Efter ett halvårs veckopendling pga jobbet är verkstan i ett horribelt skick. (In på helgen, dra ut verktyg, fixa saker, in med allt igen). Det finns att jobba på som man säger.
Rörig verkstad med verktyg och material utspridda över arbetsytor och golv, oorganiserad arbetsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tyvärr fanns det inte tid för det utan maskinen som skulle användas var assistent n24.
Köksbänk med maskin för att göra äppelmos, kastrull full med äppelbitar och whiskyflaska med glas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Assistentens assistent drivs av glaset till höger om äpplena.
Blev iaf 5liter mos.
En kastrull med äppelmos och en hand som rör om med en röd slev.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Allvetaren och 11 till
  • Laddar…
G
Körde min nyinköpte Air fryer, med kyckligfilé, potatiskrokanter och sedan aioli till.

Grillad kycklingfilé på en gaffel med synlig ångad struktur, rester av potatiskrokanter och aioli på tallriken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tallrik med air fryer tillagad kycklingfilé, gyllene potatiskrokanter och en klick aioli.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Allvetaren och 9 till
  • Laddar…
Riskfylld fräsning där målet var att kunna ladda min IPhone genom kvarvarande trä utan att ta av skalet.

Med 1,5mm trä kvar så gick det precis. För att få lite marginal så fräste jag så det endast är 1mm kvar och slipade dessutom ned plasten lite på laddplattan.
Träplatta med utfräst cirkel och laddplatta ovanpå, för trådlös laddning av iPhone.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Sturmtiger och 17 till
  • Laddar…
P
Solvskaftet Solvskaftet skrev:
Bytt gummit på bandsågshjulen. Nu ska jag "bara" få rätt på bladet då det vill vandra framåt på undre hjulet när jag spänner.
[bild]
Är det en Luna/Proofy 330 man ser?
Var köpte du gummit isf?
 
  • Gilla
Solvskaftet
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Riskfylld fräsning där målet var att kunna ladda min IPhone genom kvarvarande trä utan att ta av skalet.

Med 1,5mm trä kvar så gick det precis. För att få lite marginal så fräste jag så det endast är 1mm kvar och slipade dessutom ned plasten lite på laddplattan.
[bild]
Ska du göra nån markering på ovansidan så du vet vart du ska lägga luren?
 
W Willewonka skrev:
Ska du göra nån markering på ovansidan så du vet vart du ska lägga luren?
Ja det tänkte jag. Vet inte exakt hur eller vad gör symbol det ska vara än dock. Kanske provar det där när man överför från laserprintat papper.
 
G GargamelSE skrev:
Körde min nyinköpte Air fryer, med kyckligfilé, potatiskrokanter och sedan aioli till.

[bild] [bild]
Vad blev det för modell.

Har en budgetvariant som jag använder så ofta att jag nog ska uppdatera :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
G
Appendix Appendix skrev:
Vad blev det för modell.

Har en budgetvariant som jag använder så ofta att jag nog ska uppdatera :)
Philips XXL premium.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
G
V vectrex skrev:
Ja det tänkte jag. Vet inte exakt hur eller vad gör symbol det ska vara än dock. Kanske provar det där när man överför från laserprintat papper.
Kan ju ha något urskuret i metall och sedan köra en torch-tändare och bränna in märket.
 
V vectrex skrev:
Riskfylld fräsning där målet var att kunna ladda min IPhone genom kvarvarande trä utan att ta av skalet.

Med 1,5mm trä kvar så gick det precis. För att få lite marginal så fräste jag så det endast är 1mm kvar och slipade dessutom ned plasten lite på laddplattan.
[bild]
Intressant, jag behöver göra samma sak i fönsterbrädan i köket. Vilken laddare använder du?
 
jonmo jonmo skrev:
Intressant, jag behöver göra samma sak i fönsterbrädan i köket. Vilken laddare använder du?
Ikeas. Minns inte namnet men de har bara en.
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
A
V vectrex skrev:
Riskfylld fräsning där målet var att kunna ladda min IPhone genom kvarvarande trä utan att ta av skalet.

Med 1,5mm trä kvar så gick det precis. För att få lite marginal så fräste jag så det endast är 1mm kvar och slipade dessutom ned plasten lite på laddplattan.
[bild]
Snyggt! Du får lägga dit telefonen varsamt, så du inte sliter ut det lilla material som finns :crysmile:
 
Försökt få ordning på en två-takts grästrimmer/röjsåg men det vill sig bara inte. Vet inte riktigt vad jag ska försöka mig på med den härnäst. =(
Någon i Uppsala som kan det här med två-taktare?
 
Redigerat:
tveksamt tveksamt skrev:
Försökt få ordning på en två-takts grästrimmer/röjsåg men det vill sig bara inte. Vet inte riktigt vad jag ska försöka mig på med den härnäst. =(
Någon i Uppsala som kan det här med två-taktare?
Inte i närheten men vad är felet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.