Det är jag som ska sälja mitt hus och då tyckte väl granne 1 och 2 att jag inte var i behov av nån stege längre, och då med risk för att stegen som hon tyckte var hennes skulle följa med till nästa köpare.

För övrigt är min pappa helt klar i knoppen han är inte ens 65 år fyllda och jobbar. Han fick stegen av sun bror i slutet utav 80-talet början 90 talet i samband med att huset byggdes.

Jag har hållit låg profil sedan det sista samtalet då jag diskuterade polisanmälan, för att se om de skulle ta sitt förnuft till fånga och självmant lämna tebax stegen, eftersom jag inte gillar att bråka. Men HALLELULJA idag när jag kom till huset har någon av granne 1 eller 2 varit och lämnat tebax stegen på min tomt 😀. De insåg väl att de gjort fel, nu har jag tagit och låst in den i huset. Så slutet gott allting gott. Tack alla ni som kommit input i tråden👍🏻
 
  • Gilla
RilleRock och 16 till
  • Laddar…
Är nog inte varje dag sånt händer. Gratulerar till ett lyckligt slut på denna extremt långa saga!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Ja, då de nu har lämnat tillbaka stegen, så kan man ju inte anmäla dem för stöld, får då säger de bara att de aldrig haft för avsikt att behålla stegen. Det blir nog då istället ett fall av egenmäktigt förfarande eller möjligen olovligt brukande ... ;)
 
Oklar om det ens är kriminellt, grannen trodde ju att stegen var hennes och därmed saknades uppsåt till brott. Tror inte heller att det skulle kunna bli egenmäktigt förfarande om grannen hänvisar till att man lånat ut stegen och sedan hämtat den för att man behövde den.
 
Oh-nej! Man kan inte bara återta det man tror är ens eget, det har TS redan blivit varnad för flera gånger i tråden! Uppsåt fanns bevisligen, eftersom grannen faktiskt avsåg att ta stegen och tog den.
 
Grannen kan säga att man uppfattat det som att man var överens med TS om att man kunde hämta stegen när man behövde den, det borde räcka för att ta bort uppsåtet.
 
Skoj att det löste sig!
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Löst sig?

Grannen förvarar bara stegen hos Jankan, som dom alltid gjort. Dom vill ju inte ställa till med konflikt.......:)

Jag skulle se till att märka upp den där stegen med namn osv innan den får fötter igen.
 
pelpet skrev:
Grannen kan säga att man uppfattat det som att man var överens med TS om att man kunde hämta stegen när man behövde den, det borde räcka för att ta bort uppsåtet.
Verkligen inte, att påstå något som inte är sant hjälper föga, särskilt då man inte kan bevisa det.
 
MathiasS skrev:
Löst sig?

Grannen förvarar bara stegen hos Jankan, som dom alltid gjort. Dom vill ju inte ställa till med konflikt.......:)

Jag skulle se till att märka upp den där stegen med namn osv innan den får fötter igen.
EXAKT
Märk nu upp skiten med gömda initialer och stora synliga bokstäver.
 
Vill bara meddela att idag fick jag ett mail från grannen där hon ber om ursäkt och förlåtelse. Nån annan hade tydligen lånat hennes stege olovandes och den blev upphittad nu i dagarna. Låter lite som en efterhandskonstruktion men dock är det skönt att det verkligen löst sig. Jag har min stege hon har sin och jag föreslog att en fet uppmärkning av grejer vore välbehövligt för att undvika den här typen av incidenter i framtiden
 
  • Gilla
thomasx och 2 till
  • Laddar…
D09
Jankan skrev:
Vill bara meddela att idag fick jag ett mail från grannen där hon ber om ursäkt och förlåtelse. Nån annan hade tydligen lånat hennes stege olovandes och den blev upphittad nu i dagarna. Låter lite som en efterhandskonstruktion men dock är det skönt att det verkligen löst sig. Jag har min stege hon har sin och jag föreslog att en fet uppmärkning av grejer vore välbehövligt för att undvika den här typen av incidenter i framtiden
Nu har din granne ändå krupit till korset vilket ska respekteras :)

Ge grannen en chokladask så avslutar ni på en bra nivå nu när du ska flytta :)
 
  • Gilla
hyggabus
  • Laddar…
Vet inte om jag skulle anse en chokladask nödvändig, men jag håller i övrigt med D09 om att du verkligen bör visa att du uppskattar din grannes ursäkt (det kanske du redan gjort förstås). Alla gör vi fel ibland, men kan man erkänna sina misstag så ska man ha mycket beröm för det, då det faktiskt är förvånansvärt få som klarar av detta.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Jag har mailat tebax och tackat och sagt att jag är ok med det hela. Hon kommer nog få nått lite ändå. Jag kommer sakna henne eftersom huset mitt blev sålt i veckan och det är ändå alltid bra att skiljas som vänner.
 
  • Gilla
bjolo360 och 2 till
  • Laddar…
Ge henne stegen när du flyttar...
 
  • Gilla
Thullen och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.