Peter2400 Peter2400 skrev:
Nej absolut inte bästa pris, med 5000 kWh
kostar det 30,64 öre/kWh hos Telinet.
Detta var ju Teleinet. Varför får inte jag samma pris då?
Är det för att jag går via Compricer?
 
Ja, det blir inte sällan olika pris beroende på vilken väg man söker.
 
D Daniel 109 skrev:
Ja, det blir inte sällan olika pris beroende på vilken väg man söker.
Vilken väg skall jag gå då för att få lägsta pris?

(Iofs ingen stor sak med vår låga förbrukning)
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Vilken väg skall jag gå då för att få lägsta pris?

(Iofs ingen stor sak med vår låga förbrukning)
Det är väl ändå för mycket pengar för att slänga bort?
Vilken förbrukning har du då?
Får 30,63 öre både på elskling och compriser när jag provar med 5000 kWh.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Vilken väg skall jag gå då för att få lägsta pris?

(Iofs ingen stor sak med vår låga förbrukning)
Jag vet inte. Men jag konstaterade att jag fick lägre pris via elskling än via leverantörens hemsida. Och då ska ju även elskling ha sin del av kakan.
 
Jag förhandlar om avtalet en gång per år. Lägger in en kalenderbokning kl 12.00 varje dag en dryg månad innan föregående avtal går ut och går in på elskling och tar det bästanjag får ta (vissa bolag är jag dock bannad från då jag varit deras kund tidigare). Detta brukar spara mig några hundralappar och är extremt lätt att komma ihåg. Om man får en påminnelse varje dag på lunchen så går det fort att lösa det....

Gör samma sak med Internet och gjorde samma sak med TV också när jag hade avtal där (men då ringde jag in till Boxer vart annat år och bad om att säga upp avtalet, blev då kopplad till uppsägningsavdelningen som har bättre erbjudanden än vad deras säljare har).

Bara ett tips km hur man kommer ihåg sina avtal, irriterande kzlenderbokningar som kommer tillbaka varje dag till dess de är åtgärdade....
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Blev Skellefteåkraft här (via elskling.se). Priset ökade lite medan jag väntade och jämförde, men betydligt billigare än vattenfalls erbjudande iaf (vår nuvarande lev).

Nu får vi se hur svängig prisbana man får kommande år .. om det blev bra el dåligt! :cool:
 
nikasp
Jag bytte just termostat i svärmors badrum och tänkte fylla i kostnad per kWh så man vet vad golvvärmen drar per två dagar, en månad och ett år. Ingen aning om hennes elavtal. Är typ 1,40 kr/kWh inkl allt hyfsat rimligt idag (eller år skogen)? Hellre lite för högt än för lågt.
 
1.50 skulle jag skriva, kanske 1.55
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp
Tack!
 
nikasp
Snigla Snigla skrev:
Blev Skellefteåkraft här (via elskling.se). Priset ökade lite medan jag väntade och jämförde, men betydligt billigare än vattenfalls erbjudande iaf (vår nuvarande lev).

Nu får vi se hur svängig prisbana man får kommande år .. om det blev bra el dåligt! :cool:
Lät du elskling hantera det mesta? Jag läste lite sura kommentarer från kunder som åkt på straffavgift men oklart hur det gått till.
 
Jag har vattenfall som både elöverföringsleverantör och elleverantör och jag kan fasen inte utläsa vad jag betalar för elen. Alltså inte elöverföringen. Skatten för elen verkar ku numera dras på elöverföringen o.s.v. Någon här med Vattenfall som kan förstå sin faktura och hur man faktiskt ser vad man betalar för själva elen inklusive alla extra avgifter? Upplys mig gärna i så fall.
 
Vad är det du inte begriper. Jag har vattenfall, men en annan elleverantör. Men det är väl tydligt uppdelat på olika rader.
 
D Daniel 109 skrev:
Vad är det du inte begriper. Jag har vattenfall, men en annan elleverantör. Men det är väl tydligt uppdelat på olika rader.
Ja men skatten/momsen är ju inte med i elavgiften utan den är ju inblandad i elöverföringssvgiften nånstans nuförtiden. Jag tycker bara det är väldigt otydligt när man ska jämföra med typ elskling.se.
 
Ointressanta siffror, iaf de flesta.
Vad som intresserar mig är "the bottom line"
Totalsumman att betala, inkl elöverföring, fasta avgifter, skatter, fakturavgifter, hittepåavgifter, miljöavgifter, väderavgifter etc etc dividerat med antalet förbrukade Kwh
För mig var det i dec 2019:
Antal Kwh: 1095
Antal kronor att betala: 1457
Pris per Kwh: 1.33.
leverantör Jönjöping Energi.
(Har fö på försök bytt elleverantör..)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.