Åsa Lund
P pmd skrev:
Nä, den kan jag inte riktigt se, men på sista bilden ser jag en Pepsinot Noir. Mustigt och fint rött(?).
Står precis intill vinglaset, rakt framför tallriken
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Alfredo Alfredo skrev:
Antar att det smakade bättre än det såg ut för det där ser inte aptitligt ut. Inte alls... :sick:
Risotto ser väl aldrig speciellt bra eller aptitligt ut?
Brukar ju dock smaka bra mycket bättre än det ser ut.
Handen på hjärtat, det är väl rätt många maträtter som kvalar in i "att inte se så bra/aptitligt ut men vara gott".
 
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Handen på hjärtat, det är väl rätt många maträtter som kvalar in i "att inte se så bra/aptitligt ut men vara gott".
Visst finns det sådana men nog tycker jag utseendet påverkar det intryck man får och tittar man på alla nutida kockprogram med deras fokus på "presentation", "upplägg" och "plating" verkar jag inte vara ensam om det. Och visst är vissa rätter svårare att presentera med aptitligt utseende men Anders risottokväljning var nog bland det mest otilltalande jag sett på länge... Jag menar, vem lockas av detta?

En tallrik med risotto med en mörk, ojämnt fördelad topping som ger ett otilltalande intryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
A
Alfredo Alfredo skrev:
Visst finns det sådana men nog tycker jag utseendet påverkar det intryck man får och tittar man på alla nutida kockprogram med deras fokus på "presentation", "upplägg" och "plating" verkar jag inte vara ensam om det. Och visst är vissa rätter svårare att presentera med aptitligt utseende men Anders risottokväljning var nog bland det mest otilltalande jag sett på länge... Jag menar, vem lockas av detta?

[bild]
Den som serverade hade kunnat skapat ett fint mönster av den där kompotten..
hjärta kanske?
eller en gran:thinking:..
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
vem lockas av detta?
Konnässörer
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Här kommer bildbeviset på dagens intag
Stekt fisk med potatismos och gröna ärtor på en vit tallrik, strösslade med dill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och ja, vi äter lunch redan kl 10
 
  • Gilla
  • Älska
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Konnässörer
Hahahahaha :crysmile::crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
P Pappa1986 skrev:
Här kommer bildbeviset på dagens intag
[bild]
Och ja, vi äter lunch redan kl 10
Skulle jag ha gjort också om jag fick detta. (y)
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Konnässörer
Men hade det skadat om det inte bara smakat gott utan även sett gott ut? @Maskintok 's hjärteförslag eller varför inte en guinnessinspirerad Shamrock hade lyft den där "anrättningen" till nya höjder. Be om det nästa gång kanske du får en riktig matupplevelse! ;)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Alfredo Alfredo skrev:
Men hade det skadat om det inte bara smakat gott utan även sett gott ut? @Maskintok 's hjärteförslag eller varför inte en guinnessinspirerad Shamrock hade lyft den där "anrättningen" till nya höjder. Be om det nästa gång kanske du får en riktig matupplevelse! ;)
alltså spegeln var fin bakgrund att jobba med.

Men sedan den där deformerade påfågeln eller albatrossen man klickat dit såg ju för jävlig ut..

En fin skapelse hade fixat upplevelsen rejält..
avslutat med något färgglatt på sidan..

typ.. picklad rödlök eller inlagd morot med persilja.... :ok:
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Visst finns det sådana men nog tycker jag utseendet påverkar det intryck man får och tittar man på alla nutida kockprogram med deras fokus på "presentation", "upplägg" och "plating" verkar jag inte vara ensam om det. Och visst är vissa rätter svårare att presentera med aptitligt utseende men Anders risottokväljning var nog bland det mest otilltalande jag sett på länge... Jag menar, vem lockas av detta?

[bild]
Gapa och blunda:dizzy:
 
  • Haha
1
  • Laddar…
Blev risotto idag med

Tallrik med risotto toppad med skivor av stekt kött, rucola och hyvlad ost, vin och vattenglas i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Blev risotto idag med
Glad att se att du följer mina råd för det där såg betydligt trevligare ut. (y);)
 
  • Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Glad att se att du följer mina råd för det där såg betydligt trevligare ut. (y);)
Fast den föregående var godare ;)
Går heller inte jämföra då det ena är antipasti och den andra huvudrätt
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
A
och den där picklade rödlöken fanns ju ;)
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.