Hehehe........den här tråden är riktigt absurd!
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
harry73
Absurd men "on topic" och det är ovanligt :D
 
Jag älskar juridiska referenser till Aftonbladet.
 
MissAnpassad skrev:
Jag visste inte att det var obligatoriskt att posta bilder eller att "hänga kvar" i trådar man startat på detta forum. Kan du hänvisa till den regeln?
.
Det hör till god sed att hänga kvar i tråden, svara på frågor och hålla igång den ett tag. Givetvis är det inte obligatoriskt att posta bilder, men man kan svara snällt på begäran.
 
elpaco skrev:
Det hör till god sed att hänga kvar i tråden, svara på frågor och hålla igång den ett tag. Givetvis är det inte obligatoriskt att posta bilder, men man kan svara snällt på begäran.
Jag håller inte med dig. Jag tycker det däremot är god sed att ha insikt om att alla inte sitter fast vid datorn med navelsträngen och kan ha mycket viktigare saker för sig. TS kanske inte ens varit online, om det står att denne varit inloggad så kan det mycket väl varit att någon annan nyttjat dennes dator.
Och för den delen, hur kul tror du det är att som TS och den enda som verkligen vet hur skadorna ser ut, att folk påstår att denne överdriver osv? Då skulle jag inte heller svara, utan lägga min tid och energi på roligare saker.
 
  • Gilla
Elkludde
  • Laddar…
pelpet skrev:
Är det inte så att uppsåt saknas här? Om man av oaktsamhet sabbar något är det väl en civilrättslig fråga?
Håller med dig. Men många tror att tvisterna ska lösa sig med en polisanmälan. Sedan blir de besvikna när ärendet skrivs av eller utredningen inte utreds och besvikelsen riktar även mot polisen som de då tycker inte gör något.

Få firman att återställa eller skälig ersättning. Går inte det tycker inte de flesta firmor inte om att få dålig reklam. Det finns gratis juridisk rådgivning 20-30 minuter i många kommuner. Det finns även en sajt som jag nu inte kommer ihåg namnet på som svarar på frågor om tvister men även under telefontid.
 
harry73
MissAnpassad skrev:
Jag håller inte med dig. Jag tycker det däremot är god sed att ha insikt om att alla inte sitter fast vid datorn med navelsträngen och kan ha mycket viktigare saker för sig. TS kanske inte ens varit online, om det står att denne varit inloggad så kan det mycket väl varit att någon annan nyttjat dennes dator.
du hänger upp dig att vi efterfrågade bilder, men TS lovade själv redan torsdag att han skulle ta lite bilder åt oss och då är det inte så konstig att vi gärna vill se dom, och sen vet jag inte vad som kan vara viktigare för TS än att få råd hur han kan få bort glassplitter ur sandlådan
 
MissAnpassad skrev:
Jag håller inte med dig. Jag tycker det däremot är god sed att ha insikt om att alla inte sitter fast vid datorn med navelsträngen och kan ha mycket viktigare saker för sig. TS kanske inte ens varit online, om det står att denne varit inloggad så kan det mycket väl varit att någon annan nyttjat dennes dator.
Och för den delen, hur kul tror du det är att som TS och den enda som verkligen vet hur skadorna ser ut, att folk påstår att denne överdriver osv? Då skulle jag inte heller svara, utan lägga min tid och energi på roligare saker.
Hänga kvar betyder inte att man slår läger vid datorn i två dygn i sträck och sjukanmäler sig från jobbet. Det betyder att man tittar in några gånger efter startposten. Just de spekulationer som du upplever som otrevliga (och som alltid uppkommer, vi är ju olika i vår tolkning) hade lätt då kunnat undvikas genom enkla svar. Och om man skall tala om dålig attityd och tråkigt samtalsklimat- se på din egen post till mig.
 
O
Nu trillade vi Offtopic....

Men för att fortsätta där...
När man ställer en fråga i ett forum måste man acceptera att alla inte tycker som man själv gör, alla kan inte älska en...
Ibland kan det dessutom vara så att den som startad tråden var helt fel ute. Då får denna inte de svaren han eller hon vill ha. (vilket är naturligt) Men jag tycker att det hör till god sed att inte bara sluta skriva.
"Den som är med i leken får leken tåla"
 
  • Gilla
harry73 och 1 till
  • Laddar…
elpaco skrev:
Just de spekulationer som du upplever som otrevliga (och som alltid uppkommer, vi är ju olika i vår tolkning) hade lätt då kunnat undvikas genom enkla svar.
Själv "dömer" jag först efter att personen är bevisat "skyldig" till att överdriva.

elpaco skrev:
Och om man skall tala om dålig attityd och tråkigt samtalsklimat- se på din egen post till mig.
Avser du delen där jag skrev att jag inte höll med dig? För sådant händer ju hela tiden och jag kan verkligen inte se något jag skrivit som skulle vara "tråkigt samtalsklimat".
 
harry73 skrev:
du hänger upp dig att vi efterfrågade bilder
Nej, det är ni som hängt upp er på dessa bilder.
 
harry73
MissAnpassad skrev:
Själv "dömer" jag först efter att personen är bevisat "skyldig" till att överdriva.
Där håller jag med om. Därför försöker jag undvika att hänga ut hantverkaren eller (undvikar att be TS göra så) tills det finns "bevis" på att hantverkaren missköt sig ordentligt.
Jag försöker även att lunga ner en TS genom att komma med enkla tips hur man kan åtgärda det eller att avvakta ett tag och se om det verkligen är så allvarligt som hen trodde i början.
Det är ingen misstro från min sida, men ett sätt att hjälpa till.

Och om du tycker att TS inte behöver svara med lite återkoppling i tråden, låt då inte tråden spåra ut så mycket som den gör, för då bejhövs TS input verkligen.
 
Bilder är alltid bra att få, för att man skall få se lite mer än bara en sida av historian. Eftersom det alltid finns minst 2 sidor av varje historia som berättas.

Till TS: Dokumentera alla "fel" som du har hittat med foton.

Ta dessa till den som äger/driver firman. Alternativt närmaste chef och hänvisa till bilderna och säg vad som är felet.

Självklart skall en seriös firma städa efter sig när de utfört arbete. I detta fall ta bort glaskross.

Samt ersätta sådant som de har skadat.
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
MissAnpassad skrev:
Själv "dömer" jag först efter att personen är bevisat "skyldig" till att överdriva.


Avser du delen där jag skrev att jag inte höll med dig? För sådant händer ju hela tiden och jag kan verkligen inte se något jag skrivit som skulle vara "tråkigt samtalsklimat".
"att ha insikt om att alla inte sitter fast vid datorn med navelsträngen och kan ha mycket viktigare saker för sig"

Tycker iaf jag är ett helt onödigt och otrevligt raljerande .. Men kanske normalt sätt att samtala hemma hos dig?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.