Hade det inte varit enklare att vänta en vecka?
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Det händer tydligen mer och mer
[länk]
[länk]

Heja vägverket (eller vad det nu heter)!
Helt sjukt!
Precis så ser mina däck ut. Trafikverket sa att jag skulle rådgöra med en verkstad, jag vill att de ersätter mig för nya däck .
 
harry73
H Hammarfall skrev:
Helt sjukt!
Precis så ser mina däck ut. Trafikverket sa att jag skulle rådgöra med en verkstad, jag vill att de ersätter mig för nya däck .
Varför skulle du få nya däck? Det slits bort rätt så fort eller så tar du bort det med lite dieselolja
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Det händer tydligen mer och mer
[länk]
[länk]

Heja vägverket (eller vad det nu heter)!
Riktigt skoj är det, gissa var vi åker på för vägsträcka.... Kan intyga att det är riktigt dålig vägbana just nu här på 66-an.

Mvh P-A
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Varför skulle du få nya däck? Det slits bort rätt så fort eller så tar du bort det med lite dieselolja
Vissa däck går att göra rena, vissa är precis som om gummit smält, går inte att få rent..

P-A
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Varför skulle du få nya däck? Det slits bort rätt så fort eller så tar du bort det med lite dieselolja
harry73 harry73 skrev:
Varför skulle du få nya däck? Det slits bort rätt så fort eller så tar du bort det med lite dieselolja
Som Pagno skriver så är det som om däcket smält. På ett fåtal ställen går det att mekaniskt ta bort vissa beläggningar, men de mer centrala delarna av däcket går det inte. Jag kommer inte heller att riskera att försöka köra bort beläggningarna.
 
harry73
Testa med dieselolja och en diskborste
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Fortsatt med att höja diskbänken... nu va och lite spackel å färg kvar, m3n det tar vi imorgon..

Höjd diskbänk med öppna underskåp, spackel och målning återstår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Diskbänk under renovering med öppna skåp och avlägsnat arbetsbänkskiva, behöver spackling och målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Testa med dieselolja och en diskborste
Låter inte som ett bekvämt helg-jobb för en stackars utarbetad kontorist.
Inte för någon annan heller förresten. Att gno runt fyra däck med diskborste och diesel.
Och vad säger miljömyndigheterna om du vispar runt med detta på parkeringsplatsen?
 
  • Gilla
  • Haha
Hammarfall och 2 till
  • Laddar…
S scim skrev:
Gräsänkling och dottern slocknade tidigt, så då smög jag ner i källaren och kopplade in bastuaggregatet. Testade att slå igång och det blev varmt väldigt snabbt, så jag har iaf inte underdimensionerat. Däremot luktade det som fan, men det är tydligen normalt första uppvärmingen. Ska göra ett nytt test imorrn och se om alla lackrester etc bränts bort.

[bild]
Vart är bastustenarna?
Elagg får inte tillkopplas utan stenar
 
V Vilde skrev:
Vart är bastustenarna?
Elagg får inte tillkopplas utan stenar
Eftersom t.ex. Tylö uttryckligen säger att man får det så antar jag att du bara snackar skit.

Vid tidpunkten för bilden så låg bastustenarna fortfarande på den lokala K-Rauta butiken.
 
Bytt ut 130 år gammal träbjälke mot järnbalk på ovanvåningen.

Jag ska regla upp för nytt golv då hela ovanvåningen ska inredas. Den gamla bjälken hängde 4cm på mitten så den hade gjort sitt.
Gammal böjd träbjälke med spänt snöre i ett rum under renovering med nya bjälklagsdelar på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bra med småbarn så man kommer upp på morgonen... klockan sju var första stämpen uppe
Gammal träbjälke intill ny järnbalk på ett trädäck, med verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Träbjälken är lös och järnbalken ligger redo.
Gammal träbjälke ligger på golvet bredvid en ny järnbalk i ett renoveringsprojekt på vinden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Simsalabim så har de bytt plats.
Litet barn iklädd svart ytterkläder står i en hage och observerar två betande hästar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dottern krävde att jag tog paus för att klappa hästarna ett tag.
Gammal träbjälke med spänt snöre visar böjning på vinden, inför utbyte mot järnbalk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här ett foto på gamla bjälken med snöre spänt mellan ändarna.
Utblick längs en nyinstallerad järnbalk och gamla träbjälken med snöre spänt för nivellering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Infästningen klar och åter till familjelivet
 
  • Gilla
Hammarfall och 5 till
  • Laddar…
K
Isolerat klart golvet och fixerat brunnarna...
Lite osäker på om betongen biter på plasten dock.. Om inte annat har dom en formad balja, så får man ha tegelstenarna på vid huvudgjutningen..
Isolerat golv med installerade avloppsbrunnar och rörledningar i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Isolerat golv med synliga avloppsrör och brunnar i en renoveringsmiljö, bricka och tegelsten syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Isolerat golv med brunnsinstallation och en tegelsten som tyngd, anslutet avloppsrör synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Tänk vad lite som roar barn och sysslolösa män. Ny värmepump och en installatör som ”hotade” med mycket vatten så tänkte jag slippa gå och kolla varje dag.
 
  • Svart plastback med diamantmönster och en liten grön leksaksboll i hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenmätare monterad på svart gummimatta med skjutmått för noggrann avläsning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mätmall i skruvstäd med fokus på skruv för inställning av vattenmängd i värmepumpsinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en installerad värmepumpsdel med fokus på en öppning mot en texturerad yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grön vattenkopplingsdel och smutsig urrostad kniv på ett vått vitt underlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad värmepump utomhus med slangar och vattenuppsamlingskärl på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.