Jag har inte haft konventionella abonnemang på fem år snart. Tittar bara på play och hbo och netflix. Finns ingenting att sakna i det övriga.
 
S Stefan1972 skrev:
Jag har inte haft konventionella abonnemang på fem år snart. Tittar bara på play och hbo och netflix. Finns ingenting att sakna i det övriga.
Jo, jag håller med. Jag lyckades övertala min fru att skippa linjärTV förra året. Hon trodde hon skulle sakna det, men jag har inte hört ett ord om det sen vi slängde ut skitboxen. Barnen trodde nog linjärTV var trasig, de förstod inte alls konceptet.

Men nu gäller detta min snart 80-åriga far som gillar linjärTV. :) Nyheterna och att få bläddra mellan dokumentärer är det han efterfrågar.

Och ska jag vara ärlig, med "play" funktioner så inser man att mycket av det man tittade på inte har kvalitet nog att aktivt välja att se det, med linjärTV får man ta "det bästa av det dåliga" - vilket tror jag passar pensionärer bra...
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Okej, vi har viaplay men jag kan ju inte se några andra kanaler än deras 3,6,8 och 10, men det beror väl på vilket paket man har.

Dplay är ju discoverys playtjänst, jag antar History och National geographic ligger på ett annat bolag där av att dessa saknas.

Jag har fått mina föräldrar att använda bara ATV, min mor fixar det faktiskt rätt bra även om hon är lite yngre än din far, men hon då är ändå inte teknik hennes grej. Tror de kör både Cmore, dplay, Viaplay och SVT för komplett utbud.
Han har viasats mellanpaket, och från deras hemsida verkar "nästan" alla kanaler finnas streamat, nån saknades (troligen av rättighesskäl) - jag misstänker nåt ändrats så de fått bättre villkor och kunnat "släppa på" fler linjärkanaler på det streamade utbudet.

AppleTVns fjärr var lite strulig, jag har sett den som var på de tidigare ATV och de verkar mer "pensionärsvänliga" än denna med en pekplatta... Men jag tror han skulle fixa detta, OM rätt kanaler finns på plats! Jag måste säga att jag själv tycker det är struligt att hitta "bra" filmer på netflix mm via TVns fjärr om man bara vill slötitta och inte vet vad man vill se...

Tror Chromecast är på väg med en uppdatering så kanske den blir mer appleTV lik, alternativt så kan ju någon av ovan föreslagna androidlösningar funka. Har själv Tizen på ena TVn och Android på andra, ska testa Viaplay på AndroidTVn då jag antar tex "Mi" funkar som en androidTV... Om det blir aktuellt med ny TV. Men jag siktar fortfarande på att ATV ska vara förstahandsval...
 
richardtenggren
Han har inte iPhone så han kan använda telefonen för att styra? Speciellt textinmatningen blir smidigare den vägen :)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Han har inte iPhone så han kan använda telefonen för att styra? Speciellt textinmatningen blir smidigare den vägen :)
Han har android, men han sitter inte med den i handen när han kollar TV.

Ska jag vara ärlig så lägger jag själv också ibland ifrån mig telefonen, då det annars är lätt man sitter och kollar på den hela tiden... Speciellt om programmen på TV är halvintressanta. Ibland är avkoppling att fokusera på nåt avslappnande. ;)
 
J JohanLun skrev:
Jo, jag håller med. Jag lyckades övertala min fru att skippa linjärTV förra året. Hon trodde hon skulle sakna det, men jag har inte hört ett ord om det sen vi slängde ut skitboxen. Barnen trodde nog linjärTV var trasig, de förstod inte alls konceptet.

Men nu gäller detta min snart 80-åriga far som gillar linjärTV. :) Nyheterna och att få bläddra mellan dokumentärer är det han efterfrågar.

Och ska jag vara ärlig, med "play" funktioner så inser man att mycket av det man tittade på inte har kvalitet nog att aktivt välja att se det, med linjärTV får man ta "det bästa av det dåliga" - vilket tror jag passar pensionärer bra...
Har samma uppfattning att man aktivt väljer något annat istället. För slötittande har jag några Youtube kanaler som få stå på ibland.

Det som jag kan sakna är bakgrundsbruset när man gör något annat, fast det löser webradion
 
Vi försökte viaplay tidigare och upptäckte att den viaplay vi har som app i TV'n har ett något mindre filmutbud än hd-box-viaplay. Fast efter lite jämförelse så skickade vi tilbaka boxen. Skillnaden i bildkvalitet var minimal, troligen är mycket av utbudet inte i någon hög bildkvalitet.
Tja, och det tristaste av allt är väl att man betalar en knapp hundring ungefär per månad och så vill de ha ytterligare betalt för de lite populärare filmer man vill se i hyr-butiken.
Jämnt skägg mellan viaplay och netflix imho. Trist att SF anytime slutat funka på vår tv. Vi har fel TV-apparat, en några år gammal Panasonic (i grunden en Samsung).
 
Inlägg relaterade till illegal tv-streaming bortplockade
/Mats
Moderator
 
Och jag lägger till igen att det ändå inte är ett alternativ för min far som vill ha en ärlig lösning. :)
 
  • Gilla
Mats
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.