AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi har alltid avokado hemma. Som får mogna. Visst ibland får man slänga.
Grönsaker i svenska butiker har blivit riktigt dåliga de senaste 3-4 åren. Ofta är de köldskadade och ruttnar i stället för mogna, ibland mognar de aldrig och är hårda och smaklösa även 2 månader efter köp. Gäller avokado, mango, annanas, kokbananer, kivi, kassava mfl.
 
A
mexitegel mexitegel skrev:
Precis som du har åsikter i trådar får andra ha det också. Om någon tycker att en tråd ”spårar ur” så måste man självklart ha sin fulla rätt att uttrycka det. Allt annat vore odemokratiskt, och det är som bekant inte riktigt inne just nu… ;)
Nja visst men det är mer "ägande frågan" det handlar om..
Har TS rätt att skriva vad TS vill i sin tråd eller har TS inte det?
får innehållet spåra ur mer än det TS anser är acceptabelt?

Ska TS acceptera vad som helst i språkbruk eller ton utöver det som paragraferna i stadgarna för forumet säger?

Jag skulle gärna vilja ha lite mer koll på vad som gäller mer ingående...
För när vissa skriver att det är inte din tråd så blir jag fundersam... Utan mig hade inte den tråden blivit skapad, så det är för mig helt felaktigt påstående..
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
200 så får du två fullstora glas. Lilla paketet på 100 kronor så får du två mindre glas.
Häller somaliern upp vid bordet?

Bild på restaurangmeny där ordet "somalier" är markerat för att framhäva stavfel.
 
  • Gilla
  • Haha
Kurtivan och 3 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Häller somaliern upp vid bordet?

[bild]
Japp.
 
arneri68 arneri68 skrev:
Grönsaker i svenska butiker har blivit riktigt dåliga de senaste 3-4 åren. Ofta är de köldskadade och ruttnar i stället för mogna, ibland mognar de aldrig och är hårda och smaklösa även 2 månader efter köp. Gäller avokado, mango, annanas, kokbananer, kivi, kassava mfl.
Cajsa Warg har faktist bra
 
A
P pmd skrev:
Reglerna finns här:
[länk]
Samma regler jag läste 15 min innan jag skrev inlägget..

förklara för mig..
eftersom jag inte finner svar på mina frågor där..

Eller så är jag lika dum i huvudet som ni påstår... Men jag betvivlar..
 
P
arneri68 arneri68 skrev:
Grönsaker i svenska butiker har blivit riktigt dåliga de senaste 3-4 åren. Ofta är de köldskadade och ruttnar i stället för mogna, ibland mognar de aldrig och är hårda och smaklösa även 2 månader efter köp. Gäller avokado, mango, annanas, kokbananer, kivi, kassava mfl.
Det är för att du ska få incitament att köpa närodlat. ;)

I Sverige är inte försäljning av livsmedel som behandlats med joniserande strålning tillåten. Om den vore det så skulle långväga importerade grönsaker kunna få längre hållbarhet.
 
P
Maskintok skrev:
Samma regler jag läste 15 min innan jag skrev inlägget..

förklara för mig..
eftersom jag inte finner svar på mina frågor där..

Eller så är jag lika dum i huvudet som ni påstår... Men jag betvivlar..
Jag läste igenom reglerna när jag blev medlem här, men jag kommer förstås inte ihåg dem i detalj.
Jag skulle nog sammanfatta forumregler i allmänhet till två punkter:
1. Var snäll mot övriga deltagare.
2. Avvik inte alltför mycket från ämnet.
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Jag läste igenom reglerna när jag blev medlem här, men jag kommer förstås inte ihåg dem i detalj.
Jag skulle nog sammanfatta forumregler i allmänhet till två punkter:
1. Var snäll mot övriga deltagare.
2. Avvik inte alltför mycket från ämnet.
besvarar inte mina frågor.
Men tack ändå....
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
Spenatbiffar med ris. I riset solrosfrön, lök och äppelbitar.
Sallad så klart och någon sorts mangocurrygrej.

Tallerken med spenatbiff, ris med solrosfrön och äppelbitar, blandad sallad och klick av mangocurrysås.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Maria T
T TowaTei skrev:
En annan sådan grej som jag har reagerat på är hur olika olika människor uppfattar rödlök. För mig är den mildare och lättare att äta än gul lök, men vissa i min bekantskapskrets vägrar äta den röda löken samtidigt som de inte har något emot gul lök. Jag tycker mig även se att rödlökhatarna även har väldigt svårt för koriander, så jag undrar om det finns ett samband.

Sååå… vad tycker ni om rödlök?
Intressant med teorier men stämmer inte inte med mig, jag gillar smaken av lök rå, stekt, grillad - och uppfattar rödlöken mildare i smaken än den gula (f ö kan jag bli tårögd av att hacka gul lök men aldrig av att hacka dito röd) men det här med koriander... köpte nåt som lät supersmaskigt från en latinamerikanskinspirerad "food truck" och missade att det var koriander i, massor.... fick pilla bort det som var synligt och sen dränka med massa andra kryddor för att kunna äta upp. Ingen har rätt eller fel vad gäller mat och ingen behöver övertyga den andre, finns så mycket att välja bland.

Kan ändå inte låta bli att spinna vidare om varför en del ääääälskar koriander medan andra avskyr det. Jag tycker koriander smakar blommigt och "som tvål luktar" och ogillar att blanda frukt i mat - min "haträtt" när jag växte upp var fläsk med katrinplommon, och fattar ff inte hur man kan ha äpplesås till fläsk, korinter till fisk, eller för den delen ananas på pizza eller jordgubbar i kycklingsallad.
 
  • Gilla
PsychoCheF och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
I Sverige är inte försäljning av livsmedel som behandlats med joniserande strålning tillåten. Om den vore det så skulle långväga importerade grönsaker kunna få längre hållbarhet.
Tror att det mer beror på inkompetent hantering av grönsaker. Om de skulle låta bli att frysa grönsakerna skulle de hålla sig utmärkt.
 
Blodsoppen
Inget för kaloriräknare. Stekt lax med Sandefjordssås. En del grädde, en del creamefraiche och en del smör samt örter och salt.
Stekt lax med Sandefjordssås, potatis, gröna ärtor och ånga som stiger upp från tallriken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nino och 4 till
  • Laddar…
A
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hehe, eftersom många i göteborg gillar Håkan skulle det inte förvåna mig om de även klassade Vapiano högt, smaken är som….
Tysk? Kedja? Ojdå! Jag blev blåst. Något kötthuvud sa att det var jättefin mat.Kunder själv gjort bättre hemma.

Går bara till vissa enstaka restauranger som jag själv vet är bra som Fiskekrogen och Taras tex.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.