Status
Tråden går ej att kommentera.
Thomas59
Mikael_L skrev:
Ja thomas, när vi ändå är där och tassar nu ...

Ja, jag har läst din signatur som haft det budskapet rätt länge nu, och undrat lite över varför du inte lägger ut 55 spänn på ett nytt tangentbord? :x :x :x
PM'a din adress, så skickar jag dig ett! :cool:

edit: Du hann in med ett inlägg mellan. :)
OK laptop ...
Men man kan väl alltid sätta externt t-bord på sådana?
Haha, jo det kan man och det ha jag men nu sitt jag i favoitfotöljen och då funka det dåligt.

Idag är jag dssutom exta dålig på att gå tillbaks och ätta då jag suttit i fåtöljen hela dagen och jobbat på denna dato och nu ha jag ejält ont i fingetoppana av allt hamande.

Unda om det ä så att man kan stänga av signatun så att den inte visas. De skulle ju kunna fökaa varfö vissa to sig ha hittat en dyslektike att hacka på ;o)
 
Thomas Lundquist skrev:
Typ här:

Intruder alert!
Har haft hantverkare hemma nu några dagar. Känns som att bli våldtagen. Jag trodde inte jag skulle ha så svårt för att släppa in folk i huset men så är det.
__________________
Följ våra renoveringar av Höckerkulla
Men jag skriver ju inte att hantverkare är våldtäktsmän bara att jag känner mig ngt. Du drar slutsatser och tillskriver det en mening som det inte har. Och värre är att du påstår att det är vad jag säger.

Skickat från min mobil
 
K
mr_bygg skrev:
Vem anlitar medvetet en klåpare som inte vet vad han gör? :O
Tydligen Thomas59, eftersom han inte höll med mig och tyckte jag var lite dum i huvudet som tyckte att man skickar ut en hantverkare som inte sköter sig och anlitar en seriös istället.
 
Thomas Lundquist
cederbusch skrev:
Men jag skriver ju inte att hantverkare är våldtäktsmän bara att jag känner mig ngt. Du drar slutsatser och tillskriver det en mening som det inte har. Och värre är att du påstår att det är vad jag säger.

Skickat från min mobil
Bra cederbusch att du börjar inse att din skrift var vedervärdig och att du borde göra en pudel.
Jättebra cederbusch!
 
Thomas59
kirk69 skrev:
Kul att du försöker skämta bort det.

Jag skulle i stället vilja att du förklarar för mig hur det fungerar mellan hantverkare och kunder? Eftersom jag har fel när jag påstår att man inte behöver anlita en klåpare som inte vet vad han gör.

Du verkar ju expert och jag kan behöva lite fredagsunderhållning.

Be sexåringen förklara om du inte förstod, hon verkar ju smart.
Kliv ne frå stolen så ska jag berätta hur det funkar i vekligheten som du verka ha väldigt lite kontakt med.

Herr/Fru A vill ha ett abete utföt. Dom hänge inte på byggahus och kan väldigt lite om tex vvs. Dom söke på nätet ller hitta en hantvekae på annat sätt. Hantvekaen vkar trovädig och Herr/Fru A, som inte ha säskilt ba koll to att hantvekae ä stolta yksmän som alltid gö tt ba jobb så hantvekaen anlitas.

Alt 1/Hantvekaen ä en skojae som gö ett undemåligt jobb och kanske tom lägg på lite extra på faktuann då han ser att Herr/Fu A sakna koll.

Då Herr/Fu A sakna koll uppdagas helle aldig detta och hantverkaen kan fortsätta med sitt skojeri (Du hitta inga tråda om detta fån Herr/Fru A på Byggahus.se)

Alt 2 Se alt 1 men i detta fall föstå Herr/Fu A att hantverkaen gjot ett dåligt jobb och då:

a/ gö hantvekaen en fuskfix så att det sr bätte ut men egentligen fortfaande ä fel (Du hitta hundatals tråda om detta på Byggahus.se)

b/bli hantvrkan hotfulll ellle agar övesittamässigt så Herr/Fu A våga knappt pata med hantverkaen och nöjr sig med det undemåliga abetet (Vissa av dem skive dock hä på Byggahus och beättar om sina efaenhete. Faktiskt nte så ovanligt)

c/ja det finns ett antal vaiante till mn jag ska inte tötta ut dig.

Vad du inte veka föstå är att hantvekatjänste, fö en villa/bostadsättsäga, ä SÄLLANKÖPSTJÄNSTER och då funka helt enkelt inte din lösning. Hade du röt dig ute i vekligheten hade du självklat kännt till detta. Däav min slutsats att du sakna koll.
 
Skit i huvudämnet anser jag.'
Viktigaste frågan just nu är hur nu gör era isbitar anser jag.

Själv gör jag mina i påse och hämtar dricka i källaren.
is och spreet och inget annat.
Hur gör ni andra?

Två frågor i en kanske ??

Men då har jag liten skärm med :p
 
Thomas59
kirk69 skrev:
Tydligen Thomas59, eftersom han inte höll med mig och tyckte jag var lite dum i huvudet som tyckte att man skickar ut en hantverkare som inte sköter sig och anlitar en seriös istället.
Nej jag sa int att du va dum i huvudet. Jag sa att du verka ha dålig koll på hu det fungear i verkligheten. Det är en avseväd skillnad det.
 
Thomas59
Blindnit skrev:
Skit i huvudämnet anser jag.'
Viktigaste frågan just nu är hur nu gör era isbitar anser jag.

Själv gör jag mina i påse och hämtar dricka i källaren.
is och spreet och inget annat.
Hur gör ni andra?

Två frågor i en kanske ??

Men då har jag liten skärm med :p
Ismaskin!
 
Thomas59
Jag tänkte faktiskt lägga ne skivandet fö ikväll. Jag kan föstå att vissa självutnämnda spåkpolise bli iitade på min stavning så jag gö nåt annat. Fuga som jag satt och väntade på kom pecis hm fån stallet.

Tråden har väl fö övigt nått vägs ände eller i allla falll spåat u ejält. Inte helt oväntat.
 
Thomas Lundquist skrev:
Bra cederbusch att du börjar inse att din skrift var vedervärdig och att du borde göra en pudel.
Jättebra cederbusch!
Suck, varför försöker jag ens...

Skickat från min mobil
 
Thomas59 skrev:
Ismaskin!
Visste väl att alla har det bättre än mig.
Gröna Bosch,fjärrvärme,kassa isbitar,industrijobb.
Tvivlar på att nån har det sämre än mig.
 
Thomas Lundquist
cederbusch skrev:
Suck, varför försöker jag ens...

Skickat från min mobil
Suck, varför skriver jag ens .....


Skickat från min bakstjärt
 
Redigerat:
K
Thomas59 skrev:
Kliv ne frå stolen så ska jag berätta hur det funkar i vekligheten som du verka ha väldigt lite kontakt med.

Herr/Fru A vill ha ett abete utföt. Dom hänge inte på byggahus och kan väldigt lite om tex vvs. Dom söke på nätet ller hitta en hantvekae på annat sätt. Hantvekaen vkar trovädig och Herr/Fru A, som inte ha säskilt ba koll to att hantvekae ä stolta yksmän som alltid gö tt ba jobb så hantvekaen anlitas.

Alt 1/Hantvekaen ä en skojae som gö ett undemåligt jobb och kanske tom lägg på lite extra på faktuann då han ser att Herr/Fu A sakna koll.

Då Herr/Fu A sakna koll uppdagas helle aldig detta och hantverkaen kan fortsätta med sitt skojeri (Du hitta inga tråda om detta fån Herr/Fru A på Byggahus.se)

Alt 2 Se alt 1 men i detta fall föstå Herr/Fu A att hantverkaen gjot ett dåligt jobb och då:

a/ gö hantvekaen en fuskfix så att det sr bätte ut men egentligen fortfaande ä fel (Du hitta hundatals tråda om detta på Byggahus.se)

b/bli hantvrkan hotfulll ellle agar övesittamässigt så Herr/Fu A våga knappt pata med hantverkaen och nöjr sig med det undemåliga abetet (Vissa av dem skive dock hä på Byggahus och beättar om sina efaenhete. Faktiskt nte så ovanligt)

c/ja det finns ett antal vaiante till mn jag ska inte tötta ut dig.

Vad du inte veka föstå är att hantvekatjänste, fö en villa/bostadsättsäga, ä SÄLLANKÖPSTJÄNSTER och då funka helt enkelt inte din lösning. Hade du röt dig ute i vekligheten hade du självklat kännt till detta. Däav min slutsats att du sakna koll.
Måste säga att du är en komiker.

Nu fick man lite att skratta åt igen.

Hantverkare fuskar och hotar, kul.

Har aldrig behövt hota en kund, och tror nog att 99% av hantverkarna inte springer runt och hotar kunder.

Men jag kan förstå att man får en sån snedvriden uppfattning om verkligheten när man sitter i en fåtölj och läser forum.

Kan berätta en liten hemlighet för dig: Det finns en värld utanför skärmen. Kom ut, du kan få frisk luft också.

När du kommit ut i verkligheten kommer du inse hur fel du har.

Eller är det så att BH's forum är ett rättesnöre för en miljon hushåll??

Måste säga att detta forum ofta är som typ Zatzy eller Sweclockers forum, mest tjafs. Fast de är förstås 15 i medelålder.
 
Redigerat:
kirk69 skrev:
Måste säga att detta forum ofta är som typ Zatzy eller Sweclockers forum, mest tjafs. Fast de är förstås 15 i medelålder.
Nu får du väl ge dig. Så fort det ska diskuteras hantverkare som är oseriösa etc blir det av någon anledning fullständigt krig, men det är en försvinnande liten del av alla inlägg här på forumet.
 
dear-god-make-it-stop.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.