Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Vårt avtal upphörde från 1 juli i år. Allt har precis fortsatt som vanligt, enda skillnaden är att vi inte behövt betala något sedan juli :p

Verisure var väldigt tydliga med att så fort avtalet löper ut kommer de kontakta oss för att komma och montera ner klistermärken samt ta med sig gsm-modulen. Får väl se när de tillslut hör av sig...
Hej! Har haft en rätt stor installation i snart 5 år, och anmäler friköp omgående. De erbjöd en sänkning med månadskostnad från 800:- till 600:-. Fortfarande på tok för dyrt då vi snart äger prylarna.
Fråga: Vad är det som inte fungerar om man avslutar avtalet?
Om det bara är utryckning och deras monitoring, så är det en no-brainer att säga upp helt. Dvs att appen larm och app notifiering fortfarande funkar.
 
  • Gilla
Kashew
  • Laddar…
Malte Maj Malte Maj skrev:
Hej! Har haft en rätt stor installation i snart 5 år, och anmäler friköp omgående. De erbjöd en sänkning med månadskostnad från 800:- till 600:-. Fortfarande på tok för dyrt då vi snart äger prylarna.
Fråga: Vad är det som inte fungerar om man avslutar avtalet?
Om det bara är utryckning och deras monitoring, så är det en no-brainer att säga upp helt. Dvs att appen larm och app notifiering fortfarande funkar.
Det ska utan problem gå att få halva den månadskostnaden, dvs ca 300 kr/mån. Har du pratat med deras kundvårdavdelning?
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
Malte Maj Malte Maj skrev:
Hej! Har haft en rätt stor installation i snart 5 år, och anmäler friköp omgående. De erbjöd en sänkning med månadskostnad från 800:- till 600:-. Fortfarande på tok för dyrt då vi snart äger prylarna.
Fråga: Vad är det som inte fungerar om man avslutar avtalet?
Om det bara är utryckning och deras monitoring, så är det en no-brainer att säga upp helt. Dvs att appen larm och app notifiering fortfarande funkar.
Det enda som inte ska fungera när avtalet är avslutat är kopplingen till larmcentralen. Nu är vi inne i mars 2023 och de har fortfarande inte varit och hämtat gsm-modulen eller tagit ner klistermärkena. Känns som de till min stora glädje skiter i det.
 
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Nu är vi inne i mars 2023 och de har fortfarande inte varit och hämtat gsm-modulen eller tagit ner klistermärkena.
Ska man tro vad en del (även larmsäljare) säger så är det ju nästan bara klistermärket som är värt nåt så du har verkligen haft tur ;)
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Det enda som inte ska fungera när avtalet är avslutat är kopplingen till larmcentralen. Nu är vi inne i mars 2023 och de har fortfarande inte varit och hämtat gsm-modulen eller tagit ner klistermärkena. Känns som de till min stora glädje skiter i det.
Så appen funkar fortfarande? Kan du göra alla inställningar där eller saknar du något från Mina Sidor?
 
MaxHugo
MalZon MalZon skrev:
Så appen funkar fortfarande? Kan du göra alla inställningar där eller saknar du något från Mina Sidor?
Vid uppsägning, förutsatt att systemet är kundägt, har man rätt att behålla utrustningen och nyttja detta som ett självövervakat system.

Man ska ha tillgång till verisure app och mina sidor, för att kunna h tillgång larmet, styra det på fjärr, samt även få notifikationer om ett larm utlöser hemma.

Ända som försvinner är att larmet inte är övervakat av larmcentralen.
 
  • Gilla
jocke31 och 1 till
  • Laddar…
MaxHugo MaxHugo skrev:
Vid uppsägning, förutsatt att systemet är kundägt, har man rätt att behålla utrustningen och nyttja detta som ett självövervakat system.

Man ska ha tillgång till verisure app och mina sidor, för att kunna h tillgång larmet, styra det på fjärr, samt även få notifikationer om ett larm utlöser hemma.

Ända som försvinner är att larmet inte är övervakat av larmcentralen.
Precis. Men det går att koppla till Safeland, via SMS-funktionen. Man konfigurerar i Verisure-appen att ett SMS skall skickas till dem vid eventuellt larm. En vän kör på detta viset och det är min plan också om jag inte får ner månadskostnaden nu i veckan när jag ringer till Verisure.

Vi har ett snart nio år gammalt larm med sju brandvarnare, tiotal magnetsensorer och en handfull kameror. Betalade fram till årsskiftet 369, nu 408.
 
  • Gilla
Kashew
  • Laddar…
G Gunnar Johansson69 skrev:
Precis. Men det går att koppla till Safeland, via SMS-funktionen. Man konfigurerar i Verisure-appen att ett SMS skall skickas till dem vid eventuellt larm. En vän kör på detta viset och det är min plan också om jag inte får ner månadskostnaden nu i veckan när jag ringer till Verisure.

Vi har ett snart nio år gammalt larm med sju brandvarnare, tiotal magnetsensorer och en handfull kameror. Betalade fram till årsskiftet 369, nu 408.
Oj vad billigt ni har med tanke på att ni har så mycket saker. Vi har hälften och får betala 300.
Tänkte också köpa loss nästa år.
 
FreQa FreQa skrev:
Oj vad billigt ni har med tanke på att ni har så mycket saker. Vi har hälften och får betala 300.
Tänkte också köpa loss nästa år.
Vi är andra ägaren till huset/larmet. Tog över det när det redan var ”avbetalt”.
 
MaxHugo MaxHugo skrev:
Vid uppsägning, förutsatt att systemet är kundägt, har man rätt att behålla utrustningen och nyttja detta som ett självövervakat system.

Man ska ha tillgång till verisure app och mina sidor, för att kunna h tillgång larmet, styra det på fjärr, samt även få notifikationer om ett larm utlöser hemma.

Ända som försvinner är att larmet inte är övervakat av larmcentralen.
Ok. Vårt är den 2016, så är ju 7år gammalt. Jag har 3 kameror, 5 vibrationsdetektorer, 5 rökdetektorer och en minienhet utöver centralen och koddosan.
Betalar 390 i månaden. Jag har även 2st Arlokameror och en Doorbell, men de har jag inte kopplat till larmet utan kör de helt eget.
 
MalZon MalZon skrev:
Så appen funkar fortfarande? Kan du göra alla inställningar där eller saknar du något från Mina Sidor?
Yes, allting fungerar precis som vanligt, och det inklusive appen eller Mina sidor på webben.
 
  • Gilla
  • Älska
Kashew och 1 till
  • Laddar…
Är
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Yes, allting fungerar precis som vanligt, och det inklusive appen eller Mina sidor på webben.
Märkligt, är väl ändå Mina Sidor man betalar för enligt fakturan.
Hur länge sedan var det du sade upp abonnemanget?
 
MalZon MalZon skrev:
Är

Märkligt, är väl ändå Mina Sidor man betalar för enligt fakturan.
Hur länge sedan var det du sade upp abonnemanget?
Vi är inte kund hos Verisure sedan 1 juli 2022.
 
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Vi är inte kund hos Verisure sedan 1 juli 2022.
Aha, så länge sedan alltså.
Ringde du in och sa att du ville friköpa eller säga upp?
 
Jag ringde in och sa att vi ville friköpa samt avsluta avtalet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.