G ekaa88 skrev:
Har aldrig monterat den och just nu är den faktist utlånad. Funderar på om jag ska montera den i taket på övervåningen eller om den ska sitta i taket på nedervåningen.
Vet inte riktigt om den skickar signal åt alla håll eller om det finns ett bästa sätt att montera?
Om du har två våningar så bör du ha något som sänder wifi på var våning.
Dom skickar åt alla håll och det går bra att montera i taket eller på en vägg men tak är att föredra då dom fungerar bäst om dom sitter högt.
 
P
P4 Västernorrland pratar just nu med någon ansvarig hos ip-only på radion och han bara slingra sig.. jösses va glad jag är att slippa denna organisation eller vad man ska kalla det!
 
  • Gilla
legion
  • Laddar…
Nu har det kommit en inbjudan med posten till "fibermingel" med IP Only där man b.la. Kan få träffa flertalet av deras tjänsteleverantörer för att informera sig nu när uppkopplingen snart är klar.
Jag funderar på att gå dit för att fråga om de äntligen har lyckats anställa någon med rätt kompetens så att de kan börja gräva snart. Det är ju inte jättemycket tid kvar om allt ska vara slutbesiktigat och klart i mars 2019 som de lovat. Men de är kanske blixtsnabba när de väl börjar?
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Det är ju inte klart, ingen LAN-diod lyser. Totalt oansvarigt av fastighetsägaren att nu inte nyttja fiberanslutningen, tänk på alla de stackars IP-Only kunder som ännu ej fått sin fiber framdragen.;):D
Nu är det nära, 2 dagar kvar tills Telia släcks ner i huset.
Bahnhof-rooter med aktiva anslutningsindikatorer monterad på vägg, personliga uppgifter suddade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit: tog bort mina iloggningsuppgifter iaf
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
J
G ekaa88 skrev:
Nu är det nära, 2 dagar kvar tills Telia släcks ner i huset.
[media]
Tack för lösenordet :D
 
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Tack för lösenordet :D
Varsegod, sånt byter man ju ändå aldrig direkt, eller hur :crysmile::thinking:

För övrigt, vill ni ha en router som går att hänga på väggen på ett vettigt sätt utan att behöva såga sönder den så välj inte bahnhofs egna
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Den glädjen som varar för evigt?
Innan jobbet går jag upp 04.20 för att koppla över alla prylar på wifin från fibern via Bahnhof. INGET FUNKAR!! Eftersom iponly har på något sätt mixat ihop min anslutning med grannens.....
Får upp grannens adress via iponlys förstasida som kommer upp när jag försöker ansluta :surprised::lying::thumbdown:
 
  • Ledsen
13th Marine
  • Laddar…
Bara felkonfigurerat i deras stödsystem, det fixar de enkelt. Inte så vanligt men händer i princip alla operatörer.
Tråkigt när när man vill komma igång och ingen support öppen så tidigt.
 
A AndersS skrev:
Bara felkonfigurerat i deras stödsystem, det fixar de enkelt. Inte så vanligt men händer i princip alla operatörer.
Tråkigt när när man vill komma igång och ingen support öppen så tidigt.
Ingen support öppen på en söndag öht.
 
harry73
Men om du redan tecknat hos bahnhof, ska du ringa deras support
 
harry73 harry73 skrev:
Men om du redan tecknat hos bahnhof, ska du ringa deras support
Står klart och tydligt på ip only sidan som laddas att om det är fel adress ska man ringa deras kundtjänst, menar du att Bahnhof kan hjälpa mig med detta iaf? Det är alltså fel adress som angivits hos IP-Only, Bahnhof sa i fredags att allt ser rätt ut hos dom
 
harry73
Bahnhof har bättre möjlighet att ta kontakt med ip only.
Ta också bild på ip onlydosan så att du vet inställningar eller vilken info de behöver för att koppla rätt.
 
J
Som Harry skriver brukar man endast få felanmäla hos den man har tjänsterna hos alltså Bahnhof och inte Ko-n, men står det så så kolla med ipo direkt. Troligen är det felpatchat eller svetsat fel.
Oops nu skrev vi samtidigt :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.