93 060 läst · 1 139 svar
93k läst
1,1k svar
Vad dricker du idag?
"Alla ska ha en nubbe till sillen" sa min bror igår till morsan.
Men de som kör då ?? sa morsan och tänkte på mig (jag är hellre nykter och kör än åker tunnelbana och buss)
"Lugn, jag har köpt alkoholfri Skåne"
Blir spännande o se vad det smakar
God Jul på er.
Men de som kör då ?? sa morsan och tänkte på mig (jag är hellre nykter och kör än åker tunnelbana och buss)
"Lugn, jag har köpt alkoholfri Skåne"
Blir spännande o se vad det smakar
God Jul på er.
Vilket julfirande varar inte åtskilliga timmar, värderar man en liten öl eller 2cl snaps högt så är dessa borta på ett par timmar iof. Enklare att gå på absolut inget om man kör och se till att man har chaffis för julmat utan flera goda öl är tamt...Isakare skrev:
Jag drack 2 halva små muggar med glögg till Kalle Anka, Grönstedts som var riktigt god och Åre i pappersförpackning som jag kunde vara utan.T Träkåk skrev:
Alkoholfria snapsen luktade Skåne och smakade vatten, tog 4 nubbar bara för att.
Verktygstokig
· gotland
· 454 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har provat den både varm och kall över julhelgen
Funkar med bägge!
Tidigare har vi bara druckit den varm/ljummen.. men i amerikanska filmer verkar den oftast serveras kall.. så jag ville testa! (till makens stora förtret..)
Kanske inte hehe, men här tittar man på en julfilm varje dag från slutet av nov till jul haha.. så det är många Eggnog man ser swisha förbiÅsa Lund skrev:
Maken tyckte (som han redan verkade ha bestämt sig för innan..) varm var bäst. Efter han väl smakat, konstaterade han att han tyckte kall blev för söt!
svärmor drack o va glad.. tror hon gillade bägge.. men då sonen hennes gillade varm, röstade hon på den
Jag gillade bägge, men höll faktiskt med om att den uppfattades lite sötare som kall.. och lite tunnare än jag föreställt mig! Trodde den skulle bli lite milkshakig som kall.. men den var fortfarande ganska tunn! Kändes som den (alkoholen..) var mer blandad som kall..(vet inte om det var nått annat skäl.. men jag tyckte alkoholen la sig lite kring botten på den varma)
Oavsett - funkar i alla former till mig hehe men det lär nog bli varm nästa gång, igen!
RECEPTET: https://tastesbetterfromscratch.com...jLax5zCWnl4ywcdV4eFORfMCHl7GQxi_YOEM-Z9DIpjkI