387 161 läst · 1 220 svar
387k läst
1,2k svar
Vad betalar ni för Verisure / månad?
Hej! Har haft en rätt stor installation i snart 5 år, och anmäler friköp omgående. De erbjöd en sänkning med månadskostnad från 800:- till 600:-. Fortfarande på tok för dyrt då vi snart äger prylarna.Sthlm1891 skrev:Vårt avtal upphörde från 1 juli i år. Allt har precis fortsatt som vanligt, enda skillnaden är att vi inte behövt betala något sedan juli
Verisure var väldigt tydliga med att så fort avtalet löper ut kommer de kontakta oss för att komma och montera ner klistermärken samt ta med sig gsm-modulen. Får väl se när de tillslut hör av sig...
Fråga: Vad är det som inte fungerar om man avslutar avtalet?
Om det bara är utryckning och deras monitoring, så är det en no-brainer att säga upp helt. Dvs att appen larm och app notifiering fortfarande funkar.
Det ska utan problem gå att få halva den månadskostnaden, dvs ca 300 kr/mån. Har du pratat med deras kundvårdavdelning?Malte Maj skrev:Hej! Har haft en rätt stor installation i snart 5 år, och anmäler friköp omgående. De erbjöd en sänkning med månadskostnad från 800:- till 600:-. Fortfarande på tok för dyrt då vi snart äger prylarna.
Fråga: Vad är det som inte fungerar om man avslutar avtalet?
Om det bara är utryckning och deras monitoring, så är det en no-brainer att säga upp helt. Dvs att appen larm och app notifiering fortfarande funkar.
Det enda som inte ska fungera när avtalet är avslutat är kopplingen till larmcentralen. Nu är vi inne i mars 2023 och de har fortfarande inte varit och hämtat gsm-modulen eller tagit ner klistermärkena. Känns som de till min stora glädje skiter i det.Malte Maj skrev:Hej! Har haft en rätt stor installation i snart 5 år, och anmäler friköp omgående. De erbjöd en sänkning med månadskostnad från 800:- till 600:-. Fortfarande på tok för dyrt då vi snart äger prylarna.
Fråga: Vad är det som inte fungerar om man avslutar avtalet?
Om det bara är utryckning och deras monitoring, så är det en no-brainer att säga upp helt. Dvs att appen larm och app notifiering fortfarande funkar.
Så appen funkar fortfarande? Kan du göra alla inställningar där eller saknar du något från Mina Sidor?Sthlm1891 skrev:
Vid uppsägning, förutsatt att systemet är kundägt, har man rätt att behålla utrustningen och nyttja detta som ett självövervakat system.MalZon skrev:
Man ska ha tillgång till verisure app och mina sidor, för att kunna h tillgång larmet, styra det på fjärr, samt även få notifikationer om ett larm utlöser hemma.
Ända som försvinner är att larmet inte är övervakat av larmcentralen.
Precis. Men det går att koppla till Safeland, via SMS-funktionen. Man konfigurerar i Verisure-appen att ett SMS skall skickas till dem vid eventuellt larm. En vän kör på detta viset och det är min plan också om jag inte får ner månadskostnaden nu i veckan när jag ringer till Verisure.MaxHugo skrev:Vid uppsägning, förutsatt att systemet är kundägt, har man rätt att behålla utrustningen och nyttja detta som ett självövervakat system.
Man ska ha tillgång till verisure app och mina sidor, för att kunna h tillgång larmet, styra det på fjärr, samt även få notifikationer om ett larm utlöser hemma.
Ända som försvinner är att larmet inte är övervakat av larmcentralen.
Vi har ett snart nio år gammalt larm med sju brandvarnare, tiotal magnetsensorer och en handfull kameror. Betalade fram till årsskiftet 369, nu 408.
Oj vad billigt ni har med tanke på att ni har så mycket saker. Vi har hälften och får betala 300.G Gunnar Johansson69 skrev:Precis. Men det går att koppla till Safeland, via SMS-funktionen. Man konfigurerar i Verisure-appen att ett SMS skall skickas till dem vid eventuellt larm. En vän kör på detta viset och det är min plan också om jag inte får ner månadskostnaden nu i veckan när jag ringer till Verisure.
Vi har ett snart nio år gammalt larm med sju brandvarnare, tiotal magnetsensorer och en handfull kameror. Betalade fram till årsskiftet 369, nu 408.
Tänkte också köpa loss nästa år.
Ok. Vårt är den 2016, så är ju 7år gammalt. Jag har 3 kameror, 5 vibrationsdetektorer, 5 rökdetektorer och en minienhet utöver centralen och koddosan.MaxHugo skrev:Vid uppsägning, förutsatt att systemet är kundägt, har man rätt att behålla utrustningen och nyttja detta som ett självövervakat system.
Man ska ha tillgång till verisure app och mina sidor, för att kunna h tillgång larmet, styra det på fjärr, samt även få notifikationer om ett larm utlöser hemma.
Ända som försvinner är att larmet inte är övervakat av larmcentralen.
Betalar 390 i månaden. Jag har även 2st Arlokameror och en Doorbell, men de har jag inte kopplat till larmet utan kör de helt eget.