salchicha pasta

Tallrik med pasta och korv toppad med riven ost och färsk persilja.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gott, men saknar den där lite stickiga skarpa smaken av vitlök... vet inte riktigt hur man får till den?
Kanske beror på vitlökssort? Eller har ni några tips?
 
  • Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
salchicha pasta

[bild]

Gott, men saknar den där lite stickiga skarpa smaken av vitlök... vet inte riktigt hur man får till den?
Kanske beror på vitlökssort? Eller har ni några tips?
Vi gjorde ett Morbergrecept en gång som vi tyckte blev gott: https://www.koket.se/pasta-salsiccia-classico

Kanske kan vara något att inspireras av.. om inte annat :)

Sedan (oavsett recept) så kan man ju sakna något man vill ha.. som du och vitlöken.. mer vitlök kanske? lite mer "stekt" ? (eller mindre...) .. svårt ibland och sätta fingret på vad som saknas..

Ser gott ut även om nu sista "touchen" saknades! 👍😊
 
  • Haha
nino
  • Laddar…
Dagens middag blev:
Lammfärsspett (fast avdragna..) med lite fetaost och soltorkade tomater i.. kokt färskpotatis.. chili & tomatröra, tsatsiki och sallad (hade nån minitortilla på sidan av för att skopa upp lite röra med!)

Lammfärsspett utan spett, kokt potatis, sallad, tsatsiki, chili & tomatröra, minitortilla på en tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tallrik med lammfärsspett, färskpotatis, sallad, tsatsiki, tomatröra och minitortilla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Vi gjorde ett Morbergrecept en gång som vi tyckte blev gott: [länk]

Kanske kan vara något att inspireras av.. om inte annat :)

Sedan (oavsett recept) så kan man ju sakna något man vill ha.. som du och vitlöken.. mer vitlök kanske? lite mer "stekt" ? (eller mindre...) .. svårt ibland och sätta fingret på vad som saknas..

Ser gott ut även om nu sista "touchen" saknades! 👍😊
Jo är inte så konstnärlig av mig 😄
Nja är inte riktigt mer vitlök som saknas utan mer stinget av den, svårt förklara 😬🙂
 
nino nino skrev:
Jo är inte så konstnärlig av mig 😄
Nja är inte riktigt mer vitlök som saknas utan mer stinget av den, svårt förklara 😬🙂
Jag hoppas du förstod att jag menade "touchen" i form av vitlöken.. inte utseende på maten på något vis :) (blev lite orolig nu när du sa att du inte var så konstnärlig av dig..)

För jag ser minsann de gröna dekorationerna - så jag ser konsten! 👍
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Överdimensionerade bröd till burgarna idag. Dubbelburgare o dubbelost med jalapeños o picklad rödlök gömmer sig inuti. Pommes från Aviko är rätt svårslagna till.
 
  • Dubbelburgare med bröd, ost, jalapeños och picklad rödlök serverad med pommes på en vit tallrik, bakgrund med ölglas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Jag hoppas du förstod att jag menade "touchen" i form av vitlöken.. inte utseende på maten på något vis :) (blev lite orolig nu när du sa att du inte var så konstnärlig av dig..)

För jag ser minsann de gröna dekorationerna - så jag ser konsten! 👍
Jaha va det det du menade 🙂
Kan inte uppläggning för 5öre, trots åtskilliga timmar med matlagningsprogram

Ja lite persilja funkar till det mesta 😄
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
D dilemma skrev:
Vi brukar utgå från Markus recept; [länk]
I stort sett lika som den jag gjorde men jag hade i grädde, men den hade man nog lika gärna hoppat över.
 
nino nino skrev:
I stort sett lika som den jag gjorde men jag hade i grädde, men den hade man nog lika gärna hoppat över.
Ja, grädden behövs inte - tänker att den nog rundar av på ”fel” sätt just i den här rätten 😊
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
nino nino skrev:
Jaha va det det du menade 🙂
Kan inte uppläggning för 5öre, trots åtskilliga timmar med matlagningsprogram

Ja lite persilja funkar till det mesta 😄
Ett tips till (hoppas det blev rätt nu.. har letat en stund.. men jag tror det!)
Detta receptet provade vi sist 😊👍 (iaf väldigt liknande om inte annat)

Länk: https://www.mathem.se/se/recipes/20...fars-med-pappardelle-och-parmesan/?portions=4
 
Snigla Snigla skrev:
Ett tips till (hoppas det blev rätt nu.. har letat en stund.. men jag tror det!)
Detta receptet provade vi sist 😊👍 (iaf väldigt liknande om inte annat)

Länk: [länk]
Balsamvinäger letade jag efter när jag lagade men det var på vift (eller så är jag man och kan inte leta)
 
  • Haha
Snigla
  • Laddar…
nino nino skrev:
salchicha pasta

[bild]

Gott, men saknar den där lite stickiga skarpa smaken av vitlök... vet inte riktigt hur man får till den?
Kanske beror på vitlökssort? Eller har ni några tips?
Brukar fräsa vitlök lök å fänkål i vitvin , sen i med tomater , sen färs , kör solovitlök
 
Gårdagens. Studenten fick bestämma vad som skulle serveras så då blev det revbensspjäll, flankstek och spett med kammussla, tigerräka, lax och torsk.
Till det en färskpotatissallad, tabboulleh, en blandning av olika oliver, kronärtskocka, soltorkade tomater och tapenade.
Två såser, en typ av dijonaise och en örtcreme.

Till efterrätt saltkaramell och choklad cheesecake.

Allt toppades med två sönderblåsta och kraschade partytält då det kom ett riktigt oväder, alla gäster klarade sig oskadda, dock lite blöta men med humöret på topp 🌪️😄

Buffébord med olika maträtter ute, inklusive revbensspjäll, flankstek, skaldjursspett, färskpotatissallad, tabboulleh, oliver, och såser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Cheesecake dekorerad med jordgubbar och chokladdoppade frukter med "Grattis till Studenten"-topper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
husdrommaren och 8 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Gott, men saknar den där lite stickiga skarpa smaken av vitlök... vet inte riktigt hur man får till den?
Kanske beror på vitlökssort? Eller har ni några tips?
Själva råvaran(vitlöken) skiljer såklart, men testa att ha i en finriven rå vitlök till sist om du inte provat det.
Man kan blanda den med lite olivolja för att lättare blanda ut den (eller ha som tillbehör så alla kan ta lagom själva och då passar det även bra att hacka i någon ört).
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.