L linkanbygg skrev:
Det är bl.a. den kontrollansvarige och några andra som har sett och reagerat. Det är inte bara i mina ögon som han är en klåpare. Det är "snickaren" som har gjort fel, inte jag. Han har inte, enligt juristen, automatiskt rätt till att lösa det själv. Om han inte har kompetensen, kunskapen, yrkeskunnandet för att göra det, vilket han så tydligt har visat, så har han inte det. Visst kommer det att kosta mig. Det vet jag. Detta är mitt tredje byggprojekt
Tredje byggprojektet.
Du är inte så himla bra på att lära dig upphandling.
Tydligen så är det din bror som fick All kunskap om avtalsrätt...
 
  • Arg
linkanbygg
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
Tydligen så är det din bror som fick All kunskap om avtalsrätt...
Tycker du man måste avtala om att jobbet ska utföras korrekt?
 
  • Gilla
linkanbygg
  • Laddar…
useless useless skrev:
Tycker du man måste avtala om att jobbet ska utföras korrekt?
Jag tänkte också på att det saknades ett skriftligt avtal.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Men oavsett vilken typ av avtal man har så ska man väl kunna förvänta sig ett fackmannamässigt arbete när man köper en tjänst?
Det ska man aldrig behöva avtala om.

Det lät på lunnabo som att man kan förvänta sig ett dåligt jobb om man inte har ett vattentätt avtal eller är dålig på upphandling.
 
  • Gilla
linkanbygg och 1 till
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
Tredje byggprojektet.
Du är inte så himla bra på att lära dig upphandling.
Tydligen så är det din bror som fick All kunskap om avtalsrätt...
useless useless skrev:
Tycker du man måste avtala om att jobbet ska utföras korrekt?
Det är ju en självklarhet! 🙂
 
lunnabo lunnabo skrev:
Det framgår tydligt att useless har extremt dålig läsförståelse.
Det kanske han har, men han har också en poäng.

Som det beskrivs för oss här är det inte omfattningen på arbetet som är problemet utan det faktum att arbetet inte utförts fackmannamässigt. Normalt bråkas det ju om vad som ingår och inte, men här är problemet ett annat.

Useless har rätt i att man inte behöver avtala om att arbetet ska utföras fackmannamässigt.

Fanns det några särskilda skäl till att tex en vägg inte kan bli rak eller liknande så är det hantverkaren som behöver föra det till avtalet, annars kan kunden förvänta sig att det blir just rakt.
 
  • Gilla
linkanbygg och 2 till
  • Laddar…
L linkanbygg skrev:
Tack för råd. Jag är helt medveten om detta och det kommer inte att fördröja mitt bygge. Det är en så vacker plats med en bäck som rinner igenom tomten, med en led upp på fjället i anslutning till tomten samt en vidunderlig utsikt över Kultsjön och Marsfjällen. Så någon klåpare ska inte får förstöra det för mig.
Middagskullen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.