U Swetox skrev:
Som vissa redan sagt så rekommenderar jag också att du letar efter något nyare om du tycker allt i gamla lägenheter känns oattraktivt.
Att ta bort orginaldetaljerna i lägenheten kommer sänka värdet markant. Att ha orginsldetaljer är inne nu, titta bara på 70-talslögenheterna i Årsta där största säljpunkterna är oginalkök (från 70-talet) och Årsta-parketten.

Jag bor innanför tullarna i en lägenhet från -29 men som sönderrenoverades -86. Men tacka gudarna för det för hade saker varit orginal hade den kostat 1M mer och vi hade inte haft råd. Sakta men säkert håller jag på att återställa det som går (förutom golven då de flytspacklade de gamla plankgolven)

Jag skulle skippa de strömbrytare och uttag som du länkar och köpa liknande som passar vår standard här. Finns liknande från Genova tex.
Får man fråga varför du inte rev och lade nytt massivt? Det är en viktig del av orginalkänslan
 
U
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Får man fråga varför du inte rev och lade nytt massivt? Det är en viktig del av orginalkänslan
Det är här väldigt OffT. Men det är en kombination av massor (pengar, tid och att vi måste bo i lägenheten under tiden).

Bor för övrigt på Heleneborgsgatan som någon länkade en annons till här och kan säga att det är kanon. Tyst lugn gata, nära till Långholmen om man vill ta picknick i naturen eller bada, 7min med tunnelbanan till TC, vill man till norr Mälarstrand är det bara ta bussen eller cykla över Västerbron. Ska man handla nått och inte orkar ta sig in till de stora galleriorna så ligger liljeholmens galleria promenadavstånd ifrån annars finns 3 matbutiker, blandat med restauranger och flera gym i Hornstull. Ang. kommentarer om pundare finns det i hela Stockholm (dock har de lite bättre klädstil på Östermalm).
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
U Swetox skrev:
Det är här väldigt OffT. Men det är en kombination av massor (pengar, tid och att vi måste bo i lägenheten under tiden).

Bor för övrigt på Heleneborgsgatan som någon länkade en annons till här och kan säga att det är kanon. Tyst lugn gata, nära till Långholmen om man vill ta picknick i naturen eller bada, 7min med tunnelbanan till TC, vill man till norr Mälarstrand är det bara ta bussen eller cykla över Västerbron. Ska man handla nått och inte orkar ta sig in till de stora galleriorna så ligger liljeholmens galleria promenadavstånd ifrån annars finns 3 matbutiker, blandat med restauranger och flera gym i Hornstull. Ang. kommentarer om pundare finns det i hela Stockholm (dock har de lite bättre klädstil på Östermalm).
Här i vasastan finns det inte mycket pundare :) vi har en del rumäner utanför matbutikerna dock :p

Pundare är väl mer söder och en del håller till i Kronobergsparken också.
 
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Här i vasastan finns det inte mycket pundare :) vi har en del rumäner utanför matbutikerna dock :p

Pundare är väl mer söder och en del håller till i Kronobergsparken också.
Säker på att du har kollat tillräckligt väl på Observatoriekullen med omgivningar?
Finns en del folktomma vrår där också.
 
E El-Löken66 skrev:
Den fyrkantiga dosan är en transformator till belysningen, den kan du avlägsna när du vill.

Är det bostadsrätt kan du såga upp väggarna och därmed dölja kablarna men det är ganska mycket jobb.fast kabeln ska väl vara väl synlig?

Rätt utfört för kabeln inte synas så mycket, du kan även ta lite mjukfog och smeta ut och sen måla i samma färg som övrigt.

Det med radiatorn får du nog fråga din förening om, den går på vatten och sitter troligen ihop med dina grannars.

Varför byte?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Säker på att du har kollat tillräckligt väl på Observatoriekullen med omgivningar?
Finns en del folktomma vrår där också.
Det är ju sant, men det är ytterkanten av vasastan men visst.
 
Kempa_swe
Ett tips, behåll de elementen och måla dem bara. De ger mycket bättre värme än de nya platta.
Sen med elen, du får ej göra någon fast installation om du ej har behörighet.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J skrev:
Hoppas Kycklingen är ett troll.
Kycklingen är inget troll!
 
Tack för alla tips ska måla elementet istället som någon påpekade. Nu fick jag lite ångest för ni säger jag sänker priset genom min renovering. Kan vi prata ut om det här? Det känns inte alls bra nu... Jag tänkte byta golv med...
 
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Tack för alla tips ska måla elementet istället som någon påpekade. Nu fick jag lite ångest för ni säger jag sänker priset genom min renovering. Kan vi prata ut om det här? Det känns inte alls bra nu... Jag tänkte byta golv med...
Hur mycket uppskattar du att din renovering kommer höja värdet?
 
Nu börjar det bli väl lokalt...parkeringar i nån avlägsen främmande by kan väl få en egen, lokal, tråd?
 
  • Ledsen
SnällKyckling
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
En släkting har installerat sådana. Klämde dit en fyrkantig dosa. När han sålde skulle det bytas tillbaka och det var ett elände. Jag tror jag har en brytare liggandes kvar i källaren och den kommer snart att kastas pga oanvänbarhet i Sverige.
Varför byter ni tillbaka när ni säljer? Säljer man inte i befintligt skick? När jag sålde min lägenhet var det snarare tvärtom köparen ville ha allt jag gjort kvar inklusive halva min inredning gratis... Tydligen ansåg hon det skulle ingå. Jag stretade emot, men gav upp till sist för jag är undergiven.
 
Vi går tillbaka till ämnet någon som känner en total entreprenörer i Stockholm som:

1. Inte är lat
2. Inte är pengarkåt
2. Lägger tid på detaljer så det blir fint och är intresserad att installera "smarta saker".
 
TRJBerg
T Thomas_Blekinge skrev:
En släkting har installerat sådana. Klämde dit en fyrkantig dosa. När han sålde skulle det bytas tillbaka och det var ett elände. Jag tror jag har en brytare liggandes kvar i källaren och den kommer snart att kastas pga oanvänbarhet i Sverige.
Varför måste han byta tillbaka?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.