t040288- Det kostar en del, det gör det, men tror att i slutänden så kommer det va värt var enda krona. Ger ingen summa nu, kommer möjligtvis när hela kalaset är klart! ;)

Noseone- Under de rören som ska byggas in så har byggarna lovat mig en takhöjd på 190-195 cirka. Vet att det är ganska lite då jag själv är cirka 188 cm lång men att lägga om alla rören ner i plattan hade kostat mig en mindre förmögenhet till och hade vi bara låtit dem vara och målat dem så hade jag nog gått och irriterat mig på dem när allt är klart! I övriga rummet ligger takhöjden på 2.08 cirka!
 
Tror jag med, blir ett kul projekt att följa!
 
  • Gilla
crille88
  • Laddar…
Några dagar sedan sist! Torsdags var det stando i renoveringen då firman väntade på golvvärmen.. Att man kan bli så otålig över att behöva vänta en hel dag på att bygget ska fortskrida så man kan komma ner och kolla vad som har hänt sedan sist.. Men på fredagen kom rörmokaren! Lyckan var tillbaka! Han la då golvvärmen och satte golvvärmeshunten på plats! Golvvärmen är Lk 8mm system (vattenburen). Rörmokaren fick även satt en ny golvbrunn i den blivande tvättstugan ( nuvarande pannrum) samt lagt rör till tvättstället som blir i tvättstugan, så för mig gäller det väl att gjuta igen hålet igen snarast möjligt.. Lägger upp lite bilder på hur det ser ut nu efter att golvvärmen är på plats! :D

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Och då var ny platta gjuten med Lip snabb betong eller vad det kallas, samt att de har flytspacklat!

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ber om ursäkt för den dåliga bildkvaliteten! Hoppas det funkar att se på!

Slänger upp lite länkar till det kakel och klinker som kommer sitta på väggar och golv!

På väggarna: http://www.bricmate.se/Product.aspx?ColorGroupID=98 , 30x60 orektifierat vitt kakel.

På golv: http://www.bricmate.se/Product.aspx?ColorGroupI , rektifierat 60x60 light Clay Lappato

I duschen på golv och vägg: http://www.bricmate.se/Product.aspx?ColorGroupID=54
 
Har varit lite dålig på att uppdatera.. Ber om ursäkt för det! Mkt som pågår just nu, samtidig som badrummet byggs så håller jag på i resterande källaren, för tillfället den blivande tvättstugan.

Det som har blivit gjort sedan sist är mkt.. Har knappt koll på allt men här kommer ett försök,
Väggarna påbättrade inför plattsättning
Nya vattenrör är dragna till köket (ligger i "mittenlådan" i taket i badrummet)
Inkommande vatten är omdraget
Vattenmätaren flyttad
Alla vattenanslutningar samlade på en och samma plats, kommer byggas en vägg med inspektionslucka för detta.
Nytt avlopp draget upp till köket
Lådor i tak till spotlights och för att dölja rör är byggda samt spacklade en gång
All el är förberedd
Taket spacklat en gång
Vattenrör in till blivande tvättstugan byltade och omdragna samt förberett för vask och tvättmaskin i detsamma.

Lägger upp lite bilder på hur det ser ut för tillfället!

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Badrumsrenoveringen fortskrider! Slänger upp lite bilder!

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här ser ni tätskiktet vid duschen. Efter diskussion med byggansvarig kom vi fram till denna lösningen, tätskikt i duschen och 50 cm runt om på vägg och golv. I övrigt inget tätskikt med tanke på att det är en källare med betonggolv, fukten som kommer underifrån och utifrån måste ju ta vägen någonstans.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Taket och "lådorna" till spotlighten/ för att dölja rör i taket är spacklade och målade.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag har plattsättaren börjat sitt verk! 60x60 klinker från bricmate, Mycket fina plattor enligt mig i alla fall! I morgon fortskrider det med klakel på väggarna samt mosaik i duschen!

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här ser ni hålet som ska täckas med en inspektionslucka. Alla vattenrör, vattenmätare, golvvärme hittar man bakom denna lucka! Skönt att ha allt samlat på en och samma plats!
 
  • Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Oj, den hantverkaren har inte snålat med lim över skarvarna.
 
Kommer bli kanon!
 
Det hoppas jag också på! Ser mkt bra ut hittills enligt mig iaf!

Lite nya bilder på vad som har gjorts sedan sist!


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder





image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har börjat komma upp lite inredning. Duschväggen är från Inr http://www.inr.se/sv/produkter/duschar/arc-modell-43/

Stommarna till kommoden är också uppe, det är ballingslöv Happie (hitta ingen länk..)
 
Väldigt snyggt!
 
  • Gilla
crille88
  • Laddar…
Idag har det inte gjorts jätte mkt. Fönsterna har blivit målade, samma med taket en gång till. Spegelskåp uppsatt samt handdukstorken. Tyvärr var det en transportskada på handdukstorken.. Men kommer får upp en ny redan i morgon! :)


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inte jätte mkt kvar nu! Om jag inte missat något så är det som är kvar att göra följande,

Elektriker ska koppla in spotlights, pax fläkt, samt eluttag i kommoden.

Rörmokaren ska dra utanpåliggande vattenrör till duschen, blandarna och badkarsblandaren, samt dra vattenrör till toaletten. Dusch, toalettstol, högskåp, blandare, handfat ska monteras. Badkar ska bäras in. Krokar mm ska sättas upp.

För min egen del blir det till att montera dörr (när den levereras...) samt sätta foder.

När jag började tänka efter var det en hel del kvar att göra visst.. Aja, blir förhoppningsvis klart denna vecka så man kan duscha hemma igen! Ska bli skönt!

(Tur man har snälla föräldrar och svärföräldrar som bor nära och som lånar ut dusch! :)
 
WOW!
Ska själv sätta igång med liknande jobb snart ( hoppas det i alla fall). Riva ut befintlig tvättstuga, bila golv in med nytt och in med golvväme m.m m.m,
Tack för inspiration! Hoppas att man lyckas lika bra själv, samt det som man lejer bort
 
  • Gilla
crille88
  • Laddar…
Stocktaub skrev:
WOW!
Ska själv sätta igång med liknande jobb snart ( hoppas det i alla fall). Riva ut befintlig tvättstuga, bila golv in med nytt och in med golvväme m.m m.m,
Tack för inspiration! Hoppas att man lyckas lika bra själv, samt det som man lejer bort
Då får man önska lycka till!

Ska kanske nämna en gång till att jag inte gör något i badrummet själv (förutom att montera dörr och foder till denna när den (om) levereras någon gång.... Har lejt bort allt jobb... Men med renovering kommer det ju alltid.. MER renovering.. Samtidigt som det byggs badrum så håller jag själv på med resterande källaren.. tvättstuga, hall, matkällare och bastu.. Så har att stå i själv också! :)

Kul att man kan inspirera någon!

/ Christian
 
crille88 skrev:
...
[bild]
...
Oj!
Behövs det verkligen inte mer rör för ett helt badrum :wow:
 
  • Gilla
crille88
  • Laddar…
En del av rören går till element och toalett på våningen över! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.