra vardagsrumsväggar (målad strukturtapet, suck).
Jepp det är träpanel på hela väggen till vänster.
Den ska också bort.
Nog för att träpanel kan vara fint, men det är lite för mycket "sommarstuga"-känsla på det.

Glasdörrarna har jag inte bestämt hur jag ska göra med.
Egentligen vill jag ta bort dem, men jag har en öppenspis och kan jag stänga de dörrarna så blir det mindre sur-rök lukt i huset från då elden brunnit klart.
Föregående ägare stoppade in struktur tapet i alla rum :(
Men köpte en färgspruta modell lite kraftigare hobby och sprutmålade tre rum vita.
Blev rätt hyfsat iaf & betydligt bättre än rollad strukturtapet.

Nu är det kvar vardagsrummet och arbetsrummet.
Båda rummen har har den där struktur tapeten med tygtrådar i inlägget ovan, fast arbetsrummets tapeter hade de målat vita, så de går leva med ett tag till iaf.
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
A
Vi sålde huset idag, så att vi kan börja på ny kula i ett annat i september...
 
  • Gilla
  • Wow
AndersPS och 6 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Avstoppat köksavloppet :sick:

Det är något riktigt äckligt med före detta mat...
Ännu värre när den gamla maten har passerat kroppen tycker jag :sick:
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Det börjar närma sig!
18 grader i poolen idag, nästan badbart! Måste snart starta pumpen bara!
Edit: O klippa kanterna!

[bild]
Nu är vi nästan klara!
Måste klura ut någon sorts lucka i hålet i planket längst till vänster bara! Några tips o idéer?

Uteplats med ett halvbyggt trästaket till vänster, ett överdraget spa-badkar, och diverse byggmaterial på trädäcket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Inget bad idag
Utespa och utemöbler täckt med ett lager hagel under en kraftig hagelskur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Såklart skadar det inte med fler spik i brädan, men man slipper ju spika så många spikar. Spar några kronor gör man ju också, dom kan man lägga på byggöl. :rofl:
jaa, byggöl kan man inte få för mycket utav :crysmile:
 
  • Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
Dags för plintar, 3/18 plattor gjorda
 
  • Tre av arton betongplattor färdigställda för fundamentarbete med spade och nivelleringsverktyg synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
ullberg
Jag har ägnar mig åt ”pimp my home automation” - vi har en skärm m gränssnitt i sovrummet som sällan används men som är bra att ha så man inte måste gå så långt på natten. Sen hade vi också en gammal ram som vi inte visste vad vi skulle göra med, kombinera dessa och tekniken blir i alla fall lite mindre steril...

Hemautomationsskärm i dekorativ ram med gränssnitt för styrning av husets funktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/U
 
  • Gilla
AndersPS och 8 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Jag har ägnar mig åt ”pimp my home automation” - vi har en skärm m gränssnitt i sovrummet som sällan används men som är bra att ha så man inte måste gå så långt på natten. Sen hade vi också en gammal ram som vi inte visste vad vi skulle göra med, kombinera dessa och tekniken blir i alla fall lite mindre steril...

[bild]

/U
Vad kör du för system?
 
ullberg
Det är ett knx-system och visualiseringen på bilden är Giras HomeServer

/U
 
  • Gilla
Eklanda6 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.