Blodsoppen Blodsoppen skrev:
[bild]
Sherry cask? Lite söt men god
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
Verkligen inte god...

Brun glasflaska med etikett "Bötet Barley Wine Tawny Port" på vit yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
"Alla ska ha en nubbe till sillen" sa min bror igår till morsan.
Men de som kör då ?? sa morsan och tänkte på mig (jag är hellre nykter och kör än åker tunnelbana och buss)
"Lugn, jag har köpt alkoholfri Skåne"

Blir spännande o se vad det smakar :thinking:

God Jul på er.
 
  • Gilla
  • Wow
Blodsoppen och 2 till
  • Laddar…
Ja jag såg att dom hade det på systemet
 
T
Isakare Isakare skrev:
"Alla ska ha en nubbe till sillen" sa min bror igår till morsan.
Men de som kör då ?? sa morsan och tänkte på mig (jag är hellre nykter och kör än åker tunnelbana och buss)
"Lugn, jag har köpt alkoholfri Skåne"

Blir spännande o se vad det smakar :thinking:

God Jul på er.
Vilket julfirande varar inte åtskilliga timmar, värderar man en liten öl eller 2cl snaps högt så är dessa borta på ett par timmar iof. Enklare att gå på absolut inget om man kör och se till att man har chaffis för julmat utan flera goda öl är tamt...
 
T Träkåk skrev:
Vilket julfirande varar inte åtskilliga timmar, värderar man en liten öl eller 2cl snaps högt så är dessa borta på ett par timmar iof. Enklare att gå på absolut inget om man kör och se till att man har chaffis för julmat utan flera goda öl är tamt...
Jag drack 2 halva små muggar med glögg till Kalle Anka, Grönstedts som var riktigt god och Åre i pappersförpackning som jag kunde vara utan.
Alkoholfria snapsen luktade Skåne och smakade vatten, tog 4 nubbar bara för att.
 
Blodsoppen
Konjak efter maten Flaska Rémy Martin VSOP på träbord. Julgran med ljus i bakgrunden. Oskarp, inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Blodsoppen
En hand håller ett snifters glas med brun vätska, sannolikt sprit, i mörkt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Två glas på träbord, ett med vatten, ett med brun dryck, mysig inomhusmiljö, juldekorationer synliga i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Macallan, och vatten, båda i medicinskt syfte..
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Åsa Lund
En hand håller en flaska Wisby Julöl med julmotiv, framför en bakgrund av mattor och soffa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Blodsoppen och 1 till
  • Laddar…
Ett glas med brun vätska, bredvid en behållare med texten "ENDAST TILL DRICKA".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mkt nöjd med årets dricke
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Två bilder, eggnog i glas, kanel ovanpå, kärlekshjärtan, julig känsla, EGGNOG text, datumstämpel JUL 2022.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har provat den både varm och kall över julhelgen :love:

Funkar med bägge!

Tidigare har vi bara druckit den varm/ljummen.. men i amerikanska filmer verkar den oftast serveras kall.. så jag ville testa! (till makens stora förtret..) :cool:
 
Åsa Lund
Jänkare är väl knappast kända för att ha god smak :rofl:
Vilken variant var godast @Snigla?
 
  • Haha
  • Gilla
atomlab och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Jänkare är väl knappast kända för att ha god smak :rofl:
Vilken variant var godast @Snigla?
Kanske inte hehe, men här tittar man på en julfilm varje dag från slutet av nov till jul haha.. så det är många Eggnog man ser swisha förbi :cool:

Maken tyckte (som han redan verkade ha bestämt sig för innan..) varm var bäst. Efter han väl smakat, konstaterade han att han tyckte kall blev för söt!

svärmor drack o va glad.. tror hon gillade bägge.. men då sonen hennes gillade varm, röstade hon på den ;)

Jag gillade bägge, men höll faktiskt med om att den uppfattades lite sötare som kall.. och lite tunnare än jag föreställt mig! Trodde den skulle bli lite milkshakig som kall.. men den var fortfarande ganska tunn! Kändes som den (alkoholen..) var mer blandad som kall..(vet inte om det var nått annat skäl.. men jag tyckte alkoholen la sig lite kring botten på den varma)

Oavsett - funkar i alla former till mig hehe :love: men det lär nog bli varm nästa gång, igen!

RECEPTET: https://tastesbetterfromscratch.com...jLax5zCWnl4ywcdV4eFORfMCHl7GQxi_YOEM-Z9DIpjkI
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Drunk Jack Frosties på Smögen i kylan
Kul att se västkusten på vintern

Blå drycker med is i klarglas på träbricka, sockerrand, bakgrund med mönstrad tröja och fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.