D Dashio skrev:
God damn, jag visste inte ens att de hade VPN som ingick för anonym surf.
1,2 är väl viktiga känner jag redan nu när man jobbar hemifrån.

Vad innebär 3 rent konkret?
Det innebär att när du slangar film från Piratebay så lämnar man inte ut dina uppgifter till vilket filmbolag som helst och hur som helst och om du också använder #4 så sparas ingen information alls eftersom företaget som driver denna proxy inte är klassat som en operatör och behöver därför inte lagra sådan data....
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Det innebär att när du slangar film från Piratebay så lämnar man inte ut dina uppgifter till vilket filmbolag som helst och hur som helst och om du också använder #4 så sparas ingen information alls eftersom företaget som driver denna proxy inte är klassat som en operatör och behöver därför inte lagra sådan data....
Åh fan! Tummen upp för det!
 
Har fått telia öppen fiber till hyresrätten. Bredbandet verkar kosta 300-400/månad som billigast nu. Comhemuttaget jag hade innan så kostade det bara 199. Är 300-400 kr dyrt eller normalt? Känns dyrt :(
 
400 kr är dyrt, 300 kr mer normalt. Detta sagt med reservation då vi ej vet vilka hastigheter det gäller.
 
ådal ådal skrev:
Har fått telia öppen fiber till hyresrätten. Bredbandet verkar kosta 300-400/månad som billigast nu. Comhemuttaget jag hade innan så kostade det bara 199. Är 300-400 kr dyrt eller normalt? Känns dyrt :(
Vad fick ni för prestanda/kapacitet tidigare och vad får ni med Telia?
Nej, 300-400kr är normalt rent generellt.
Är ju nästan vad som man fick betala för för xDSL för 10-20år sedan.
 
E etompau skrev:
400 kr är dyrt, 300 kr mer normalt. Detta sagt med reservation då vi ej vet vilka hastigheter det gäller.
A AndersS skrev:
Vad fick ni för prestanda/kapacitet tidigare och vad får ni med Telia?
Nej, 300-400kr är normalt rent generellt.
Är ju nästan vad som man fick betala för för xDSL för 10-20år sedan.
150/100 förut för 199, nu är det 100/100 som priserna 300-400 gäller. Känns ju mer logiskt att det ska bli billigare eller snabbare efter alla installationskostnader för fiber. Eller kostar det så jäkligt för att det är ett dyrt underhåll på fiberlinorna? :thinking:
 
ådal ådal skrev:
150/100 förut för 199, nu är det 100/100 som priserna 300-400 gäller. Känns ju mer logiskt att det ska bli billigare eller snabbare efter alla installationskostnader för fiber. Eller kostar det så jäkligt för att det är ett dyrt underhåll på fiberlinorna? :thinking:
Nja, snarare lite introduktionspriser vid installation för att senare öka.
Det är inte bara fiberdelen, utan din Internetdel som också ingår och att du sedan kan kommunicera globalt.
Att bara få fiber utan Internet, om det går, blir billigare;)
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Om vi ska försöka vara objektiva och se vad internetanslutning används till idag så är det billigt med 300-400kr i månaden utifrån allt som vi nyttjar det till.
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
nikasp
Jag har skrivit in mig på Påmind, och glömt bort. Bredband2 ringde faktiskt upp mig och sänkte priset ett år med 20%. Betalar nu 199 kr/mån för 100/100 i Sollentuna och 249 kr/mån för 100/10 på landsbygden mot Katrineholm.

Det tycker jag är helt OK. Tyckte att 299 för 100/10 innan var snäppet dyrt.
 
nikasp
A AndersS skrev:
Om vi ska försöka vara objektiva och se vad internetanslutning används till idag så är det billigt med 300-400kr i månaden utifrån allt som vi nyttjar det till.
Men om man är objektiv och ser hur otroligt många kunder det finns nu och infrastruktur på plats så tycker i alla fall jag att det är märkligt att priserna går markant uppåt och inte åt andra hållet. Puh, lång mening.
 
Allt relativt, jag ser till vad jag använder Internet till och vad man kunde göra 2000 respektive 2010, jämfört med idag.
Vad är det värt, när skulle du avbeställa om priset börjar öka?
 
A AndersS skrev:
Om vi ska försöka vara objektiva och se vad internetanslutning används till idag så är det billigt med 300-400kr i månaden utifrån allt som vi nyttjar det till.
Håller inte med. För mig är billigt/dyrt något som är relaterat till "normalpriset på marknaden".

Hur mycket jag använder det eller vilken nytta/glädje det ger har inte med saken att göra som jag ser det. Hur mycket jag än gillar att se en bondfilm är 250 kronor dyrt om alla andra biografer bara tar 125. ;)

Och som svar på frågan tycker jag "300-400/månad" för enbart bredbandsuppkoppling av normalhastighet i en hyresrätt är dyrt. Ett gruppanslutningsavtal i ett lite större flerfamiljshus borde ligga på runt hälften av detta. I en enskild villa är det dock någorlunda normalt.
 
Håller med om att 400kr för 100/100 är rätt dyrt men telia är inte kända för att ta ut lägre priser än alla andra och kommer nog alltid vara så.
 
88 kr/månaden för 100/100
 
W whak skrev:
88 kr/månaden för 100/100
Vart?
 
  • Gilla
ådal
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.