Jag vet att dom ser annorlunda ut men varför väljer man den ena framför den andra? Har det med klassning och det estetiska att göra? Är kulodosan lämplig att göra en övergång från vp/flex till utanpåliggande inomhus?
 
  • Gilla
Neo111
  • Laddar…
Inomhus så räcker det med IP21, och kulodosan är "snyggare".

Det är ytterst lämpligt att använda en dosa vid övergång mellan VP och utanpåliggande.

Protte
 
  • Gilla
Neo111 och 1 till
  • Laddar…
Tackar tackar.
 
Ibland får det duga med ett rörutlopp, t.ex. om utloppet inte blir synligt eller i ett hörn. Dock blir det ju oftast snyggast med en dosa.
 
Ok. Men det är om man tex kör ekk i röret också? Alltså hela vägen. Eklk är ju jobbigt att dra i och ekrk får man ju inte ha i rör. Ekk blir ju inte snyggt. Jäddra gummibandsfladderkabel.
 
Om röret inte är allt för långt och du absolut ska ha EKLK kan du ju alltid skala upp den bit som ska in i röret.
 
Kom på en fråga till. Kan man gå in med ett rör på sidan av kulodosan? Det behöver väl inte vara bakom? Man man sätter kulodosan på väggen upp mot tak och röret kommer från taket. En estetfråga det där, men kulodosan blir snyggast mot väggen där den planerade kulodosplatsen gäller.
 
Som sagt, det är en estetisk fråga :)
 
Ahh. Då vill jag ha blingbling på min dosor.... :D Tackar för all hjälp.
 
Kulodosan är dock inte lika "kul" att kopplai om det är många tåtar, men alltgår :)
 
vill man ha bling-bling så väljer man IFÖ porslinsdosor!
 
Kan man få med äkta toalettkänsla?
 
CHEMAS skrev:
Ok. Men det är om man tex kör ekk i röret också? Alltså hela vägen. Eklk är ju jobbigt att dra i och ekrk får man ju inte ha i rör. Ekk blir ju inte snyggt. Jäddra gummibandsfladderkabel.
Ja, du kan/får dra EKK i rör. De gamle säger att det kan vara ett h-vete att få ur den om några år sedan bara. Och jag tycker nog att man kan få EKK acceptabel. Men man får vara noggrann men att vrida upp den ur rullen rätt och spika tätt, ett hammarskaft (klädda delen) emellan max... :-/
 
eller den lite halv nya "exk" eller "ekx" fick ett litet stillestånd i huvudet..

den är lite stelare än ekk.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.