dadid skrev:
Mycket snyggt och prydligt!
Utan att göra någonstans sak av det är jag lite nyfiken på två utförandedetaljer:
- Kläddes klacken längst ner på ytterväggarna med någon form av isolering innan plattan gjöts eller nöjde ni er med att släppa golvvärmen en god bit från väggen?
- Hur kom det sig att utreglingen av "lådan" som döljer rören på ytterväggen gjordes med trävirke? Det känns så naturligt plåtreglar under mark, ävenledes sannolikt inte blir någon katastrof med träreglar på oorganiska distanser.


Nåväl jäkligt snyggt blev det!

/David

Klacken kläddes inte med någon isolering, golvvärmen lades en bit från denna, exakt hur mkt kommer jag inte ihåg, tror man kan se det på någon av bilderna jag har lagt ut.

Valet av träreglar kan jag inte helt svara på hur de tänkte. Men fick veta av byggarna att de hade gjort en fuktmätning av ytterväggarna och att det i princip inte var tillstymmelse till fukt i dem. Vilket kanske låter lite för bra för att vara sant, men säger dem det så. Varken detta rum eller källaren i övrigt upplever jag själv eller min sambo som alls fuktig . Får hoppas att det inte bringar problem i framtiden.

/ Christian
 
O
Bara en fundering... Varför bytte ni inte den stående avloppstammen när ni ändå höll på? Kanske förresten finns nån smart anledning som inte jag kommer på....

Men väldigt snyggt badrum.... bara nästan avundsjuk :p
 
Jadu, säg det! Jag TROR det var för att röret var i gott skick, samt att det är därifrån allt sedermera går ut ur huset, vilket hade inneburit ett ganska omfattande arbete även på utsidan! (Men jag diskuterade aldrig det riktigt noga med byggfirman..! )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.