Testat att tvätta altan med såpa o filtersand. Ingen skillnad mot att slipa med maskin, möjligtvis att maskinen gjorde ett bättre jobb. Sens moral - vänta inte några år och se till att trallen inte ligger i skugga eller är omgiven av grönt ;)
 
  • Gilla
Hummingbird
  • Laddar…
Bra jobbat, hade vår raid härhemma för 2mån. Sen... från 50 till 15 flyttlådor... det var 2st släp till loppis för bättre behövanden..
 
Tagit bort gammal våtrumstapet från källarväggen. Ett jäkla skitjobb. Tar sådan jäkla tid... Och slipat med betongslip efteråt.
 
  • Gilla
Darth Peter
  • Laddar…
Börjat måla. Fick grundmålat väggarna idag samt ett första lager vit färg där elementet skall sitta.
 
Bråkat med konsoler och gipsväggar. Just nu har projektet haft motsatt resultat mot vad som var tänkt - mer kläder ute ur klädkammaren istället för mindre...
 
Rivit tretex och underliggande 30-talstapet på en vägg i köket. Synd och jäkla skam att tretexen var uppspikad å det överjäkligaste. Originaltapeterna är riktigt vackra, men vi har en våd sparad för inramning för att bevara en del av husets historia.
 
Krilleman
Håltagaren var här förra veckan så idag har jag murat igen gamla anslutningar för ventilationen till förmån för nya spirorör som murats in i nya hål... Hur lätt får det bli ibland?

:beer:
 
Redigerat:
Kjell_G skrev:
Testat att tvätta altan med såpa o filtersand. Ingen skillnad mot att slipa med maskin, möjligtvis att maskinen gjorde ett bättre jobb. Sens moral - vänta inte några år och se till att trallen inte ligger i skugga eller är omgiven av grönt ;)
Damn, jag som hoppades på den tekniken.
 
dsub skrev:
Damn, jag som hoppades på den tekniken.
Ge inte upp!
På den gamla goda tiden (läs: Hornblower) skurade de skeppsdäcken vita med pimpsten.


On topic:
Har bytt olja på åkgräsklipparen, en liten Stiga Primo.
Hoppas att skrubbsåren inte blir infekterade :confused:
 
Börjat fnula med egenhändigt snickrade badrumsmöbler till lill-toan då jag tycker sånt är ruskigt dyrt...

IMG_0386.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Crebel och 2 till
  • Laddar…
ullberg
Igår: bytt olja på snöslunga, pedlarmoppen åkgräsklipparen & vanliga gräsklipparen, tur att motorsåg och röjsåg är tvåtakt iaf...
 
Rivit sunkförråd och kört allt till tippen. En häck åkte med à bara farten... ;)
 
Fick tummen ur och samlade ihop de lövhögar jag krattat ihop tidigare i veckan..
(nä, tanken på att det skulle blåsa över till grannen var inte ens nära att funka...)
:surprised:
 
Listat två rum. Svurit eder över hålkärlslister som vrider sig nästan 45 grader på 3 meter! Är det andrasortering vi fått? Nästan omöjligt att få bra. Dessutom lyckades jag vinkla gersågen utan att jag märkte det... grrrr... tur att jag är duktig på att mjukfoga.

Sen har jag behandlat bänkskivor med hårdvaxolja. Det verkar fungera som annonserat!
 
Målat ett tak två strykningar samt väggarna en strykning. Fikat ute i solen. :) Hängt tillbaka ett element som jag tog bort i vintras inför renoveringen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.