Man kör med "Rör i Rör", alltså en slang i en större slang (för säkerhetens skull), hela vägen, utan skarvar, till en gemensam kopplingspunkt, i många fall under handfatet.

Med dagens regler så vill jag minnas att tappvatten inte alls får skarvas, medan det går bra att skarva värmesystemets rör, sen kan man väl försöka undvika det också om det går.

8110_1.jpg
 
  • Gilla
Mac_attack
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Om det är ett nytt badrum så uppfyller det inte Säker vatten om du måste borra i profilen. Då ska rören komma uppifrån.
Så som Johnwinroth ritade.
De va ju det sjukaste jag hört , vad du gör man inredning innanför tätskickt finns de ju inga regler för:thinking: enda det kan beröra är infästningen av det men de förstår ju vem som helst, sen om du borrar 100000 hål I dina profiler eller kommoder spelar ju ingen roll förutom att du förstört dina möbler.
 
S Saipala skrev:
Här har vi svaret som reder ut det hela, bra Danne!
Vill man så kan man använda kontaktklammer till rören eller glabete systemet om man känner att det är jobbigt att skruva och täta.

Kör så så i ditt badrum du!
 
D Danne213 skrev:
Kör så så i ditt badrum du!
Hade jag väl kunnat göra om jag velat det, men nu vill jag inte det utan all rördragning i mitt badrum är dolt och samlat i fördelarskåp.
 
  • Gilla
Mac_attack
  • Laddar…
Mac_attack
S Saipala skrev:
Hade jag väl kunnat göra om jag velat det, men nu vill jag inte det utan all rördragning i mitt badrum är dolt och samlat i fördelarskåp.
Vad är viktigt att tänka på för fördelarskåpet? Hur bör väggen vara uppbyggd? Hur kan/ska ledningarna underifrån utföras?
 
Mac_attack Misacsson skrev:
Vad är viktigt att tänka på för fördelarskåpet? Hur bör väggen vara uppbyggd? Hur kan/ska ledningarna underifrån utföras?
Väggtjockleken ska ju vara tillräcklig, kortlas för skåpet och sedan bestämmer ju bjälklaget lite över hur man gör med rören men de ska ju vara heldragna och klammras så som tillverkaren vill.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.