Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Jo, med "bror duktig" menade jag inte att de ser upp till oss eller att de vill efterlikna oss. De tycker snarare synd om oss, dels för att vi har politiker som inte vågar ta obekväma debatter och dels för att vi har media och "kulturelit" som gärna skapar drev mot de som har en åsikt som inte passar in i deras norm.

(Observera att ovanstående helt bygger på mina egna uppfattningar, erfarenheter från tidigare Danska kollegor och att jag inte kan presentera vetenskapliga källor som stödjer detta. Jag vill heller inte, rent generellt, utpeka Danskar som en folkgrupp som föraktar Svenskar eller Svensk media. Inlägget kan dessutom innehålla spår av både raljernade och ironi från min sida.)
 
  • Gilla
injonil
  • Laddar…
Haha, ett sådant avslut skulle man behöva ha på varenda inlägg man gör! :)
 
tompas11 skrev:
Men det kan väl inte vara fel att ha en avdelning, som denna med lite övrigt off topic, där lite av varje kan dryftas och diskuteras. Gärna med lite tuffare och råare språk eftersom det ger en smula extra krydda i tillvaron.:cool:
Jo, det är absolut fel. Den där skiten skvimpar nämligen över kanten och in i resten av forumet. Och när det gör det så blir det glesare och glesare mellan besöken från de som verkligen bidrar på riktigt i ämnet.

Kvar blir bara skitsnackarna (inklusive mig själv) som står och skådar varandra i naveln.
 
  • Gilla
kjf
  • Laddar…
Jag har roat mig en stund med att googla en del vanliga ord och uttryck mellan 1940-1970....många ord/uttryck är idag otänkbara att använda här...även om många av dom används dagligen....undrar vilka ord som vi använder idag som kommer vara lika bannlysta om 40-60 år.....
 
  • Gilla
Locke
  • Laddar…
Enk Projektet skrev:
Jag har roat mig en stund med att googla en del vanliga ord och uttryck mellan 1940-1970....många ord/uttryck är idag otänkbara att använda här...även om många av dom används dagligen....undrar vilka ord som vi använder idag som kommer vara lika bannlysta om 40-60 år.....
"PK" kanske.
 
Carl_Elvis skrev:
När DIN frihet blir någon annans begränsning har något gått fel.
Och när din begränsning blir någon annans slaveri har det gått lika fel.

Inläggen i det här forumet är ju inte på nivån "Den evige Juden" direkt. Att uttrycka direkt hat mot någon har väl knappast förekommit. Däremot uttryck som vissa väljer att tolka kränkande. Men när man inte ens kan skriva att Fransmän gör kassa kontaktstycken har det väl gått för långt? Vem har sagt att man inte behöver tåla kränkningar? Skall jag börja gråta för att någon skriver att Volvo gör kassa bilar bara för att jag varit med och utvecklat dom? Finns ju fullt med sådana kränkande kommentarer i biltrådarna.

Naturligtvis skall vi inte tolerera grovt språk eller personangrepp men försök förstår vad som är ett angrepp och vad som är allmän kritik.

Överdriven känslighet är ett klassiskt manipulativt knep för att få andra på knä. Används mycket inom religiösa sekter. Och av politiska extremister.

Och enligt Wikipedia (både England och Sverige) var det inte Voltaire som skrev uttalandet som refererades om att dö för din rätt att uttrycka din åsikt. Kolla era källor, tack. Sådär, nu kränkte jag två personer.
 
  • Gilla
Locke och 1 till
  • Laddar…
gotofail.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


..och så finns det dom riktigt kraftiga kränkningarna.

Statliga organisationer som hackar medborgarnas mobiltelefoner.

För att nu sätta saker och ting i perspektiv.
 
  • Gilla
Locke
  • Laddar…
Anders_Nilsson skrev:
Men när man inte ens kan skriva att Fransmän gör kassa kontaktstycken har det väl gått för långt?
Ja, men det var ju inte riktigt det den tråden handlade om, eller inläggen i KOW-tråden...........
 
Jag tycker det är roligt att Marlene skriver 'balla ur' när hon menar 'spårar ur' fast hon tänker 'kuka ur' i #9.
 
Anders_Nilsson skrev:
Och när din begränsning blir någon annans slaveri har det gått lika fel.

Inläggen i det här forumet är ju inte på nivån "Den evige Juden" direkt. Att uttrycka direkt hat mot någon har väl knappast förekommit. Däremot uttryck som vissa väljer att tolka kränkande. Men när man inte ens kan skriva att Fransmän gör kassa kontaktstycken har det väl gått för långt? Vem har sagt att man inte behöver tåla kränkningar? Skall jag börja gråta för att någon skriver att Volvo gör kassa bilar bara för att jag varit med och utvecklat dom? Finns ju fullt med sådana kränkande kommentarer i biltrådarna.

Naturligtvis skall vi inte tolerera grovt språk eller personangrepp men försök förstår vad som är ett angrepp och vad som är allmän kritik.

Överdriven känslighet är ett klassiskt manipulativt knep för att få andra på knä. Används mycket inom religiösa sekter. Och av politiska extremister.

Och enligt Wikipedia (både England och Sverige) var det inte Voltaire som skrev uttalandet som refererades om att dö för din rätt att uttrycka din åsikt. Kolla era källor, tack. Sådär, nu kränkte jag två personer.
Ok. Replik, trots att jag sagt att jag lämnat tråden:
Hur tänkte du nu? Om JAG blir begränsad av att någon annan tar sig friheter, på vilket sätt förslavar jag då denne?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.