harry73
kashieda kashieda skrev:
Mmm, jättebra. De skulle av i första avfarten i rondellen... Och då är det säkert hela 200 meter till nästa rondell. Måste vara jobbigt för dem.
Spelar det så någon roll egentligen? Acceptera att den omkörningen inte kostar dig någon extra restid och försök att påverka det som ligger i din makt, dvs hur du reagerar på andra idioter i trafiken.
Livet blir mycket enklare om du bara accepterar att inte alla kör som du vill.
 
Mikael_L
Tur att man inte gör blodtrycksmätningarna ute i trafiken, då skulle det genomsnittliga hälsoläget verka vara rent alarmerande ... :rofl:
 
  • Gilla
ajn82 och 1 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Spelar det så någon roll egentligen? Acceptera att den omkörningen inte kostar dig någon extra restid och försök att påverka det som ligger i din makt, dvs hur du reagerar på andra idioter i trafiken.
Livet blir mycket enklare om du bara accepterar att inte alla kör som du vill.
Men det kostar ju mig lite extra tid, eftersom jag får vänta på en extra bil in i rondellen.
 
Pratar vi vanlig 2-1 väg så går man väl tillbaka till höger så fort man är nöjd? Finns ju ingen anledning att ligga i vänster körfält. Jag går alltid tillbaka till höger när jag ser båda lyktor på bilen jag körde om.
Om det är flertal bilar jag kör om så kör jag såklart om till jag är nöjd och om de som kör saktare än angivna hastighet, 20 km/h max över angivna och den bak får snällt vänta till jag är klar.

På motorvägar som går ihop till en så om blixtlås funkar, då går det smidigt.
Men när de byggde om Hurva E22 så var det ju bara ren jävla misär. När det var dags för blixtlås så kom det så många rövhattar som skulle prompt om trots att det inte fanns plats och resultatet blev tvärstopp.
De gånger man hade tur så var där långtradare som gick ut och blockerade vänster fält i god tid så dessa dårar inte kunde förstöra rytmen och då flöt det på mycket bra.

Man har sett så många dumma exempel på alla de över 120 tusen mil man åkt på vägarna.

Värst är GBG av alla ställe i Sverige jag kört på.

Det som höjer mitt blodtryck är idioterna som ska köra om när filerna verkligen har gått ihop så att jag måste utanför vita linjen för att inte förstöra eller riskera mig eller min familj.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.